Page 52 of 69
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Tue May 15, 2012 8:24 pm
by Wondermike
Na 5 jaar eindelijk nummerplaten met opleg letters geregeld
Nu nog de montage, achter kan hij in een zwarte houder van Maaral maar aan de voorkant niet.
Dat betekent dat ik gaten moet maken in de nieuwe platen

Kan dat ook anders?
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Tue May 15, 2012 9:37 pm
by bmw328ie21
Hey wondermike
Bij mij zit het ook aan de voorkant in de zwarte kentekenhouder geklemd.
Je moet hem wel een beetje buigen vanuit het midden.
Groetjes Sven

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Wed May 16, 2012 7:13 am
by Wondermike
@sven, heb je dan een houder zonder reclame strook eronder of met?
Zal eens wat foto's bekijken van andere auto's om een indruk te krijgen.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Wed May 16, 2012 9:34 pm
by Groentje_me
Die van mij is met

Maar vind zonder toch mooier heb ik gezien tijdens de toerrit.
Gr. Jan
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Wed May 16, 2012 9:37 pm
by Jeroen
Zonder reclame vind ik idd ook mooier anders worden ze ook te groot door die strook onderaan. Die achter juist wel weer leuk staat, zeker als er Autohaus Baur Stuttgart op staat

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Jun 01, 2012 9:34 pm
by Wondermike
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Jun 01, 2012 9:37 pm
by loentje
Ik zou hem verkopen en die witte opknappen
bel je dan wel eerst mij even?
groeten loentje
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Jun 01, 2012 9:44 pm
by Wondermike
Ik wacht eerst de taxatie even af Leon. Ik ben erg benieuwd wat er uit komt nu.
Maar jij hebt toch al een Baur?
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Jun 01, 2012 9:46 pm
by 323baur
Baurtjes zijn niet lief, die zijn vet stoer!
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Jun 01, 2012 10:25 pm
by Danny043
Jaja, hij is mooi

Ik had ook nog wat plaatjes geschoten van je bolide. Laat het maar weten als je ze in full size wilt.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Jun 17, 2012 9:55 pm
by Wondermike
Oke, duizend km verder die zonder noemenswaardige problemen zijn gereden. Maar toch zijn er een paar zaken die me mateloos irriteren tijdens het rijden.
- Er klappert iets bij de achteras, als je gas iets los laat hoor je een soort knakkend geluid.
- Er klappert nog iets achteraan, geen idee wat het is maar heeft te maken met oneffenheden in de weg.
- Zoemend geluid bij het rijden, niet konstant maar bij bepaalde toerentallen. Tussenlager? Diff? Wiellager?
- Snerpende uitlaat, gekomen na het plaatsen van een "kleine" middendemper, die moet er weer tussenuit
- Trilling in de auto aan de voorkant, kan een easyfix zijn als het alleen balanceren is want er lag weer eens een bonk plaklood los in de velg.
- Lekkage in de kofferbak, moet nou toch maar eens een nieuw rubber in.
Klusjes genoeg voor de komende weekenden

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Jun 17, 2012 11:37 pm
by Arnold D
Wondermike wrote:- Er klappert nog iets achteraan, geen idee wat het is maar heeft te maken met oneffenheden in de weg.
Heb je de schotels van de veerpoten al voorzien van nieuw rubber en dan bedoel ik het rubber in het gat waar de pen van de schokdemper doorheen gaat.
Bij de mijne klapperde ook iets en dat was hiermee verholpen.
Wondermike wrote:- Zoemend geluid bij het rijden, niet konstant maar bij bepaalde toerentallen. Tussenlager? Diff? Wiellager?
Bij alweer de mijne is het de uitlaat die het subframe raakt. Hangt natuurlijk van het specifieke zoemgeluid af, maar het lijkt er wel op.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Mon Jun 18, 2012 10:14 am
by Jeroen
En mogelijk dat de klappergeluiden achter wel aan dat gezoem gerelateerd zijn ook, en misschien heeft het ook wel te maken met de positie van die nieuwe middendemper! Dan los je 4 issues in 1 keer op!
Trilling voor zou ik idd eerst even balanceren, toplager wat Arnold bedoelt leidt idd doorgaans eerder tot klapperen op een hobbelweg of een knakkend geluid bij sturen, en wat minder snel tot trillingen. Na balanceren eerst maar opnieuw testen en als 't er dan nog is analyseren de E21 psychiaters samen wel weer verder.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Mon Jun 18, 2012 10:41 am
by Arnold D
Wat ik eigenlijk bedoel is het rubber aan de achterschokbreker.
Dat klapperend geluid aan de voorzijde moet ik bij mij ook nog verhelpen en ga inderdaad de toplagers vervangen. Het rubber wordt nu ook snel minder.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Mon Jun 18, 2012 12:02 pm
by Jeroen
Ahhhhhhh dat kan idd goed en brengt me ook op wat anders in relatie met dat klapperen/rammelen: de voorspanning op de achterveren (bent u er nog lol) is al minimaal, en in combinatie met bepaalde veren kan dat tot gerammel leiden. Met een stugge korte veer kan de veer met uitveren door de ruimte op het toplager (ook op een nieuwe want het is tenslotte rubber) dan net even los komen. Dat leidt tot een rammelende onderste veerschotel. Ik heb dat zelf gehad met H&R veren icm Bilstein Sprint dempers en dat was behoorlijk irritant.
Oplossingen:
- dikkere rubber onderlaag voor de veren boven en onder, niet mijn eerste keur omdat dan de veer theoretisch ook naast de schotel kan schieten omdat de schotel niet heel hoog is
- andere veren (dat heb ik gedaan toen er Eibachs op mijn pad kwamen)
- vulring toepassen onder het toplager om de veerschotels dichter bij elkaar te brengen, maar vermoedelijk moet je dan ook wat doen met de bovenste veerschotel, uitboren oid, kan ik me even niet voor de geest halen maar ik kan thuis wel even checken als je dat wilt, heb nog wel wat setjes los liggen
- onderste veerschotel met enkele laspitjes vastpitten op de hoogte-verstelring zodat deze niet meer op elkaar kunnen rammelen, is inmiddels meermaals toegepast maar weet niet hoe duurzaam dit is. Wel oppassen voor het oververhitten van de inwendige seals van de schokdemper