323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
zo das balen, maar zoals Jeroen beargumenteerd, denk ik dat je goed weg moet kunnen komen.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ik ga het zeker proberen
Baur heeft weer nieuwe voorbanden en is uitgelijnd, wat een genot.
De rijdende vibrator (quote van Sven) is zonder batterijen komen te zitten.

Baur heeft weer nieuwe voorbanden en is uitgelijnd, wat een genot.
De rijdende vibrator (quote van Sven) is zonder batterijen komen te zitten.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Jij bent in ieder geval klaar voor de Alpen! Nu zorgen dat je vader snel hersteld zodat hij meekan en dan is alles weer compleet.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Dikke kans dat je daar wel mee wegkomt hoor! Zeker omdat het precies past in het tijdsvak.Jeroen wrote:Gewoon bezwaar aantekenen idd, je hebt met de APK afmelding ook bewijs dat de auto daar daadwerkelijk voor APK is geweest. Het is toegestaan om een auto met vervallen APK naar de garage te rijden, zelfs als deze geschorst is. Moet wel enigszins de snelste route daarheen zijn.
Keep us posted
Doe de groeten aan Petje..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
De brief nog eens goed gelezen omdat de datum niet klopte, is dus niet dat ik geflitst ben met rijden maar uit een automatische systeemcontrole is gebleken dat de auto geen geldige APK had 
Ga alsnog voor bezwaar maar de hoop is klein.
Ga alsnog voor bezwaar maar de hoop is klein.
So many cars, so little time
- bmw328ie21
- E21 VIP

- Posts: 675
- Joined: Wed Mar 25, 2009 8:39 pm
- Location: Heemskerk
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ik ben vandaag weer op pad geweest voor de voorbanden.Er zit toch een aardige platte vlak op.Dit rijdt toch echt niet lekker.
Nu heeft iemand me aangeraden om michelin banden te nemen.Is dat wat??
Ik hoor het wel wat jullie meningen zijn.
Nu heeft iemand me aangeraden om michelin banden te nemen.Is dat wat??
Ik hoor het wel wat jullie meningen zijn.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Hoezo automatische systeemcontrole? Je had die 524td toch geschorst? en al is de schorsing eraf gegaan vlak voordat je de apk regelde (binnen een maand) dan zou ik het nog eens proberen te weerleggen met je geldige APK die je nu hebt. beetje van de domme houden, met:"Tja, ik had m niet meer geschorst anders mag ik niet rijden naar de garage voor de APK. Er mankeerde nogal wat aan dus dat moest ik herstellen voor ik weer kon keuren en de garage zat ook vol. Dus ik heb dat per zo snel mogelijk geregeld en nu krijg ik een boete???? ".
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
@buurman, ik ga het wel proberen hoor.
Bedankt voor het meedenken.
@sven haha ik ben dus niet de enige....
Ik heb weer een setje conti's gemonteerd maar had het geluk een juist setje op MP te vinden.
Waren 4 stuks met 7-8mm profiel uit 2009 voor 100 euro, lekker vers en zacht rubber.
Heb er nog twee over maar de snelheidscodering is voor jou niet goed niet.
Ben heel tevreden over de Continental Premium contact.
Bedankt voor het meedenken.
@sven haha ik ben dus niet de enige....
Ik heb weer een setje conti's gemonteerd maar had het geluk een juist setje op MP te vinden.
Waren 4 stuks met 7-8mm profiel uit 2009 voor 100 euro, lekker vers en zacht rubber.
Heb er nog twee over maar de snelheidscodering is voor jou niet goed niet.
Ben heel tevreden over de Continental Premium contact.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29996
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Weet niet meer waar we banden hadden besproken, was dat een apart draadje? Sven: noem er dan iig maat en type bij dan weten we waar 't over gaat.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Vanavond mijn Baur weer gewassen want hij zag er niet uit zeg. Vooral de velgen waren weer een leuk klusje maar ook die zijn weer schoon.
Na ongeveer 3350km in de Alpen heb ik wel een goede analyse kunnen maken van de andere veren die ik onder mijn auto heb gezet. De Apex veren.
Ten opzichte van de H&R veren is het comfort enorm verbeterd, het "klapperen" van het chassis op de slechte wegen was er niet meer en dat vond ik zelf wel heel belangrijk.
Maar in het rijden in snellere bochten was er ook wel een minpuntje te noemen. Bij het insturen voelde je de auto aan de achterkant zich eerst zetten voordat je een stevig gevoel had.
Dat was zeker even wennen en of ik daar nou echt blij van wordt
Als oplossing kwam Arnold op het idee om achter H&R veren te plaatsen en voor op de Apex-en te laten staan.
Zou nog wel eens een goede middenweg kunnen worden.
Voorlopig geen haast mee want ik denk dat de auto niet zo veel meer gebruikt wordt dit jaar voor gooi en smijtwerk.
Lekker toeren natuurlijk wel en dan voldoen de Apex-en prima.
Na ongeveer 3350km in de Alpen heb ik wel een goede analyse kunnen maken van de andere veren die ik onder mijn auto heb gezet. De Apex veren.
Ten opzichte van de H&R veren is het comfort enorm verbeterd, het "klapperen" van het chassis op de slechte wegen was er niet meer en dat vond ik zelf wel heel belangrijk.
Maar in het rijden in snellere bochten was er ook wel een minpuntje te noemen. Bij het insturen voelde je de auto aan de achterkant zich eerst zetten voordat je een stevig gevoel had.
Dat was zeker even wennen en of ik daar nou echt blij van wordt
Als oplossing kwam Arnold op het idee om achter H&R veren te plaatsen en voor op de Apex-en te laten staan.
Zou nog wel eens een goede middenweg kunnen worden.
Voorlopig geen haast mee want ik denk dat de auto niet zo veel meer gebruikt wordt dit jaar voor gooi en smijtwerk.
Lekker toeren natuurlijk wel en dan voldoen de Apex-en prima.
So many cars, so little time
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Dat zetten van de achterkant was duidelijk te zien toen we achter je aan reden .. ik zou daar iig niet blij van worden ... combi van de 2 merken lijkt ook mij geen slecht gedacht 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Vandaag eindelijk de Baur weer gewassen na een lange tijd.
Ondanks dat hij onder een hoes slaapt komt er toch fijn stof op te liggen wat vooral komt door de slijp en schuurwerkzaamheden aan zijn witte broertje.
Ook onder de motorkap schoongemaakt wat na de Alpentour niet meer was gebeurd en de Alpina's nog maar een keer extra gepoetst.
Toen wat kleine dingetjes vervangen die ik had verzameld en die beter waren dan wat er gemonteerd zat. Ondertussen luisterend naar de E21.net CD
- chromen afwerking rond de linker deurgreep aan de binnenkant vervangen
- nieuw leren pookhoesje gemonteerd en het plastic paneel er om heen vervangen omdat alle schroefgaten dol waren.
- nieuwe alarmschakelaar gemonteerd
- schakelaar voor elektrische spiegels vervangen voor dubbele (alleen de linker spiegel was verstelbaar dus had ik ook een enkele schakelaar)
- beide persennings gemonteerd om te zien welke beter past/mooier was, geen verschil.
- gekeken wanneer de apk verloopt dat duurt nog 14 maanden
Heerlijk gewoon een tijdje in de auto gezeten en met een poetsdoekie alle schakelaars schoongemaakt. Je wil niet weten hoe een laag viezigheid zich daar op verzameld.
Het is gewoon een heerlijk wagentje.
Klaar voor de meeting van de 28e hoor.
Ondanks dat hij onder een hoes slaapt komt er toch fijn stof op te liggen wat vooral komt door de slijp en schuurwerkzaamheden aan zijn witte broertje.
Ook onder de motorkap schoongemaakt wat na de Alpentour niet meer was gebeurd en de Alpina's nog maar een keer extra gepoetst.
Toen wat kleine dingetjes vervangen die ik had verzameld en die beter waren dan wat er gemonteerd zat. Ondertussen luisterend naar de E21.net CD
- chromen afwerking rond de linker deurgreep aan de binnenkant vervangen
- nieuw leren pookhoesje gemonteerd en het plastic paneel er om heen vervangen omdat alle schroefgaten dol waren.
- nieuwe alarmschakelaar gemonteerd
- schakelaar voor elektrische spiegels vervangen voor dubbele (alleen de linker spiegel was verstelbaar dus had ik ook een enkele schakelaar)
- beide persennings gemonteerd om te zien welke beter past/mooier was, geen verschil.
- gekeken wanneer de apk verloopt dat duurt nog 14 maanden
Heerlijk gewoon een tijdje in de auto gezeten en met een poetsdoekie alle schakelaars schoongemaakt. Je wil niet weten hoe een laag viezigheid zich daar op verzameld.
Het is gewoon een heerlijk wagentje.
Klaar voor de meeting van de 28e hoor.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ik zeg: er is geen betere therapie..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
van de andere kant, als je dit te veel doet, heb je weer huwelijkstherapie nodig. Nou ja, je bent lekker bezig geweest Michel, dat is het belangrijkste!