Arnold D wrote:Ik ben zo blij, ik gun je de carterpan beschermer van een E30, die ik morgen bij de coater ga halen (was 5 min. geleden nog van Jeroen)
Restauratie Alpina B6-2.8
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Regards/groeten, Jeroen
Je kan niet zeggen dat ik niemand iets gun, Jeroen.

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Theo heeft t druk met originele BMW onderdelenArnold D wrote:...want de versnellingsbak ligt al bij ESA. Dat kunnen we daar dan gelijk aan Theo voorleggen....
uwbuurman wrote:Theo heeft t druk met------ ''''''''originele BMW onderdelen''''''''---------Arnold D wrote:...want de versnellingsbak ligt al bij ESA. Dat kunnen we daar dan gelijk aan Theo voorleggen....
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Ik ben vandaag bij de bekleder geweest. Ik heb de stoelen ook weer mee terug genomen. Zijn partner, die is al een tijd ziek en dat blijft ie ook nog een hele poos, doet de autostoelen. Deze meneer die ik heb gesproken durfde de restauratie niet aan, omdat ie meer van de stoelen en banken is.
Nu heb ik een adresje in Apeldoorn. Lukkien, bekend bij iemand ?
Hij vind het prima dat ik de stoelen demonteer en dan het frame ga lassen. Dan gaan zij daarna de stoelen weer van verse vulling en kunstleder voorzien.
Een aantal moeren die de stoelrails op zijn plek houdt, zijn afgebroken. Dat wist ik.
De wangen van de leuning zijn ongelijk en de rugleunig gaat scheef staan, misschien is tie ergens gescheurd.
Dat frame ga ik wel even lassen, hoe erg kan dat nu zijn ?
De eerste stoel.
De beugel voor de wangen is afgebroken.

Aan de andere kant is de beugel aan de bovenzijde losgebroken.

De onderzijde.

De andere stoel is al niet veel beter. wel heeft iemand eens een poging gedaan deze te lassen.

Ik ga er maar wat extra blik in verwerken.
Nu heb ik een adresje in Apeldoorn. Lukkien, bekend bij iemand ?
Hij vind het prima dat ik de stoelen demonteer en dan het frame ga lassen. Dan gaan zij daarna de stoelen weer van verse vulling en kunstleder voorzien.
Een aantal moeren die de stoelrails op zijn plek houdt, zijn afgebroken. Dat wist ik.
De wangen van de leuning zijn ongelijk en de rugleunig gaat scheef staan, misschien is tie ergens gescheurd.
Dat frame ga ik wel even lassen, hoe erg kan dat nu zijn ?
De eerste stoel.
De beugel voor de wangen is afgebroken.

Aan de andere kant is de beugel aan de bovenzijde losgebroken.

De onderzijde.

De andere stoel is al niet veel beter. wel heeft iemand eens een poging gedaan deze te lassen.

Ik ga er maar wat extra blik in verwerken.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Dan krijgt zo'n stoel best wel wat te verduren gezien het scheuren van het metaal 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Poeh hee, dat is nogal wat! Zouden dat ASS specifieke zwaktes zijn? Dat hoop ik maar
maar dat vraagt om nog even wat huisvlijt. Maar dat wil je ook wel want als je met dit soort stoelen onverhoopt eens een klapper maakt wil je niet weten waar het metaal allemaal begint te prikken!
De naam Lukkien heb ik weleens horen vallen, kennis van me bracht er z'n Porsche spul geloof ik. En aangezien hij het is die het miereneuken heeft uitgevonden en niet ik, vermoed ik dat het wel een aardig adres is.
De naam Lukkien heb ik weleens horen vallen, kennis van me bracht er z'n Porsche spul geloof ik. En aangezien hij het is die het miereneuken heeft uitgevonden en niet ik, vermoed ik dat het wel een aardig adres is.
Regards/groeten, Jeroen
Ik denk dat de gewone recaro's dit niet hebben, de stoelen die Alpina gebruikt en dan vooral de stoelen met de grote wangen die er last van hebben. Niet alleen het bochtenwerk is er de oorzaak van, maar vooral het instappen lijkt mij de boosdoener.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- pattam2009
- E21 VIP

- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
@ Arnold,
Als je stoel frame is gerepareerd ga ik ervan uit dat je het geheel zal laten verzinken
Omdat jij al meerdere onderdelen heb laten verzinken heb jij misschien antwoord op de volgende vraag,
Ik wil mijn uitlaat spruitstuk (spaghetti) netjes maken en bedacht me om het te laten verzinken, bijvoorbeeld blauw.
Weet jij hoe het zit met de hittebestendigheid na het verzinken
Als je stoel frame is gerepareerd ga ik ervan uit dat je het geheel zal laten verzinken
Omdat jij al meerdere onderdelen heb laten verzinken heb jij misschien antwoord op de volgende vraag,
Ik wil mijn uitlaat spruitstuk (spaghetti) netjes maken en bedacht me om het te laten verzinken, bijvoorbeeld blauw.
Weet jij hoe het zit met de hittebestendigheid na het verzinken
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
Je kan het laten verzinken en dat ga ik met die van mijn 323i ook doen. Het is hitte bestendig en gaat lang mee, maar wat is lang. Kijk naar een gewone uitlaat, hoe lang blijft deze mooi. Er blijft gelukkig nooit water in staan, dat scheelt. Wat ik zelf doe om deze redelijk mooi te houden is de Dinitrol te gebruiken. Dit brandt er in en de roest blijft wel een jaar weg. Ieder jaar voor de herfst even inspuiten en uitsmeren.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- pattam2009
- E21 VIP

- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Oke, dan gaan we daar voor.
Ik zal het spruitstuk licht op stralen en ik kies dan voor het blauw verzinken.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- 323baur
- E21 VIP

Helaas, de Recaro's zijn van het zelfde pisbakkenstaal gemaakt.
Ik heb de mijne al een keer laten lassen bij onze huislasser in het zuiden van het land...
Het ijzer is gewoon te dun voor 25jaar+ dienst en een fors gewicht.
Ik kan me indenken dat de zijwangen idd wat zwaarder belast worden, maar het is de magere constructie die maakt dat het relatief snel scheurt.
Bijna alle recaro's staan scheef! let er maar eens op.
Ik heb de mijne al een keer laten lassen bij onze huislasser in het zuiden van het land...
Het ijzer is gewoon te dun voor 25jaar+ dienst en een fors gewicht.
Ik kan me indenken dat de zijwangen idd wat zwaarder belast worden, maar het is de magere constructie die maakt dat het relatief snel scheurt.
Bijna alle recaro's staan scheef! let er maar eens op.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Als ze bijna allemaal scheef staan, dan denk ik ook dat ze gescheurd zijn. Als er nog mensen (WM) zijn die de stoelen opnieuw willen laten bekleden, ga het frame even lassen. Ik denk niet dat de stoffeerder dat doet.
Ik ga de wangen voorzien van extra plaatwerk en de beugels van een extra strip. Ik zal hoe dan ook de stevigheid verbeteren.
Ik ga de wangen voorzien van extra plaatwerk en de beugels van een extra strip. Ik zal hoe dan ook de stevigheid verbeteren.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
pattam2009 wrote:Oke, dan gaan we daar voor.
Ik ga er niets aan doen voordat ik hem naar de verzinker breng. Het spruitstuk gaat toch in een zuurbad en als je hem gaat stralen krijg je er minder glans in.
Ik laat het geel verzinken.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.