Page 55 of 69
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Sep 15, 2013 10:36 pm
by pattam2009
Nu in de aanbieding bij W&N, ben benieuwd of het een beetje gaat passen.

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Sep 20, 2013 12:16 pm
by pattam2009
Veerpootbrug zit erop zonder verdere aanpassingen t.h.v. het expansievaatje.
Drukt inderdaad wel in het isolatieschuim van de motorkap, kan het moeilijk zien maar hij raakt de kap zelf niet dus het moet goed zijn.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Sep 20, 2013 2:27 pm
by Wondermike
Veerpootbrug zit erop zonder verdere aanpassingen t.h.v. het expansievaatje.
Drukt inderdaad wel in het isolatieschuim van de motorkap, kan het moeilijk zien maar hij raakt de kap zelf niet dus het moet goed zijn.
Heb jij stiekem onder mijn motorkap gekeken?
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Sep 20, 2013 7:34 pm
by pattam2009
Inderdaad en heb er nog een foto van gemaakt ook

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Sep 20, 2013 7:36 pm
by Wondermike
Damn, ik moet de deur toch maar op slot gaan doen hier.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Mar 09, 2014 9:33 am
by Wondermike
Omdat de witte Baur en nog 2 andere E21's in de weg staan kon ik de blauwe niet eenvoudig pakken. Wel viel me een natte kring in het karton onder de auto op.
Waarschijnlijk de waterpomp lek

Zo meteen moet hij er uit en dan zal ik dat eens goed controleren.
Het zette me wel aan het denken, de auto heb ik in 2007 gekocht en in 2008 de andere motor erin gehangen. Met nieuwe pomp en distri. Wat kilometers betreft zit dit er hooguit 10000km op maar wel inmiddels 6 jaar. Wat is nu verstandig? Als de pomp lek is gelijk een nieuwe distributieriem erop of is dat niet nodig?
In verhouding rijden we weinig maar de tijd tikt door.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Mar 09, 2014 9:39 am
by Jeroen
Tsja M20 riemen zijn lang zo problematisch niet als die van bijv de M40, maar als je de boel toch loshebt zou ik 'm gewoon gelijk meenemen. Alleen de riem lijkt me dan overigens meer dan zat, alleen spanrol ff controleren op speling op het lager.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Mar 09, 2014 12:18 pm
by Wondermike
Ik ga twee sets distri bestellen ook gelijk voor de witte
Nou je raad het niet, auto uit winterslaap gehaald en start was eigenlijk niet anders dan anders. Liep lekker rustig dus garage uit en verdorie weer benzinelucht.
En lekkage voor onder de tanks vandaan
Bank eruit en ja hoor lekkage gevonden, 1 slangenklem was de boosdoener die kon niet strakker dus vervangen.
Zullen we dan eindelijk kunnen toeren....
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Mar 09, 2014 12:52 pm
by Peter V.
Blijft leuk die charme van onze oude auto's.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Mar 09, 2014 1:46 pm
by Wondermike
Lekkage is opgelost en de eerste zonnige kilometers over de fijne Noord Hollandse dijkjes zijn een feit
Tjemig wat rijdt zo'n 323i toch heerlijk!
Zou nu wel erg tegenvallen als er nog vorst en sneeuw gaat komen deze winter

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Sep 12, 2014 8:06 am
by Wondermike
Na de Eifel de auto even voorzien van verse olie en filter. De olie was toch best redelijk donker geworden zag ik met pijlen.
Omdat ik klaar ben met Walloth de dealer weer gesponsord en het kost wat meer maar dan staat er wel een logo op het filter haha (past goed bij een voorraam.....

)
Over 2 weken moet ik weer ff zo'n 1200km rijden met de 02 touring club en zal de aangeboden route eens beoordelen op E21 kwaliteit.
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Sep 12, 2014 10:16 am
by Jeroen
Voor die paar euro is het wel weer origineel, en dan maar hopen dat een nieuw filter die pijlen voortaan tegen houdt
Ben benieuwd naar die route, makkelijker kun je ze niet aangereikt krijgen

hoewel het nog even weg is alvast veel plezier daar!
Leek me aardig om miss ook eens mee te doen maar hoewel het seizoen wel zo'n beetje ten einde is lijkt de agenda pas ruimte te geven op 25 oktober

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Fri Sep 12, 2014 10:19 am
by Wondermike
haha verkeerde pijl/peil, gaat snel zijn autocorrectie weer aanzetten
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Sep 14, 2014 5:39 pm
by Wondermike
Van de week de zoektocht naar mijn rammelende onderstel maar eens serieus opgepakt. Met 2 man in de auto geprobeerd te analyseren waar nou precies welk geluid vandaan kwam en de conclusie was na wat testritjes op verschillende snelheden en wegen dat er zeker 3 geluiden waren die er niet horen te zijn. Er klakt wat, er zoemt wat en er rammelt wat onder de auto.
Het zoemende en klakkende geluid kwam uit het diff dat was redelijk duidelijk al verdacht ik ook de bak of het tussenlager. Vandaag was het diff de pineut en die moest eronder uit omdat dit het eenvoudigst is. Ik had al een 3,64 diff klaarliggen met een vers laagje verf en olie. Niet ideaal voor een 323i met sportbak maar dat was de laatste in het centrale magazijn.
Lang verhaal kort, diff gewisseld en testrijden maar. Nou de klak is weg en het zoemen is weg en de auto is gelijk zoveel stiller. Ik mis nu eigenlijk nog een 4de geluid wat ik niet echt kon omschrijven maar hij is weer super stil! Mooi shit dus dat mijn 3 jaar terug gereviseerde sper dus zo goed niet meer is...
Goed de olie in het diff is dus grijs en niet meer bruin en dat is geen goed teken. Eens kijken wat ik daar nou weer mee moet want nu liggen er twee sperren op de werkbank.
Het rammelen bleek bij het demonteren van de rechter uitlaat de pijp te zijn die tegen de beugel van de trekhaak kwam dus die is iets aangepast. Wel hoor ik nu op slechte wegen heel soms nog iets wat volgens mij de schotels van de achterveren zijn maar dat is zo goed als niks met hoe het was.
Eigenlijk ben ik super blij dat mijn auto weer heerlijk stil is maar baal ervan dat mijn sper niet goed is

Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Posted: Sun Sep 14, 2014 6:20 pm
by Peter V.
Om inderdaad na drie jaar alweer een sper te hebben die revisie nodig heeft lijkt me niet de bedoeling. Ik ben benieuwd wat je gaat vinden aan de binnenzijde......