Page 54 of 69
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri May 03, 2013 6:55 pm
by Wondermike
Ik schaam me rot hoor, dit had ik moeten vinden natuurlijk.

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri May 03, 2013 10:17 pm
by Arnold D
Stel dat die pen net zo vast zit als die moer.
Dat was erger geweest dan een slecht onderhouden remblokje.

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri May 03, 2013 10:22 pm
by 323baur
Laat mij hier even buiten..
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sat May 04, 2013 8:09 am
by Wondermike
Gelukkig zaten mijn aandrijfassen nog wel goed vast aan het diff
Stel dat die los komen zeg...
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Aug 25, 2013 7:05 pm
by Wondermike
Al tijden niks meer aan de blauwe Baur gedaan. Maar vandaag toch maar weer een stukje rijden naar Egmond, niet voor de zee maar voor een voetbalwedstrijd van mijn oudste.
Het was me al eerder opgevallen dat in de bocht mijn ventilator aan ging lopen dus dit moest van de directrice eerst op orde voordat we naar de Eifel gaan.
Dus zwarte afdekplaat verwijderd en de afdekkapjes van de rotors en toen viel me op dat die rotors wel heel smal waren. Ongeveer de helft zo breed als normaal.
Bij het uitbouwen van de motor vielen er allemaal losse vulstukken naar beneden en die zaten er niet zonder reden. De diameter van de motor was veels te klein dus de rotors lopen vast zonder vulstukken ertussen.
Uit het centrale magazijn een andere motor gepakt en die past perfect in het kachelhuis maar de aansluitdraden kloppen niet. Even aangepast met de soldeerbout en krimpkous en na goed smeren van de motor alles weer ingebouwd. Draait weer als een nieuwe.
Dusssss wij zijn erbij

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Mon Aug 26, 2013 12:20 am
by Bram_Baur
Goed gewerkt! Top!
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Mon Aug 26, 2013 12:40 am
by Jeroen
Mooi! Jammer dat een shakedown er komende zaterdag niet in zit!
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Sep 13, 2013 6:30 pm
by Wondermike
Veerpootbrug gemonteerd.
Er zat al een rode op maar die heb ik een tijdje terug "weggegeven" aan de eigenaar van El Tomato. Past ook veel beter bij die auto.
Had nog een stalen liggen die ik eerst zwart wilde maken maar omdat mijn spuitbus zwart op was is het velgenzilver geworden.
Ziet er nog redelijk onopvallend uit zo en dan is het maar weer geregeld voor de Eifel. Hij past trouwens perfect zonder dat het expansievat in de weg zat.

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Sep 13, 2013 6:35 pm
by Jeroen
Ik zat al te denken, die had je toch al? Nu wordt het duidelijk. Qua sturen een absolute aanrader, niks last van spoorvorming, stabieler bochtengedrag... mooi dus!
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sat Sep 14, 2013 10:35 am
by uwbuurman
Geen hoogte probleem met de motorkap?
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sat Sep 14, 2013 8:54 pm
by Wondermike
Geen hoogte probleem met de motorkap?
Ehhh is me niet opgevallen. Sluiten ging zonder problemen.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sat Sep 14, 2013 10:44 pm
by uwbuurman
Mooi! Ik heb twee deuken naar buiten toe in mijn kap van de veerpootbrug. Valt bijna niet op, is minimaal, maar ze zitten er wel...
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Sep 15, 2013 7:55 am
by Wondermike
Ik zal voor de zekerheid de afdruk in het schuim bekijken vandaag.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Sep 15, 2013 12:18 pm
by Jeroen
Ik heb ook een lichte afdruk in het schuim maar hij komt niet tot de kap. Hoewel het basis ontwerp vrijwel identiek is voor veel van die E21 veerpootbruggen, zijn er toch wel wat verschilletjes oa in hoogte.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Sep 15, 2013 1:35 pm
by 323baur
+1, ik heb een Wiegers, ook een afdruk in het schuim, maar daar blijft het bij.
Zelfs al zou ik een deuk krijgen..hij blijft er op!