Page 6 of 7

Posted: Wed Dec 02, 2009 4:54 pm
by Arnold D
De injectors horen te vernevelen, maar ze kunnen ook gaan pissen als ze vervuild raken, das niet goed. Dan moeten ze gereinigd worden.

Heb zelf ook startproblemen en ben van plan ooit een opstelling te maken van het hele brandstof systeem, van de extra onderdelen die ik heb liggen, dat is incl. drukmeters. Kun je bij twijfel je eigen onderdelen testen :D

Een soort testcase.

Die gooien we dan in de verhuur. :mrgreen:

Posted: Wed Dec 02, 2009 5:05 pm
by Peter V.
Hoi,

De koudstartventiel kun je alleen maar controleren door hem er uit te halen en dan kijken of hij niet doorlaat. Het stekkertje is natuurlijk wel de aansturing maar als hij echt kapot is kan hij gewoon niet meer afsluiten.

De extra luchtschuif zijn er twee verschillende van. Een elektrische en een mechanische. Het feit is dat hij geopend moet staan bij een koude motor en gesloten bij een warme motor.

De injecteurs moeten inderdaad alleen maar vernevelen maar als ze door het lange stilstaan van de motor vastzitten dan zouden ze niet meer kunnen vernevelen maar gewoon de benzine laten "lopen" of in zijn geheel niet meer werken. Deze zijn nu eenmaal het beste tussen bepaalde brandstofdrukken en dat regelt je Wur in combinatie met je drukregelventiel in je verdeler.

Succes

Posted: Wed Dec 02, 2009 9:15 pm
by ruudariaans
Bedankt, koudestartventiel heb ik ook al eens los gehad en druk op gezet maar hij liet echt niks door. Maar ik dacht controleer nog maar eens je weet maar nooit...

Ga morgen nog maar eens wat dingen proberen.

Gr. Ruud

Posted: Wed Dec 02, 2009 9:42 pm
by Peter V.
We horen het wel. Dit is zo moeilijk storingzoeken via het forum.

Posted: Thu Dec 03, 2009 12:06 pm
by ruudariaans
Vanmorgen de extra lucht schuif gecontroleerd, staat mooi half open.

Vanmiddag moet de WUR er aan geloven.

Ik hou jullie up to date, volgens mij zijn jullie ook erg benieuwd naar de oorzaak...

Posted: Thu Dec 03, 2009 12:10 pm
by Peter V.
Aangezien je al een topic krijgt met dik 6 pagina's willen wij inderdaad ook wel wat resultaten hebben :wink:

Overhaast niets en doe maar rustig aan. Jij kan straks een M20b23 dromen en dan vooral de K-jet.

Posted: Thu Dec 03, 2009 3:36 pm
by ruudariaans
Helaas was ook de WUR prima in orde, geen vuil erin of niks. Volgens mij blijft niet veel meer over dan de benzineverdeler(regeldrukverntiel? evt injectors.. Verdeler toch maar uit elkaar schroeven? Ik heb geen andere dus kan niet ter controle omwisselen.. Er gaat echt te veel benzine de cylinders in, dus drukregelventiel lijkt me een goede kanshebber..

Posted: Thu Dec 03, 2009 7:19 pm
by ac/dennis
Zoals al eerder gezegd, heel voorzichtig loshalen :!:

Posted: Thu Dec 03, 2009 7:32 pm
by Jeroen
Verdeler uit elkaar schroeven gaat niet goed komen, die krijg je bijna niet zonder lekkages weer terug in elkaar. Al brandstofdruk gemeten? Zoals eerder gezegd, pomp kan ook teveel druk leveren.

Ik kan me ook niet voorstellen dat die regeldruk ineens zo ver omhoog schiet dat je daar nu eerst mee aan de slag moet.

Mogelijk toch injectoren die je bougies uit staan te pissen?

Posted: Fri Dec 04, 2009 1:25 pm
by ruudariaans
Als de pomp teveel druk zou leveren, wat kan ik er dan aan doen? Alleen de pomp vervangen? Of kan ik op de een of andere manier de druk stellen?

Posted: Sat Dec 05, 2009 4:48 pm
by ruudariaans
Ik dacht aan te veel benzinedruk, dus gekeken wat ik daar aan kon doen. In de benzineverdeler zit een drukregelaar. Deze heb ik een naar buiten gedraaid en hoppa, hij loopt en blijft lopen (stationair nog niet maar er moet vast nog eea gesteld worden)

Volgens één van de werkplaatshandboeken moet je in dit geval extra vulringen plaatsen(inwendig). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb hem 2,5 slagen naar buiten moeten draaien en ik vermoed dat ie nog verder moet om hem fatsoenlijk aan de gang te krijgen.. worden dan erg veel stelringen.
Kan ik deze schroef zo uit de verdeler draaien of valt ie dan uit elkaar van binnen? (bij wijze van) Wie heeft hier verstand van??

Posted: Sat Dec 05, 2009 4:54 pm
by Wondermike
Top!
Kan je hem stationair opschroeven met de stelschroef?
Deze zit van boven gezien links van de gasklep.

Posted: Sat Dec 05, 2009 4:58 pm
by ruudariaans
Zou kunnen Mike, maar ik probeer eerst de schroef zodanig af te stellen dat ie wellicht vanzelf stationair blijft lopen voor ik ergens anders aan ga draaien. Eerst olie nog eens verversen, daar zit na de vele startpogingen erg veel benzine bij, en nu hij kan lopen moet ik natuurlijk eerst voor goede smering zorgen.

De vraag blijft echter: is er iemand die deze benzinedrukregelaarschroef (mooi woord) al eens uit de verdeler heeft gehaald en afgesteld heeft?

Gr. Ruud

Posted: Sat Dec 05, 2009 5:02 pm
by Wondermike
Die schroef is om hem stationair af te stellen.
Als je de druk gaat aanpassen gaat hij vanzelf harder of zachter lopen.

Nee, ik heb de schroef er nog nooit uitgedraaid.

Posted: Sat Dec 05, 2009 5:12 pm
by Peter V.
Hoi,

Als je te ver draait komt hij er volgens mij gewoon uit incl de vulringen en veertje. Je kunt alleen e.e.a. afstellen als je daadwerkelijk de druk gaat meten. Deze heeft een voorgeschreven waarde en m.b.v. die ringen kun je dan afstellen.

In ieder geval dus toch een brandstofdrukprobleem.

Succes