Page 52 of 62
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Fri Jan 14, 2011 12:03 am
by Jeroen
Arnold D wrote:Ik ben zo blij, ik gun je de carterpan beschermer van een E30, die ik morgen bij de coater ga halen (was 5 min. geleden nog van Jeroen)

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Fri Jan 14, 2011 12:13 am
by Arnold D
Je kan niet zeggen dat ik niemand iets gun, Jeroen.

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Fri Jan 14, 2011 12:57 pm
by uwbuurman
Arnold D wrote:...want de versnellingsbak ligt al bij ESA. Dat kunnen we daar dan gelijk aan Theo voorleggen....
Theo heeft t druk met originele BMW onderdelen

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Fri Jan 14, 2011 3:56 pm
by Arnold D
uwbuurman wrote:Arnold D wrote:...want de versnellingsbak ligt al bij ESA. Dat kunnen we daar dan gelijk aan Theo voorleggen....
Theo heeft t druk met------ ''''''''originele BMW onderdelen''''''''---------


Das een goeie. Zelfspot.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Jan 31, 2011 10:39 pm
by Arnold D
Ik ben vandaag bij de bekleder geweest. Ik heb de stoelen ook weer mee terug genomen. Zijn partner, die is al een tijd ziek en dat blijft ie ook nog een hele poos, doet de autostoelen. Deze meneer die ik heb gesproken durfde de restauratie niet aan, omdat ie meer van de stoelen en banken is.
Nu heb ik een adresje in Apeldoorn. Lukkien, bekend bij iemand ?
Hij vind het prima dat ik de stoelen demonteer en dan het frame ga lassen. Dan gaan zij daarna de stoelen weer van verse vulling en kunstleder voorzien.
Een aantal moeren die de stoelrails op zijn plek houdt, zijn afgebroken. Dat wist ik.
De wangen van de leuning zijn ongelijk en de rugleunig gaat scheef staan, misschien is tie ergens gescheurd.
Dat frame ga ik wel even lassen, hoe erg kan dat nu zijn ?
De eerste stoel.
De beugel voor de wangen is afgebroken.
Aan de andere kant is de beugel aan de bovenzijde losgebroken.
De onderzijde.
De andere stoel is al niet veel beter. wel heeft iemand eens een poging gedaan deze te lassen.
Ik ga er maar wat extra blik in verwerken.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Jan 31, 2011 10:47 pm
by Peter V.
Dan krijgt zo'n stoel best wel wat te verduren gezien het scheuren van het metaal

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Jan 31, 2011 11:09 pm
by Jeroen
Poeh hee, dat is nogal wat! Zouden dat ASS specifieke zwaktes zijn? Dat hoop ik maar

maar dat vraagt om nog even wat huisvlijt. Maar dat wil je ook wel want als je met dit soort stoelen onverhoopt eens een klapper maakt wil je niet weten waar het metaal allemaal begint te prikken!
De naam Lukkien heb ik weleens horen vallen, kennis van me bracht er z'n Porsche spul geloof ik. En aangezien hij het is die het miereneuken heeft uitgevonden en niet ik, vermoed ik dat het wel een aardig adres is.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Mon Jan 31, 2011 11:21 pm
by Arnold D
Ik denk dat de gewone recaro's dit niet hebben, de stoelen die Alpina gebruikt en dan vooral de stoelen met de grote wangen die er last van hebben. Niet alleen het bochtenwerk is er de oorzaak van, maar vooral het instappen lijkt mij de boosdoener.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 8:33 am
by uwbuurman
vorige eigenaren met een meer, tja, Duits postuur?? dat helpt ook niet echt mee...
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 12:23 pm
by pattam2009
@ Arnold,
Als je stoel frame is gerepareerd ga ik ervan uit dat je het geheel zal laten verzinken
Omdat jij al meerdere onderdelen heb laten verzinken heb jij misschien antwoord op de volgende vraag,
Ik wil mijn uitlaat spruitstuk (spaghetti) netjes maken en bedacht me om het te laten verzinken, bijvoorbeeld blauw.
Weet jij hoe het zit met de hittebestendigheid na het verzinken

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 2:18 pm
by Arnold D
Je kan het laten verzinken en dat ga ik met die van mijn 323i ook doen. Het is hitte bestendig en gaat lang mee, maar wat is lang. Kijk naar een gewone uitlaat, hoe lang blijft deze mooi. Er blijft gelukkig nooit water in staan, dat scheelt. Wat ik zelf doe om deze redelijk mooi te houden is de Dinitrol te gebruiken. Dit brandt er in en de roest blijft wel een jaar weg. Ieder jaar voor de herfst even inspuiten en uitsmeren.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 3:52 pm
by pattam2009
Oke, dan gaan we daar voor.
Ik zal het spruitstuk licht op stralen en ik kies dan voor het blauw verzinken.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 4:22 pm
by 323baur
Helaas, de Recaro's zijn van het zelfde pisbakkenstaal gemaakt.
Ik heb de mijne al een keer laten lassen bij onze huislasser in het zuiden van het land...
Het ijzer is gewoon te dun voor 25jaar+ dienst en een fors gewicht.
Ik kan me indenken dat de zijwangen idd wat zwaarder belast worden, maar het is de magere constructie die maakt dat het relatief snel scheurt.
Bijna alle recaro's staan scheef! let er maar eens op.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 5:14 pm
by Arnold D
Als ze bijna allemaal scheef staan, dan denk ik ook dat ze gescheurd zijn. Als er nog mensen (WM) zijn die de stoelen opnieuw willen laten bekleden, ga het frame even lassen. Ik denk niet dat de stoffeerder dat doet.
Ik ga de wangen voorzien van extra plaatwerk en de beugels van een extra strip. Ik zal hoe dan ook de stevigheid verbeteren.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 5:17 pm
by Arnold D
pattam2009 wrote:Oke, dan gaan we daar voor.
Ik zal het spruitstuk licht op stralen en ik kies dan voor het blauw verzinken.
Ik ga er niets aan doen voordat ik hem naar de verzinker breng. Het spruitstuk gaat toch in een zuurbad en als je hem gaat stralen krijg je er minder glans in.
Ik laat het geel verzinken.
