FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Tsja maar waar kun je redelijkerwijs nog wel op stemmen? En dat je de verwachting hebt dat de democratie en/of jouw belangen nog eer worden aangedaan? Lijstje is leeg hier...

Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Tsja, ik heb zelf ook een pleurishekel aan de doorsnee agent en de wijze waarop deze zich manifesteert, maar geweld tegen agenten, of hulpverleners in het algemeen, dat is natuurlijk krankzinnig. Zo'n 80 van dergelijke incidenten met als triest dieptepunt dat het hulpverleners onmogelijk werd gemaakt een agent te reanimeren dit weekend, dat is te getikt voor woorden.

Vanuit dit oogpunt hoort dit topic hier niet thuis, maar tóch wel: ik denk dat heel veel afhangt van de strafmaat. Daar moet al een flinke preventieve werking van uitgaan in mijn ogen. Maar zoals zoveel gevallen schiet deze in mijn ogen tekort. Net zoals we veel te lichthartig omgaan met telefoongebruik in het verkeer en vele geweldsdelicten, mogen we hier echt wel anders tegenaan kijken en dan komen we toch bij onze wetgevende en rechtsprekende partijen uit. Als jij zo geestelijk gestoord bent dat je vindt dat je op welke wijze dan ook hulpverleners moet hinderen in hun functioneren, dan hoor je niet vrij rond te lopen. Hup, ga daar maar eens tien jaar over nadenken in de bak, opflikkeren!

We hebben verdomme vermogens uitgegeven aan gevangenissen, niet heel lang geleden, en nu staan ze allemaal leeg hetgeen leidt tot een enorme geldvernietiging omdat ze nu een andere bestemming krijgen. Over getikt gesproken... en vervolgens klagen dat we de zaken niet meer in de hand kunnen houden. Hoe zou dat nou toch komen? Je komt tegenwoordig prima weg met mishandeling maar wáág het niet om 5km te hard te rijden :screwy
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Overigens, Claudia de Breij haalde in haar eindejaarsconférence het Nationaal Hitteplan aan. Ik dacht dat ze alleen maar de boel op de hak nam, maar nee, de teksten die ze aanhaalde staan echt in het Nationaal Hitteplan. Ofwel, we hebben de ambtenarij miljoenen gegeven om met iets te komen en vervolgens mist het essentiële onderdelen en is het van een kwaliteit die zo ongeveer elke 7-jarige in een spreekbeurt al overtreft. Volstrekt kansloos dus. Wederom bakken belastingcenten regelrecht de gierput in :hammer
Nationaal Hitteplan wrote:
Wat te doen als het lang warm weer is?
Eenvoudige maatregelen die helpen om de gevolgen van hitte te beperken:

Drink voldoende: zorg ervoor dat u voldoende drinkt (...)

Zorg voor koelte: draag dunne kleding. Blijf in de schaduw (...)

Houd uw woning koel: opwarming van de woning kan worden beperkt door tijdig gebruik te maken van zonwering, ventilator of, indien aanwezig, airconditioning (...)

Zorg voor elkaar: let bij warm weer extra op mensen in uw omgeving die uw hulp kunnen gebruiken
:screwy
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Dat van die agressie tegen hulpverleneners? Gericht schieten op de knieën wat mij betreft. Wat een idioten. Inderdaad gelijk 5 tot 10 jaar met tbs graag.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Ik belde net na de wisseling met mijn oude en milde moeder:
Woest was ze. 500mensen gearresteerd, 13 miljoen schade.
Haar idee:
Terug betalen tot de laatste cent (duh) en zolang niet alles is betaald: in een oranje pak en een grote bal aan een van de benen het park schoffelen. Pas als alles betaald is, mag dat pak uit en de kogel af.
Uiteraard staan er op deze fel oranje pakken bemoedigende teksten als: ik ben de lul van de week en meer van dit soort termen.
Niet gek bedacht voor een dame van 75.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

De doorsnee Nederlander heeft moeite om terroristen en asielzoekers uit elkaar te houden. Een asielzoeker wordt al gauw verward met een zwerver, of een extremistische moslim. Is ook erg ingewikkeld allemaal met al die verschillende groeperingen. Maar nu steekt dit ook bij de overheid op. Omdat er één blindganger is geweest die met de bus en de trein door Europa is gehobbeld overwegen we nu controles in te voeren in trein en bus. Er zijn vooralsnog geen plannen om het reguliere autoverkeer structureel te gaan controleren.

Ofwel, we gaan ervan uit dat een beetje terrorist zich geen auto kan veroorloven ofzo? En zo lang zelfs ik er in ben geslaagd zonder enige paspoortcontrole een vliegtuig in te komen, is dit niet nu al het meest kansloze voorstel van deze maand? Of blazen we Schengen op en flikkeren we alle grenzen dicht? En zelfs dan, denk je dat dit ook maar eeeeenige invloed heeft op de bewegingen van terroristen binnen Europa? Lekker terug naar je roze wolk. Zolang elke idioot zonder papieren, of met valse papieren, hier als asielzoeker in een viersterrenhotel wordt geparkeerd gaan we nooit ergens komen.
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Ik dacht precies het zelfde. Symbool politiek. Te triest voor woorden, laat staan voor salaris.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Idd. En als je denkt over dit specifieke geval ga je helemaal nergens komen. Toen de beste man hier rondliep werd 'ie nog niet eens gezocht. En dan wil je bussen en treinen met dezelfde apparatuur gaan uitrusten als ze op Schiphol hebben? En dan ga je buschauffeurs opleiden en dan gaat zo'n buschauffeur tegen een terrorist zeggen... ja wat eigenlijk? This is a citizen's arrest? Of dattie niet mee mag? Ofwel, wat zouden dan die buschauffeur z'n laatste woorden moeten zijn volgens de overheidsdienaars genaamd hersenschade, zuurstoftekort en klinisch dood? Hoe langer je erover denkt hoe senieler het is.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

3 weken na mijn laatste gezeur mag ik wel weer een keer, toch? Onze plietsie, de bewakers van onze orde en veiligheid. Nou ja, na de hele hervorming van onze hermandad in de Nationale Politie lijkt het erop dat men alleen nog maar druk is met mooie nieuwe gebouwen en met geldverslindende oneindige ICT projecten. En elke andere manier om de centen zoek te maken wordt ook met alle mogelijke vormen van gretigheid aangepakt. Zoals bijvoorbeeld het verstrekken van nieuwe uniformen. Deze worden per erkende pakketdienst toegezonden, maar ondanks het feit dat er tegenwoordig vrijwel niets meer 'zoek' raakt, verdwijnen deze nieuwe uniformen aan de lopende band. Curieus, en je vraagt je toch af of die mensen niet gewoon heel af en toe naar hun werk komen en dan hun nieuwe kloffie mee kunnen nemen. Blijkbaar niet.

Maar even iets algemener. Overal hoor je klachten over de verharding van de maatschappij, mensen die zich onveilig voelen, etc. Op de weg wordt het steeds gevaarlijker door al 't appen, linksrijden en bumperkleven. Waar is de politie gebleven? Hoe vaak kom je nog zo'n Volvo in oorlogskleuren tegen? Het enige wat we nog zien is angsthazen in een busje, veilig achter de vangrail zodat ze kunnen toezien dat de flitsers de veiligheid bewaken op zogenaamd onveilige plaatsen. Want orde en veiligheid bewaken, dat doen we in ons nieuwe uniform, achter een krantje, en dan sturen we een rekening. Dan komt 't allemaal vanzelf goed.
Regards/groeten, Jeroen
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

It's Wiebes time again!
So many cars, so little time
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Wedden dat hij het weer redt? Echt ongelofelijk.
Ik heb zin aan de verkiezingen...weet alleen nog niet op wie ik ga stemmen. Mss omtzigt?
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Het is jammer dat die bij de verkeerde partij zit maar is in mijn ogen wel een van de betere.
So many cars, so little time
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Tegenwoordig zijn wanbeleid, voorliegen en drogredenen aanhalen heel normale activiteiten in politiek Den Haag dus het zou me niets verbazen als we compleet de hele historie vergeten en ook dit weer accepteren.

Verkiezingen, lastig punt idd. Situatie hier is vooralsnog onveranderd.
Jeroen wrote:Tsja maar waar kun je redelijkerwijs nog wel op stemmen? En dat je de verwachting hebt dat de democratie en/of jouw belangen nog eer worden aangedaan? Lijstje is leeg hier...
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

De Gemeente Den Haag is historisch één van de grootste verzamelingen van prutsers en leugenaars van ons land. Elke keer is er wel weer wat, en dan niet zomaar wat, nee dan wel gelijk voor tientallen miljoenen want voor minder doen we het niet. Van een eekhoorntjesbrug via logowijzigingen naar tramtunnels, als er maar krankjorum veel belastinggeld over de balk mag. Nog immer is men bezig om een nieuw theater genaamd Forum er doorheen te drukken (let op, dit theater gaat van onze centen minimaal 2 miljard kosten!) en zo gaat het maar door.

Deze week kwam ik al zeker ver mega missers tegen. Zoals het feit dat alle 1100 nieuwe bankjes in bushokjes, nèt geplaatst, vervangen mogen gaan worden omdat er al meerdere kinderen met hun vingers in vast zijn komen te zitten. Een kinderdagverblijf staat onder toezicht maar een verzameling van nietsnutten en downsyndroompjes genaamd Gemeente hoeft niet na te denken.

Dat doet men dan ook geenszins, want wat gebeurde er bijvoorbeeld nog meer? Men startte een project waarbij 100 bijstandsgerechtigden geld kregen om een onderneming te starten, om op deze alternatieve manier uit de bijstand trachten te komen. Dit project startte in oktober 2016 en nu na een maand of 6 komen er vragen hoe het gaat. Eeeeeh. Eeeeeh. Eeeeeh. Jawel: de gemeente is hun gegevens kwijt en kan die gegevens niet meer terugkrijgen. Zelfs onderwerpen als bestandsbeheer of archiveren zijn blijkbaar volstrekt onbekend voor het stelletje zwakzinnigen.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Ook de kleine gemeenten kunnen er wat van hoor. En verrek, ook hier worden wanbeleid en leugens aangevoerd door de VVD! De Gemeente Voorschoten waar veel van mijn familie woont, is al jaren noodlijdend. Niet gek: het gemeenteapparaat is de afgelopen 20 jaar compleet geëxplodeerd. Reorganiseren lukte steeds niet, dus is een fusie aangegaan met het ambtenarenapparaat van nog zo'n bolwerk van VVD onkunde, de Gemeente Wassenaar. De beoogde bezuinigingen door schaalvoordelen en synergie (staat altijd goed in de rapporten) is natuurlijk nooit behaald, in plaats daarvan moesten er meer adviseurs komen om de haantjes uit elkaar te houden.

Nu ist gebeurd, de Gemeente Voorschoten is failliet. Gelukkig is er deze week een heel deskundig herstelplan gepresenteerd, dat oa omvat:
- het sluiten van het plaatselijke zembad
- OZB wordt verhoogd
- Openingstijden receptie gehalveerd
- Div. panden van gemeente worden verkocht
- Alle andere lokale belastingen worden verhoogd, van hondenbelasting tot reclamebelasting
- Invoering betaald parkeren in het centrum
- Liggelden haventjes omhoog
- Alle herinrichtingsprojecten worden gecanceled
- Alle herontwikkelingsprojecten van de baan (oa. bibliotheek)
- Subsidies op onderwijs worden gereduceerd
- Onderhoud sportterreinen moeten clubs zelf overnemen
- Subsidie Museum Voorschoten geschrapt
- Stop op ondersteuning scouting
- Stop subsidie buurthuizen
- Stop bijdrage platform gehandicapten
- Halvering alle bijdragen maatschappelijk werk
- Bezuiniging ondersteuning mantelzorg
- Stop ondersteuning probleemgezinnen (gezinscoaches)
- Beëindiging hulp niet zelfredzame huishoudens
- Geen extra gelden meer naar kinderen en ouderen in armoede
- Beeïndigen tegemoetkoming schoolkosten, sport, kunst en cultuur etc. voor minima
- Stoppen met professionele begeleiding naar werk

Ofwel: we stoppen met het uitvoeren van onze ondersteunende taken naar de burger, en verder doen we vooral crisismanagement a la Rutte: niet op zoek naar oorzaken, gewoon meer geld binnen zien te harken om in dat gat te blijven schuiven. Onze ambtenarij ten voeten uit, en en passant is men ongetwijfeld blij dat men een stuk minder met die teringburgers te maken heeft.

:screwy
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply