323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ik schaam me rot hoor, dit had ik moeten vinden natuurlijk.

So many cars, so little time
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Stel dat die pen net zo vast zit als die moer.
Dat was erger geweest dan een slecht onderhouden remblokje.
Dat was erger geweest dan een slecht onderhouden remblokje.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Laat mij hier even buiten..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Gelukkig zaten mijn aandrijfassen nog wel goed vast aan het diff
Stel dat die los komen zeg...
Stel dat die los komen zeg...
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Al tijden niks meer aan de blauwe Baur gedaan. Maar vandaag toch maar weer een stukje rijden naar Egmond, niet voor de zee maar voor een voetbalwedstrijd van mijn oudste.
Het was me al eerder opgevallen dat in de bocht mijn ventilator aan ging lopen dus dit moest van de directrice eerst op orde voordat we naar de Eifel gaan.
Dus zwarte afdekplaat verwijderd en de afdekkapjes van de rotors en toen viel me op dat die rotors wel heel smal waren. Ongeveer de helft zo breed als normaal.
Bij het uitbouwen van de motor vielen er allemaal losse vulstukken naar beneden en die zaten er niet zonder reden. De diameter van de motor was veels te klein dus de rotors lopen vast zonder vulstukken ertussen.
Uit het centrale magazijn een andere motor gepakt en die past perfect in het kachelhuis maar de aansluitdraden kloppen niet. Even aangepast met de soldeerbout en krimpkous en na goed smeren van de motor alles weer ingebouwd. Draait weer als een nieuwe.
Dusssss wij zijn erbij
Het was me al eerder opgevallen dat in de bocht mijn ventilator aan ging lopen dus dit moest van de directrice eerst op orde voordat we naar de Eifel gaan.
Dus zwarte afdekplaat verwijderd en de afdekkapjes van de rotors en toen viel me op dat die rotors wel heel smal waren. Ongeveer de helft zo breed als normaal.
Bij het uitbouwen van de motor vielen er allemaal losse vulstukken naar beneden en die zaten er niet zonder reden. De diameter van de motor was veels te klein dus de rotors lopen vast zonder vulstukken ertussen.
Uit het centrale magazijn een andere motor gepakt en die past perfect in het kachelhuis maar de aansluitdraden kloppen niet. Even aangepast met de soldeerbout en krimpkous en na goed smeren van de motor alles weer ingebouwd. Draait weer als een nieuwe.
Dusssss wij zijn erbij
So many cars, so little time
-
Bram_Baur
- E21 Fanatic
- Posts: 469
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Goed gewerkt! Top!
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29996
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Mooi! Jammer dat een shakedown er komende zaterdag niet in zit!
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Veerpootbrug gemonteerd.
Er zat al een rode op maar die heb ik een tijdje terug "weggegeven" aan de eigenaar van El Tomato. Past ook veel beter bij die auto.
Had nog een stalen liggen die ik eerst zwart wilde maken maar omdat mijn spuitbus zwart op was is het velgenzilver geworden.
Ziet er nog redelijk onopvallend uit zo en dan is het maar weer geregeld voor de Eifel. Hij past trouwens perfect zonder dat het expansievat in de weg zat.

Er zat al een rode op maar die heb ik een tijdje terug "weggegeven" aan de eigenaar van El Tomato. Past ook veel beter bij die auto.
Had nog een stalen liggen die ik eerst zwart wilde maken maar omdat mijn spuitbus zwart op was is het velgenzilver geworden.
Ziet er nog redelijk onopvallend uit zo en dan is het maar weer geregeld voor de Eifel. Hij past trouwens perfect zonder dat het expansievat in de weg zat.

So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29996
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ik zat al te denken, die had je toch al? Nu wordt het duidelijk. Qua sturen een absolute aanrader, niks last van spoorvorming, stabieler bochtengedrag... mooi dus!
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ehhh is me niet opgevallen. Sluiten ging zonder problemen.Geen hoogte probleem met de motorkap?
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Mooi! Ik heb twee deuken naar buiten toe in mijn kap van de veerpootbrug. Valt bijna niet op, is minimaal, maar ze zitten er wel...
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ik zal voor de zekerheid de afdruk in het schuim bekijken vandaag.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29996
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ik heb ook een lichte afdruk in het schuim maar hij komt niet tot de kap. Hoewel het basis ontwerp vrijwel identiek is voor veel van die E21 veerpootbruggen, zijn er toch wel wat verschilletjes oa in hoogte.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
+1, ik heb een Wiegers, ook een afdruk in het schuim, maar daar blijft het bij.
Zelfs al zou ik een deuk krijgen..hij blijft er op!
Zelfs al zou ik een deuk krijgen..hij blijft er op!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.