FF lekker zeuren over de overheid
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: FF lekker zeuren over de overheid
Onze overheid is nog immer in de haar kenmerkende diepe rust, maar ieder ander begint zich nu toch zorgen te maken. Enkele weken terug de ANWB al, nu ook verzekeraars en organisaties op het gebied van de verkeersveiligheid. Ondanks dat auto's steeds veiliger worden en worden voorzien van meer veiligheids- en waarschuwingssystemen neemt zowel het aantal ongevallen als het aantal letselgevallen juist toe. Gaan we nu eens wat doen, aan een mentaliteitsverandering, aan linksrijden, bumperkleven en telefoongebruik om maar een paar favorieten te noemen? Ik ben bang van niet. Ik denk dat we meer snelheidscontroles gaan houden, en flink geld in de Politie-ondernemingsraad blijven pompen. Veel beter.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
WelterustenDe door België naar Nederland uitgezette haatprediker El Alami Amaouch (hij riep in België zijn volgelingen op om naar Syrië af te reizen) blijkt al een jaar in Veenendaal actief te zijn. En de politie was hierover getipt, maar greep niet in. Saillant detail is dat het ministerie van Veiligheid en Justitie afgelopen zaterdag nog zei dat de Nederlands-Marokkaanse imam „scherp in de gaten gehouden wordt als hij naar Nederland komt.” Maar Amaouch blijkt nu dus al een jaar in Veenendaal zijn gang te gaan.
Goede actie! Wel gek dat zo'n idioot dan hier wel terecht kan. Sterker nog, ik denk dattie hier een uitkering, gratis onderdak en gratis gezondheidszorg krijgt. Omdat 'ie zielig is. En dat klopt dan weer wel.België noemde hem „een gevaar voor de samenleving” en zette hem uit.
Pfffffffff
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Hahaha de 24-uurs economie en ambtenaren. Gek he dat dat niet goed gaat.
Criminelen spelen handig in op een beveiligingslek in de Rotterdamse haven. Containers worden ’s nachts wel gescand op drugs, maar de scans worden niet meteen gecontroleerd. Drugssmokkelaars ontglippen zo de douane. Dat melden bronnen binnen de haven en opsporingsinstanties. Normaal gesproken analyseren douaniers meteen de beelden van een scan bij containers uit risicolanden. ’s Nachts gebeurt dat niet, omdat er geen personeel is. Men kan op deze wijze de drugs uit de container halen, voordat de douaniers later op de dag de scanbeelden bekijken en de drugs ontdekken.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Ik had eerder al mijn frustratie geuit over de Referendumcommissie. Even van begin tot eind. Er is een referendum. Je kunt van mening verschillen over het al dan niet toepassen van dit instrument en hoe, maar op basis van een wetsartikel heeft Powned op legale wijze dit referendum (mbt associatieverdrag Oekraïne) afgedwongen. Prima, dan gebruiken we een instrument dat in de wet staat, klaar. Niet dus, want de overheid besluit dat er geld opgemaakt moet worden en dus moet dit referendum gepromoot worden en hiervoor worden ettelijke miljoenen beschikbaar gemaakt. Men besluit tot iets frivools, namelijk dat creatieve geesten een manier mogen bedenken om het referendum te promoten, en bijzonder creatieve ideeën worden beloond met een subsidie ter uitvoering.
De Referendumcommissie, een vergaderclubje voor wereldvreemde nietsnutten en andere simpele zielen, die beoordeelt de aanvragen. Wat zien we gebeuren? Een cateraar krijgt €50.000,- om stroopwafels uit te delen. Een andere ondernemer kreeg een halve ton om wc-rollen te laten bedrukken met argumenten tegen het verdrag. Een andere partij dient een stompzinnige aanvraag in die wordt gehonoreerd, dient vervolgens een kopie in van deze aanvraag welke ook wordt toegewezen. Wat blijkt? De commissie heeft willekeurige aanvragen toegewezen zonder enige beoordeling, uit angst voor de werkdruk. Te gestoord voor woorden, nee je zult es een keer aan het werk gaan, eens een keer iets doen voor die royale aanwezigheidspremie, niet dus. Deze mensen horen niet vrij rond te lopen. Deze horen vastgesnoerd in een dwangbuis in een koud keldertje opgesloten te zitten waarna we ze kunnen laten inslapen. Deze mensen zijn een bedreiging en een belediging voor alles wat leeft op deze aardbol. Getikt is een understatement.
Even heeft de overheid geprobeerd de kwestie onder het kleed te krijgen door deze dood te zwijgen, maar toch is deze weer boven komen drijven. En nu wil men de aanvragers gaan vervolgen want die zijn niet netjes geweest. Hand in eigen boezem graag, Den Haag. Dit soort idioten wil je toch niet laten zitten? Die bedenken alleen maar de volgende idioterie om onze belastingcenten zoek te maken. Tot iets anders zijn ze blijkbaar geenszins in staat.
De Referendumcommissie, een vergaderclubje voor wereldvreemde nietsnutten en andere simpele zielen, die beoordeelt de aanvragen. Wat zien we gebeuren? Een cateraar krijgt €50.000,- om stroopwafels uit te delen. Een andere ondernemer kreeg een halve ton om wc-rollen te laten bedrukken met argumenten tegen het verdrag. Een andere partij dient een stompzinnige aanvraag in die wordt gehonoreerd, dient vervolgens een kopie in van deze aanvraag welke ook wordt toegewezen. Wat blijkt? De commissie heeft willekeurige aanvragen toegewezen zonder enige beoordeling, uit angst voor de werkdruk. Te gestoord voor woorden, nee je zult es een keer aan het werk gaan, eens een keer iets doen voor die royale aanwezigheidspremie, niet dus. Deze mensen horen niet vrij rond te lopen. Deze horen vastgesnoerd in een dwangbuis in een koud keldertje opgesloten te zitten waarna we ze kunnen laten inslapen. Deze mensen zijn een bedreiging en een belediging voor alles wat leeft op deze aardbol. Getikt is een understatement.
Even heeft de overheid geprobeerd de kwestie onder het kleed te krijgen door deze dood te zwijgen, maar toch is deze weer boven komen drijven. En nu wil men de aanvragers gaan vervolgen want die zijn niet netjes geweest. Hand in eigen boezem graag, Den Haag. Dit soort idioten wil je toch niet laten zitten? Die bedenken alleen maar de volgende idioterie om onze belastingcenten zoek te maken. Tot iets anders zijn ze blijkbaar geenszins in staat.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Wederom is een langdurige glimlach op mijn mond te zien.
Gaat het weer een beetje meneer de Laat?
Gaat het weer een beetje meneer de Laat?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Afgelopen zaterdag heb ik me hogelijk verbaasd in de gemeente Leiden. 3 uur 's-middags, de wegen waren kurkdroog en de temperatuur was ruimschoots boven 0. En er werd volop gestrooid. Preventief? Is dat omdat men 's avonds sinterklaas wilde vieren? Omdat onze bodem hard toe was aan ettelijke tonnen extra zout? Valt me op dat het tegenwoordig steeds vaker standaard is dat men bij enige kans op vorst al met zout loopt te smijten, zelfs als de kans op gladheid nihil is.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Oh ja, verkwistende teringpleuristyfusambtenaren. Dit is weer een mooie.
Daarnaast is de Gemeentesecretaris, de bewaker van de kas zeg maar, op een snoepreisje naar Marokko geweest. Allemaal absoluut van het grootste belang om fatsoenlijk te kunnen functioneren natuurlijk, hoewel dat alleen maar van belang is als je teringpleuristyfusambtenaar bent want in het bedrijfsleven ga je dit echt niet tegenkomen. Ofwel, die teringpleuristyfusmongolen zet je op een pot belastinggeld en wederom gaan ze raar doen. Deze week hebben we ook geleerd dat je ongestraft doodsbedreigingen mag uiten aan het adres van teringpleuristyfusambtenaren, dus bij deze!HEEMSKERK - Ambtenaren van de gemeente Heemskerk hebben de afgelopen jaren dure ’spirituele cursussen’ gevolgd op de kosten van de baas. En dat terwijl er moest worden bezuinigd. Dat blijkt uit onderzoek van het Noordhollands Dagblad. Naast managementscurcussen volgen diverse ambtenaren ook de energetische basisopleiding. Daar leer je hoe je jezelf meditatief moet overgeven aan anderen en ga je op op zoek naar de sekschakra en de keelchakra. Dat voor een bedrag van 3690 euro.
Sinds 2012 kunnen ambtenaren cursussen volgen, volgens het Noordhollands Dagblad hebben 44 ambtenaren van de gemeente Heemskerk hiervan gebruik gemaakt. Dat terwijl er in dezelfde periode moest worden bezuinigd bij de gemeente. Inmiddels zijn de kosten opgelopen tot meer dan 422.000 euro.
Regards/groeten, Jeroen
-
Jakob E21
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '83 NL 315
Begrijp ook niet hoe zoiets dan kan worden goedgekeurd. Dat je cursussen kan volgen is nog redelijk, zolang ze bijdragen aan het vakgebied en de ontwikkeling. Maar dit soort aanvragen kun je als budget houder toch ook niet zomaar goedkeuren? Wat voor bord heb je dan voor je kop?
Op mijn werk zaten ze afgelopen maanden ook even krap, er moet al het hele jaar bezuinigd worden en er was een nare verassing omhoog gekomen (jeugdzorginstelling, overheid geeft niet zoveel meer als vroeger). Dan kijken de budgethouders echt wel 3 keer naar aanvragen door medewerkers, niks wordt meer zomaar goedgekeurd. Hoe kan er dan ooit een spirituele cursus betaalt worden door de gemeente...
Op mijn werk zaten ze afgelopen maanden ook even krap, er moet al het hele jaar bezuinigd worden en er was een nare verassing omhoog gekomen (jeugdzorginstelling, overheid geeft niet zoveel meer als vroeger). Dan kijken de budgethouders echt wel 3 keer naar aanvragen door medewerkers, niks wordt meer zomaar goedgekeurd. Hoe kan er dan ooit een spirituele cursus betaalt worden door de gemeente...
- Jeroen
- Site Admin
Vaak heeft het wel met (seniele) budgetten te maken. We moeten zoveel aan training doen dus dan maar iets lekker zweverigs. En overheidsbudgetten moeten op he!
Regards/groeten, Jeroen
-
Jakob E21
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '83 NL 315
Dan wil ik nog wel eens een training geven...
- Jeroen
- Site Admin
Nu schijnt het dat we dit sinds kort beter screenen, maar dit is toch getikt? En we nemen het allemaal maar braaf in behandeling. Stel nou dat ik als Nederlander in enig ander land een asielaanvraag indien, dat er ook maar één land is dat daar serieus naar gaat kijken, je een hele procedure laat doorlopen en daarna een oprotpremie geeft? No way. Raar land is dit.DEN HAAG - Van januari tot en met november zijn er 26.600 asielzoekers en nareizende gezinsleden naar Nederland gekomen. Van de asielzoekers die in november een eerste verzoek indienden kwamen de meesten uit Marokko.
Wat je wel ziet is dat België duidelijk bepaalde roots deelt. Als ik het goed begrepen heb mag de politie daar alleen boetes uitdelen bekeuren als de bestuurder is geconfronteerd met de overtreding en zijn of haar identiteit is vastgesteld. Dat haalt alle parkeer- en flitsboetes wel lekker onderuit. Ik gok dat er in NL al hard wordt gewerkt om deze stommiteit te overtreffen, kan nooit lang duren
Regards/groeten, Jeroen
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
En zo lezen we in 't nieuws dat Rutte het vandaag in Brussel toch voor elkaar heeft gekregen dat het associatieverdrag met Oekraïne geratificeerd gaat worden.
Jeroen voorspelde het al :p
Jeroen voorspelde het al :p
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
En Groen Links gaat ervoor!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2725 ... tml?page=1
Niet dat ik daar nou op zou stemmen maar nu zeker niet meer.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2725 ... tml?page=1
Niet dat ik daar nou op zou stemmen maar nu zeker niet meer.
So many cars, so little time