Page 53 of 62
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 7:02 pm
by pattam2009
Klopt, als je het metaal straalt word het dof, maar daar heb ik een oplossing voor.
Wat ik doe na het stralen is polijsten met een kunststof schuurpad, werkt perfect.
zo heb ik alles netjes kaal en weer met een mooie glans, klaar om te verzinken.
wat is jou motivatie om het spruitstuk geel te laten verzinken?
ik kies voor blauw verzinken, in de hoop dat het een titanium look zal geven.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 7:15 pm
by uwbuurman
jij hebt toch een Hartgespruikstuk Patrick? kun je daar eens een fotootje van plaatsen? (oh in je eigen topic, niet in die van Arnold

)
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 8:51 pm
by pattam2009
uwbuurman wrote:jij hebt toch een Hartgespruikstuk Patrick? kun je daar eens een fotootje van plaatsen? (oh in je eigen topic, niet in die van Arnold

)
ik heb de planning om het spruitstuk deze week weg te brengen om te laten verzinken,
als ik het terug heb zal ik het resultaat laten zien.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 8:58 pm
by Arnold D
pattam2009 wrote:wat is jou motivatie om het spruitstuk geel te laten verzinken?
.
Ik wil de 323i ook netjes onder de motorkap hebben. Daarna wordt het spruitstuk wel ingepakt, omdat door de hitte de verf van het schutbord brand.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 9:04 pm
by uwbuurman
Arnold ik denk dat Patrick bedoeld waarom jij het geel wilt verzinken, omdat hij blauw wil. dus niet waarom verzinken, maar waarom geel?
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 10:53 pm
by Arnold D
Oh ja, verkeerd gelezen.
Waarom geel verzinken ?
Ik vind blauw(zilver) er wat goedkoop uitzien

Sorry. Dan had ik hem liever laten verchromen, maar dat doen ze niet met gebruikt materiaal. En omdat bijna alles geel verzinkt is, vindt ik dat ook nog veel beter passen.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Tue Feb 01, 2011 11:47 pm
by pattam2009
Dank je Koos
Er goedkoop uitzien

denk het niet.
en anders ... pakken we hem ook in met isolatie
nog ff over de hitte, inderdaad wel een aandacht puntje.
ik weet nog niet hoe dicht het spruitstuk langs het chassis gaat lopen.
Als het te dicht op het chassis komt, dan zal er isolatie geplaatst worden.
Je moet er toch niet aan denken als alles strak is gespoten en je na de eerste proefrit
je lak ziet bladeren

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Wed Feb 02, 2011 8:27 am
by Peter V.
Ik had zelfs begrepen dat je spruitstuk ook heel dicht langs je remleiding gaat.
In ieder geval was dat bij Arnold met de M30 motor wel dacht ik?
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Wed Feb 02, 2011 10:14 am
by Arnold D
Peter V. wrote:Ik had zelfs begrepen dat je spruitstuk ook heel dicht langs je remleiding gaat.
In ieder geval was dat bij Arnold met de M30 motor wel dacht ik?
Valt mee hoor, ik heb op de Alpina geen spaghetti spruitstuk.
Het spaghetti spruitstuk van de 323i staat 4 cm van de remleiding en 4 cm van het schutbord.
Het spruitstuk van Gerrit zat er bijna tegen aan.
Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Wed Feb 02, 2011 11:22 am
by Peter V.
Arnold D wrote:Peter V. wrote:Ik had zelfs begrepen dat je spruitstuk ook heel dicht langs je remleiding gaat.
In ieder geval was dat bij Arnold met de M30 motor wel dacht ik?
Valt mee hoor, ik heb op de Alpina geen spaghetti spruitstuk.
Het spaghetti spruitstuk van de 323i staat 4 cm van de remleiding en 4 cm van het schutbord.
Het spruitstuk van Gerrit zat er bijna tegen aan.
Ik wist dat ik het ergens had gezien.

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Wed Feb 02, 2011 4:29 pm
by gerrit323
Idd het mijne zit bijna tegen de remleiding aan en dat is omdat ik een e30 spruitstuk gebruik .. remleiding is netjes ingepakt op die plaats en dat geeft geen problemen .. zelfs in de alpen vorig jaar niet de minste last van gehad

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Fri Feb 11, 2011 10:26 am
by Arnold D
Sehr geehrter Herr D,
bitte entschuldigen Sie die lange Wartezeit.
Nach nochmaliger Rücksprache mit Getrag haben wir leider keine weiteren Erfolge erziehlen können
Getrag hat das Lager Rollenhülse FAG Nr. 308-65 (Getrag nr. 900.90411.76) definitiv nicht mehr und kann se auch nicht mehr beschaffen.
Vielleicht bekommen Sie über eines der Foren ein gebrauchtes Ersatzteil.
Es tut mir leid, daß wir Ihnen hier nicht weiterhelfen können.
Viele Grüße
Axel Rimpler
Leiter Produktion / Head of Production
Leiter Kundendienst / Head of Customer Service
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG
Alpenstraße 35-37
D - 86807 Buchloe
Dat was het dan. Einde verhaal orgineel lager.
Maar gelukkig heeft Gerrit een paar opties verzorgd waar we zeker mee verder kunnen.

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Fri Feb 11, 2011 10:41 am
by Wondermike
Das dan mooi ruk..... maar idd dank aan onze rollementenman

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Fri Feb 11, 2011 11:05 am
by Peter V.
Arnold D wrote:Sehr geehrter Herr D,
bitte entschuldigen Sie die lange Wartezeit.
Nach nochmaliger Rücksprache mit Getrag haben wir leider keine weiteren Erfolge erziehlen können
Getrag hat das Lager Rollenhülse FAG Nr. 308-65 (Getrag nr. 900.90411.76) definitiv nicht mehr und kann se auch nicht mehr beschaffen.
Vielleicht bekommen Sie über eines der Foren ein gebrauchtes Ersatzteil.
Es tut mir leid, daß wir Ihnen hier nicht weiterhelfen können.
Viele Grüße
Axel Rimpler
Leiter Produktion / Head of Production
Leiter Kundendienst / Head of Customer Service
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG
Alpenstraße 35-37
D - 86807 Buchloe
Dat was het dan. Einde verhaal orgineel lager.
Maar gelukkig heeft Gerrit een paar opties verzorgd waar we zeker mee verder kunnen.

Je kunt even mailen dat we dan straks met een paar man naar Buchloe komen

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Posted: Fri Feb 11, 2011 11:48 am
by Arnold D
Zullen we daar 13 juni dan even heengaan met een man of 14.
