FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Sorry, maar de politiek, er is er geen enkele die zijn woord gestand doet. Ik ben afgehaakt. Stemrecht is een zeer groot goed, maar wat heb ik er aan als anderen dat helemaal naar de verdommenis helpen, met hun gereutel, gekonkel en gedraai?

VVD is me heel zwaar tegengevallen, de reden voor de tweede stem op rutte, 4 jaar terug, was om Samson en zijn kornuiten niet de eerste plaats te geven. Kortom, strategisch stemmen. Deze keer? Ik denk dat ik tegen Trump stem en verder me onthoud van kansloos gestem.

Jammer, maar ik ben echt afgehaakt. Echt. Dit land is in een paar jaar tijd zoveel asocialer geworden, alleen met een goed inkomen heeft je gezin toekomst, kunnen je kinderen studeren, kun je nog een dagje weg kun je een auto rijden. Het klootjesvolk is gedenigreerd tot precies dat. Zorgkosten rijzen de pan uit, de directie van de sociale woningbouwvereniging vreet de ruif leeg, niemand is aansprakelijk en ik betaal me kapot om dat in stand te houden. Oh, had ik al gezegd dat ik met mijn huidir salaris nog 35 jaar moet werken om tegen die tijd minder dan de helft van nu te vangen als pensioen.

Het angstige is, dit is onomkeerbaar. We komen als beschaving, als land en als volk niet meer boven. Allerlei debiele import haat en vergelding voor iets waar ik graag ver van blijf, helpt daar ook niet aan mee.

Ik ben dus afgehaakt.

It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Primair heel begrijpelijk, maar als juist jij, als HP, afhaakt krijgen we hele barre tijden met mensen die de pvv (o.g.) in stand houden cq aan de macht helpen.
Niet stemmen is echt geen oplossing.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

Waarop dan Ite? Wie krijgt nog wat voor elkaar in dit land? Ik betaal wel en ze doen maar. Of de SP of de VVD of het CDA regeert, het land wordt niet socialer, de tegenstelling wordt alleen groter.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Blijkbaar wil de mayority dit. We stemmen met elkaar dit zooitje bij elkaar.
Als je iets wil veranderen zal het echt van onder uit moeten.

Ik ben met je eens dat door de versplinterde politiek en het doodmakende compromis er voor bijna niemand een smakelijk eind verhaal,uit komt, maar niet stemmen, niet mee participeren maakt dat alleen maar scherper.
Juist de denkers, de doeners, het mkb zijn de aanjagers van de maatschappij.

De verschillen links - rechts, rijk of arm, fundamentalist of gematigd worden alleen maar sterker als de gemiddelde gematigdere kiezer afhaakt.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ik ben het met Ite eens dat je een democratisch recht zou moeten uitoefenen, maar aangezien men vervolgens hetgeen waar je voor gekozen hebt (een partijprogramma, breekpunten etc) spontaan vergeten wordt, dan ben je als politieke partij niet compromissen aan het sluiten maar dan heb je met misleidende info zieltjes geworven en ga je vervolgens met de verkregen macht iets heel anders doen. Dat heeft niets meer met een democratie te maken. Dus als je alleen maar kunt kiezen uit een stel flikkers die hun eigen ding doen en het belang van een land, haar bevolking en economie compleet uit het oog verliezen zou ik niet weten waarom ik zou gaan stemmen.

Zodra ik iemand vind wiens partijprogramma me aanspreekt en die het vertrouwen wekt wel het partijprogramma te zullen volgen, dan krijgt die onmiddellijk mijn stem.
Regards/groeten, Jeroen
Jakob E21
Upcoming E21 fanatic
My E21(s): '83 NL 315

Post by Jakob E21 »

Interessant om dit draadje hier tegen te komen. Nu de auto eventjes langs de kant staat maar eens in het off-topic deel van het forum gedoken ;) (dat verhaal volgt later)..

Niet stemmen omdat er de afgelopen tijd te weinig is waargemaakt door de partijen die in de verkiezingstijd mooie praatjes hadden lijkt mij geen oplossing. Natuurlijk is blanco stemmen ook een boodschap afgeven, zo zagen we ook bij het hoge blancostem-gehalte (was het 4?) jaar geleden. Echter bereik je hier alleen iets mee in het algemeen debat, de politiek heeft hier hoogstwaarschijnlijk weinig boodschap aan en dit geeft inderdaad alleen maar partijen als PVV enz meer kans op een mooie plek de komende tijd.

Waarop dan wel.. VVD heeft voor mijn gevoel in principe niets gepresteerd de afgelopen tijd. Excuses van Rutte als eindpunt, moest dat een teken van kracht zijn? Daarnaast: met de huidige invulling van partijen en de ontzettende rotzooi van kleine partijen die allemaal mee willen doen maakt het ook lastig om op 1 partij te stemmen en te verwachten dat daar een hoop uit gaat komen. Dit gaat ook de komende tijd hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren..

Wat vinden jullie overigens van Jesse Klaver? Groenlinks heeft nooit mijn voorkeur gehad maar met iemand als Jesse als fractievoorzitter spreekt mij ineens ontzettend aan. Natuurlijk is het 'mijn type', een jonge gast met een vlotte babbel die mooie verhalen kan vertellen. Maar tussen alle privé-verhaaltjes door schuilt er wel ergens een boodschap in. Ik vind het eigenlijk stiekem dan ook ontzettend jammer dat met een partij als Groenlinks ook de auto's groen moeten, en dat ze dat op een mijns inziens niet werkende manier voor elkaar willen krijgen. Aan de andere kant heb ik wel het gevoel dat als Groenlinks mee gaat spelen ze compromissen moeten sluiten (zoals elke partij dat moet) en de manier waarop ze met kilometerheffing etc willen werken zal tegenstand vanuit andere partijen oproepen, wat weer goed is voor ons ;).

GroenLinks heeft me nog lang niet overtuigd, maar ik vind het wel heel interessant om iemand als Klaver de komende tijd te volgen. Al is het maar om te zien hoe hij deze campagne gaat doorlopen. Daarnaast zijn bepaalde items op het programma natuurlijk wel echt iets waar nu op gelet moet worden; vleesindustrie, vervoer.. Wat willen we met de aarde? GroenLinks is daar natuurlijk de extreme in. Ik ben benieuwd..
Jakob E21
Upcoming E21 fanatic

Post by Jakob E21 »

Oeps, dubbel.. Traag internet :hammer
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Dank voor je input jacob. Wordt zomaar een druk en spannend draadje hiero..
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot

Post by Manitoba »

Ik ben het enerzijds zeker wel met Koos en Jeroen eens, maar ook met Ite. Stemrecht is een groot goed in onze Westerse, democratische samenleving. Maar het keer op keer glashard breken van even glasharde verkiezingsbeloften vind ik ook heel erg stuitend. Maar is de oorzaak daarvan niet juist datzelfde stemrecht? We hebben de laatste keren met verkiezingen met z'n allen zo ontzettend divers gestemd dat het vormen van een meerderheidskabinet nagenoeg onmogelijk bleek, zonder hele zware compromissen te sluiten.

Ik ben zeker geen fan van Groen Links, maar kan me wel vinden in het "enthousiasme" hierboven over Jesse Klaver. Als deze jongen nou eens slaagt in "put his money where his mouth is", kan dat nog best interessant worden.

Het enige wat mij nu vooral motiveert om wel te stemmen (hoewel ik geen flauw idee heb waarop ik zou moeten stemmen), is dat ik niet aan de gruwel moet denken dat Wilders op wat voor manier dan ook daadwerkelijk iets te vertellen krijgt. We zullen als weldenkende Nederlanders alles op alles moeten zetten om de wat minder goed nadenkende medelanders tegenwicht te bieden in hun voorkeur voor deze volslagen idioot.

Greetz,
Walter.

BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
e-einundzwanzig
E21 Pro
My E21(s): '82 318i manual

Post by e-einundzwanzig »

Manitoba wrote: We zullen als weldenkende Nederlanders alles op alles moeten zetten om de wat minder goed nadenkende medelanders tegenwicht te bieden in hun voorkeur voor deze volslagen idioot.
Oneens, en dan gaat het nog niet eens om waar de "minder goed nadenkende medelander" op stemt.
Ik denk dat wat jij schetst juist het probleem is op dit moment. Politiek is op dit moment een feestje voor de elite, de "minder goed nadenkende medelander" werd doodgezwegen en voelt zich niet gehoord. Het oekraïne referendum bijvoorbeeld was dan ook een leuk schouwspel, de partijen die nota bene de D van "democratie" in hun naam hebben staan waren fel tegen het referendum. Met een grote meerderheid (60%) werd tegen gestemd en er zou door Rutte zo spoedig mogelijk worden geratificeerd of af worden gewezen... we zijn ondertussen bijna een half jaar verder.

wat vinden jullie van bijvoorbeeld bindende referenda? het zou het gat tussen burgers en politiek naar mijn idee in ieder geval heel klein maken.

Martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Hehe eindelijk weer eens een goede discussie in plaats van het dagelijkse geneuzel over roestig blik! :mrgreen:

Ik zie twee topics. Een volslagen idioot die wel vaart omdat andere partijen hun afspraken niet nakomen. Met een andere volslagen idioot aan het roer in de vorm van Rutte, die het wel allemaal heel mooi kan brengen maar als het op daden aankomt om de hete brei heen blijft draaien of juist een andere afslag neemt. Dat is in mijn ogen minstens zo'n idioot maar in een meer beschaafde verpakking. Nee, een type Wilders (of Trump haha) kun je toch niet serieus nemen en naast de grote staatshoofden zien? Ik denk wel dat het goed is dat iemand eens tegengas geeft, en terecht, alleen de manier waarop maakt dat Wilders nog geen absolute kamermeerderheid heeft vergaard. Pim Fortuyn had dat in deze tijd wel voor elkaar gekregen en een deel van zijn toenmalige verkiezingsprogramma zou ons zeer goed passen. Maar goed, as is verbrande turf heb ik geleerd. Onderaan de streep hebben we helemaal niks aan Wilders, maar ook niet aan Rutte.

Twee, weldenkende Nederlandsers en minder weldenkende Nederlanders. Da's al een lastige indeling, maar ik denk wel dat een grote groep kiezers zich laat leiden door eenvoudige argumenten. Minder in de portemonnee, werkloosheid, minder pensioen, veel meer betalen aan de zorg, etc. En daar kan ik me wat bij voorstellen en het is ook volstrekt onnodig. Maar zolang wij niet drastisch ingrijpen in de omvang en het functioneren van onze overheid gaat hier in mijn ogen geen verandering in komen. Een onmogelijkheid is het niet, Duitsland heeft dat maar weer aangetoond en die hebben veel zwaarder weer achter de rug dan wij. Maar goed, het is wel zo dat een grote groep zich zal laten leiden door relatief eenvoudige argumenten en daar schuilt wel een risico in, kijk maar naar een Brexit. Hetgeen mij brengt op mijn laatste gedachte. Ja, als het volk écht inspraak wil hebben in alle hekele kwesties, dan moet je voor elke belangrijke beslissing een bindend referendum uitroepen. Dan kiest de meerderheid, maar dan mogelijk wel zonder een helder totaalbeeld van de gevolgen.
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

Een referendum is me een gruwel. Ik lees hier van alles over democratie. Onze democratie is zodanig ingericht dat we een tweede kamer kiezen. Die tweede kamer zou moeten bestaan uit ons aller volksvertegenwoordiging. Zij vertegenwoordigen derhalve het volk, dat ligt al besloten in het woord zelf.

Waarom moeten we dan ineens bepaalde deals of voorstellen voorleggen aan het volk? Dat Oekraïne ding, een gruwel. Geen hond, niemand, heeft alles gelezen. We stemmen op onderbuikgevoel, we hebben een "mening", maar funderen, ho maar. Zie brexit, die voorstemmers hebben voor een deel werkelijk geen benul, net als een deel van de tegenstemmers, al is dat dan over zee, het principe is gelijk.

Een referendum is in mijn beleving een gebrek aan daadkracht en durf om stelling te nemen van de politiek. Daarmee ben ik terug bij mijn eerste bericht, ik haak er van af.

De politiek is kennelijk niet in staat zijn keuzes te maken. Wat moet ik er dan nog mee? Dan ben je toch gewoon incompetent?

De keuze aan het volk geven: tja, het volk moet zich dan goed op de hoogte brengen van de ins en outs van de kwestie en gefundeerd kiezen. Als dat zou gebeuren, dan zou een referendum kunnen werken. Maar denken jlie echt dat dat gebeurt?

Voor de goede orde, ik vind stemrecht een van de belangrijkste rechten van een mens. Ik ben er heel zuinig op. Ik zal nog wel stemmen landelijk, maar puur om mijn stemrecht uit te oefenen. Vertrouwen dat degene die mijn stem krijgt, zijn beloftes nakomt, dat heb ik niet. Eender wie dat is.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

Die Jesse Klaver heeft zich net gediskwalificeerd. Prima om de sterkste schouders de zwaarste lasten te laten dragen, maar er zijn grenzen aan het betamelijke. Die wil GroenLinks kennelijk stevig overschrijden.

Nee, ook geen GroenLinks voor mij.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
Jakob E21
Upcoming E21 fanatic

Post by Jakob E21 »

Dit kan ik enkel onderstrepen. De jongeman heeft mooie verhalen en doelen, maar dit gaat me veel te ver.. Ik ben heel benieuwd hoe de komende tijd de partijen hun verhaal naar buiten gaan brengen.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Voorlopig barst het weer van de verkiezingssprookjes!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply