323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post Reply
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by uwbuurman »

zo das balen, maar zoals Jeroen beargumenteerd, denk ik dat je goed weg moet kunnen komen.


It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Ik ga het zeker proberen :thumbsup

Baur heeft weer nieuwe voorbanden en is uitgelijnd, wat een genot.
De rijdende vibrator (quote van Sven) is zonder batterijen komen te zitten.
:mrgreen:
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Peter V. »

Jij bent in ieder geval klaar voor de Alpen! Nu zorgen dat je vader snel hersteld zodat hij meekan en dan is alles weer compleet.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by gerrit323 »

:thumbsup Mike .. voelt leuk om klaar te zijn ... niet :wink:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by 323baur »

Jeroen wrote:Gewoon bezwaar aantekenen idd, je hebt met de APK afmelding ook bewijs dat de auto daar daadwerkelijk voor APK is geweest. Het is toegestaan om een auto met vervallen APK naar de garage te rijden, zelfs als deze geschorst is. Moet wel enigszins de snelste route daarheen zijn.
Dikke kans dat je daar wel mee wegkomt hoor! Zeker omdat het precies past in het tijdsvak.
Keep us posted
Doe de groeten aan Petje.. :wha
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

De brief nog eens goed gelezen omdat de datum niet klopte, is dus niet dat ik geflitst ben met rijden maar uit een automatische systeemcontrole is gebleken dat de auto geen geldige APK had :bag
Ga alsnog voor bezwaar maar de hoop is klein.
So many cars, so little time
User avatar
bmw328ie21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 675
Joined: Wed Mar 25, 2009 8:39 pm
Location: Heemskerk

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by bmw328ie21 »

Ik ben vandaag weer op pad geweest voor de voorbanden.Er zit toch een aardige platte vlak op.Dit rijdt toch echt niet lekker.
Nu heeft iemand me aangeraden om michelin banden te nemen.Is dat wat??
Ik hoor het wel wat jullie meningen zijn.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by uwbuurman »

Hoezo automatische systeemcontrole? Je had die 524td toch geschorst? en al is de schorsing eraf gegaan vlak voordat je de apk regelde (binnen een maand) dan zou ik het nog eens proberen te weerleggen met je geldige APK die je nu hebt. beetje van de domme houden, met:"Tja, ik had m niet meer geschorst anders mag ik niet rijden naar de garage voor de APK. Er mankeerde nogal wat aan dus dat moest ik herstellen voor ik weer kon keuren en de garage zat ook vol. Dus ik heb dat per zo snel mogelijk geregeld en nu krijg ik een boete???? ".
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

@buurman, ik ga het wel proberen hoor.
Bedankt voor het meedenken.

@sven haha ik ben dus niet de enige....
Ik heb weer een setje conti's gemonteerd maar had het geluk een juist setje op MP te vinden.
Waren 4 stuks met 7-8mm profiel uit 2009 voor 100 euro, lekker vers en zacht rubber.
Heb er nog twee over maar de snelheidscodering is voor jou niet goed niet.
Ben heel tevreden over de Continental Premium contact.
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Jeroen »

Weet niet meer waar we banden hadden besproken, was dat een apart draadje? Sven: noem er dan iig maat en type bij dan weten we waar 't over gaat.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Vanavond mijn Baur weer gewassen want hij zag er niet uit zeg. Vooral de velgen waren weer een leuk klusje maar ook die zijn weer schoon.
Na ongeveer 3350km in de Alpen heb ik wel een goede analyse kunnen maken van de andere veren die ik onder mijn auto heb gezet. De Apex veren.

Ten opzichte van de H&R veren is het comfort enorm verbeterd, het "klapperen" van het chassis op de slechte wegen was er niet meer en dat vond ik zelf wel heel belangrijk.
Maar in het rijden in snellere bochten was er ook wel een minpuntje te noemen. Bij het insturen voelde je de auto aan de achterkant zich eerst zetten voordat je een stevig gevoel had.
Dat was zeker even wennen en of ik daar nou echt blij van wordt :nah

Als oplossing kwam Arnold op het idee om achter H&R veren te plaatsen en voor op de Apex-en te laten staan.
Zou nog wel eens een goede middenweg kunnen worden.
Voorlopig geen haast mee want ik denk dat de auto niet zo veel meer gebruikt wordt dit jaar voor gooi en smijtwerk.
Lekker toeren natuurlijk wel en dan voldoen de Apex-en prima.
So many cars, so little time
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by gerrit323 »

Dat zetten van de achterkant was duidelijk te zien toen we achter je aan reden .. ik zou daar iig niet blij van worden ... combi van de 2 merken lijkt ook mij geen slecht gedacht :wink:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Vandaag eindelijk de Baur weer gewassen na een lange tijd. :thumbsup
Ondanks dat hij onder een hoes slaapt komt er toch fijn stof op te liggen wat vooral komt door de slijp en schuurwerkzaamheden aan zijn witte broertje.
Ook onder de motorkap schoongemaakt wat na de Alpentour niet meer was gebeurd en de Alpina's nog maar een keer extra gepoetst.

Toen wat kleine dingetjes vervangen die ik had verzameld en die beter waren dan wat er gemonteerd zat. Ondertussen luisterend naar de E21.net CD :thumbsup
- chromen afwerking rond de linker deurgreep aan de binnenkant vervangen
- nieuw leren pookhoesje gemonteerd en het plastic paneel er om heen vervangen omdat alle schroefgaten dol waren.
- nieuwe alarmschakelaar gemonteerd
- schakelaar voor elektrische spiegels vervangen voor dubbele (alleen de linker spiegel was verstelbaar dus had ik ook een enkele schakelaar)
- beide persennings gemonteerd om te zien welke beter past/mooier was, geen verschil.
- gekeken wanneer de apk verloopt dat duurt nog 14 maanden

Heerlijk gewoon een tijdje in de auto gezeten en met een poetsdoekie alle schakelaars schoongemaakt. Je wil niet weten hoe een laag viezigheid zich daar op verzameld. :shock
Het is gewoon een heerlijk wagentje.

Klaar voor de meeting van de 28e hoor.
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by 323baur »

Ik zeg: er is geen betere therapie..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by uwbuurman »

van de andere kant, als je dit te veel doet, heb je weer huwelijkstherapie nodig. Nou ja, je bent lekker bezig geweest Michel, dat is het belangrijkste!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Post Reply