323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post Reply
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Na 5 jaar eindelijk nummerplaten met opleg letters geregeld :thumbsup

Nu nog de montage, achter kan hij in een zwarte houder van Maaral maar aan de voorkant niet.
Dat betekent dat ik gaten moet maken in de nieuwe platen :bag Kan dat ook anders?


So many cars, so little time
User avatar
bmw328ie21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 675
Joined: Wed Mar 25, 2009 8:39 pm
Location: Heemskerk

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by bmw328ie21 »

Hey wondermike
Bij mij zit het ook aan de voorkant in de zwarte kentekenhouder geklemd.
Je moet hem wel een beetje buigen vanuit het midden.
Groetjes Sven :thumbsup
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

@sven, heb je dan een houder zonder reclame strook eronder of met?
Zal eens wat foto's bekijken van andere auto's om een indruk te krijgen.
So many cars, so little time
Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1002
Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
Location: Steenwijkerwold, the Netherlands

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Groentje_me »

Die van mij is met ;) Maar vind zonder toch mooier heb ik gezien tijdens de toerrit.

Gr. Jan
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Jeroen »

Zonder reclame vind ik idd ook mooier anders worden ze ook te groot door die strook onderaan. Die achter juist wel weer leuk staat, zeker als er Autohaus Baur Stuttgart op staat :thumbsup
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Wat is ze lief he :crazy

Met dank aan onze Hongaarse fotograaf die zeer zorgvuldig alle auto's op de foto heeft gezet :thumbsup
Image

Image
So many cars, so little time
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by loentje »

Ik zou hem verkopen en die witte opknappen :mrgreen:

bel je dan wel eerst mij even?


groeten loentje
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Ik wacht eerst de taxatie even af Leon. Ik ben erg benieuwd wat er uit komt nu.

Maar jij hebt toch al een Baur?
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by 323baur »

Baurtjes zijn niet lief, die zijn vet stoer!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Danny043
E21 Pro
Posts: 758
Joined: Tue May 15, 2007 4:16 pm
Location: Delft, The Netherlands

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Danny043 »

Jaja, hij is mooi :thumbsup
Ik had ook nog wat plaatjes geschoten van je bolide. Laat het maar weten als je ze in full size wilt.
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

Oke, duizend km verder die zonder noemenswaardige problemen zijn gereden. Maar toch zijn er een paar zaken die me mateloos irriteren tijdens het rijden.
- Er klappert iets bij de achteras, als je gas iets los laat hoor je een soort knakkend geluid.
- Er klappert nog iets achteraan, geen idee wat het is maar heeft te maken met oneffenheden in de weg.
- Zoemend geluid bij het rijden, niet konstant maar bij bepaalde toerentallen. Tussenlager? Diff? Wiellager?
- Snerpende uitlaat, gekomen na het plaatsen van een "kleine" middendemper, die moet er weer tussenuit
- Trilling in de auto aan de voorkant, kan een easyfix zijn als het alleen balanceren is want er lag weer eens een bonk plaklood los in de velg.
- Lekkage in de kofferbak, moet nou toch maar eens een nieuw rubber in.

Klusjes genoeg voor de komende weekenden :bag
So many cars, so little time
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Arnold D »

Wondermike wrote:- Er klappert nog iets achteraan, geen idee wat het is maar heeft te maken met oneffenheden in de weg.
Heb je de schotels van de veerpoten al voorzien van nieuw rubber en dan bedoel ik het rubber in het gat waar de pen van de schokdemper doorheen gaat.

Bij de mijne klapperde ook iets en dat was hiermee verholpen.
Wondermike wrote:- Zoemend geluid bij het rijden, niet konstant maar bij bepaalde toerentallen. Tussenlager? Diff? Wiellager?
Bij alweer de mijne is het de uitlaat die het subframe raakt. Hangt natuurlijk van het specifieke zoemgeluid af, maar het lijkt er wel op.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Jeroen »

En mogelijk dat de klappergeluiden achter wel aan dat gezoem gerelateerd zijn ook, en misschien heeft het ook wel te maken met de positie van die nieuwe middendemper! Dan los je 4 issues in 1 keer op!

Trilling voor zou ik idd eerst even balanceren, toplager wat Arnold bedoelt leidt idd doorgaans eerder tot klapperen op een hobbelweg of een knakkend geluid bij sturen, en wat minder snel tot trillingen. Na balanceren eerst maar opnieuw testen en als 't er dan nog is analyseren de E21 psychiaters samen wel weer verder.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Arnold D »

Wat ik eigenlijk bedoel is het rubber aan de achterschokbreker.

Dat klapperend geluid aan de voorzijde moet ik bij mij ook nog verhelpen en ga inderdaad de toplagers vervangen. Het rubber wordt nu ook snel minder.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Jeroen »

Ahhhhhhh dat kan idd goed en brengt me ook op wat anders in relatie met dat klapperen/rammelen: de voorspanning op de achterveren (bent u er nog lol) is al minimaal, en in combinatie met bepaalde veren kan dat tot gerammel leiden. Met een stugge korte veer kan de veer met uitveren door de ruimte op het toplager (ook op een nieuwe want het is tenslotte rubber) dan net even los komen. Dat leidt tot een rammelende onderste veerschotel. Ik heb dat zelf gehad met H&R veren icm Bilstein Sprint dempers en dat was behoorlijk irritant.

Oplossingen:
- dikkere rubber onderlaag voor de veren boven en onder, niet mijn eerste keur omdat dan de veer theoretisch ook naast de schotel kan schieten omdat de schotel niet heel hoog is
- andere veren (dat heb ik gedaan toen er Eibachs op mijn pad kwamen)
- vulring toepassen onder het toplager om de veerschotels dichter bij elkaar te brengen, maar vermoedelijk moet je dan ook wat doen met de bovenste veerschotel, uitboren oid, kan ik me even niet voor de geest halen maar ik kan thuis wel even checken als je dat wilt, heb nog wel wat setjes los liggen
- onderste veerschotel met enkele laspitjes vastpitten op de hoogte-verstelring zodat deze niet meer op elkaar kunnen rammelen, is inmiddels meermaals toegepast maar weet niet hoe duurzaam dit is. Wel oppassen voor het oververhitten van de inwendige seals van de schokdemper
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply