Remy: zwarte 323i 2.7i 1981
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Geen woorden voor. Machtig mooi om te zien. Je zal straks ook de onderzijde moeten poetsen.

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Schitterend Patrick. 
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Thx
Of ik er nog mee durft te rijden, tuurlijk gewoon doen.
Uiteraard wordt dit niet de dagelijkse auto, dit is puur 100% hobby leuk voor de meetings, toerritten en de zomeravonden.
Het punt is als je het goed wil doen moet je alles aanpakken en dan wordt het resultaat vanzelf mooi.
Ondanks dat ik er a.s. September 3jaar werk in heb zitten met meer dan 2000 uur, is er echt niet één moment geweest dat ik ermee wilde stoppen.
Het was voor mij een avontuur, ik wist niet wat me te wachten stond maar ben er "gewoon" aan begonnen met als doel om er weer een nieuwe e21 van te maken.
Tuurlijk zijn er momenten dat je denkt pffffff, maar net als bij Koos zijn restauratie zie je de verbeteringen ontwikkelen en dat blijft motiveren.
Ook dankzij dit forum vind ik motivatie voor de restauratie, leuke enthousiaste reacties en mede de restauratie van Arnold zijn Alpina heeft mij gemotiveerd om eraan te beginnen.
Dit is ook een rede dat ik mijn restauratie op het forum zo compleet mogelijk rapporteert om zo weer nieuwe restauratie aan te moedigen.
Ik adviseer wel voor degene die aan een volledige restauratie gaan beginnen dat je een e21 wel echt heel mooi moet vinden, een goede ruimte vlakbij of aan huis moet hebben en wat tijd en geld.
Of ik er nog mee durft te rijden, tuurlijk gewoon doen.
Uiteraard wordt dit niet de dagelijkse auto, dit is puur 100% hobby leuk voor de meetings, toerritten en de zomeravonden.
Het punt is als je het goed wil doen moet je alles aanpakken en dan wordt het resultaat vanzelf mooi.
Ondanks dat ik er a.s. September 3jaar werk in heb zitten met meer dan 2000 uur, is er echt niet één moment geweest dat ik ermee wilde stoppen.
Het was voor mij een avontuur, ik wist niet wat me te wachten stond maar ben er "gewoon" aan begonnen met als doel om er weer een nieuwe e21 van te maken.
Tuurlijk zijn er momenten dat je denkt pffffff, maar net als bij Koos zijn restauratie zie je de verbeteringen ontwikkelen en dat blijft motiveren.
Ook dankzij dit forum vind ik motivatie voor de restauratie, leuke enthousiaste reacties en mede de restauratie van Arnold zijn Alpina heeft mij gemotiveerd om eraan te beginnen.
Dit is ook een rede dat ik mijn restauratie op het forum zo compleet mogelijk rapporteert om zo weer nieuwe restauratie aan te moedigen.
Ik adviseer wel voor degene die aan een volledige restauratie gaan beginnen dat je een e21 wel echt heel mooi moet vinden, een goede ruimte vlakbij of aan huis moet hebben en wat tijd en geld.
Last edited by pattam2009 on Thu Jun 27, 2013 8:55 am, edited 1 time in total.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
En nu asap taxeren 
2000 uren... Dat is te zien aan het resultaat!!!
2000 uren... Dat is te zien aan het resultaat!!!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
-
lemonayd
- E21 VIP

- Posts: 347
- Joined: Thu Feb 28, 2008 11:55 am
- My E21(s): 1981 Bmw 323i manual Ascot Grey
- Location: london
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
WOW just looked through the whole of this tread truly amazing work you've done Respect mate
..........
....ayds
....ayds
All Men Truly Die, But Not All Men Have Truly Lived
www.pristinebodyworks.co.uk
www.pristinebodyworks.co.uk
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19158
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Niet??... pfff, hier wel soms hoor....pattam2009 wrote:...is er echt niet één moment geweest dat ik ermee wilde stoppen....
Dat herken ik volledig, zo hou je elkaar in beweging!pattam2009 wrote:... en mede de restauratie van Arnold zijn Alpina heeft mij gemotiveerd om eraan te beginnen. Dit is ook een reden dat ik mijn restauratie op het forum zo compleet mogelijk rapporteer om zo weer nieuwe restauratie aan te moedigen.
herstel: VEEELLLL tijd en nog meer centjes...pattam2009 wrote:...Ik adviseer wel voor degene die aan een volledige restauratie gaan beginnen dat je een e21 wel echt heel mooi moet vinden, een goede ruimte vlakbij of aan huis moet hebben en wat tijd en geld.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Ha, thanks. Ik kreeg de inspiratie weer van Jeremy. Had ik de foto's niet zo vaak bekeken, was ik waarschijnlijk niet zo ver gegaan, maar achteraf toch heel blij dat ik dat gedaan heb. Nu is het gewoon genieten, een beetje onderhoud en klaar.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
uwbuurman wrote:Niet??... pfff, hier wel soms hoor.....pattam2009 wrote:...is er echt niet één moment geweest dat ik ermee wilde stoppen....
Een groot verschil is dat mijn Bmw nog in redelijk goede staat was en daardoor tegen weinig tegenslagen ben aangelopen.
Ik kan me goed voorstellen dat het pffffff gevoel bij jou een stuk vaker voorkomt, maar het meeste plaatwerk is achter de rug, gewoon doorgaan zonder tijdsdruk dan komt het vanzelf goed.
Dat herken ik volledig, zo hou je elkaar in beweging!pattam2009 wrote:... en mede de restauratie van Arnold zijn Alpina heeft mij gemotiveerd om eraan te beginnen. Dit is ook een reden dat ik mijn restauratie op het forum zo compleet mogelijk rapporteer om zo weer nieuwe restauratie aan te moedigen.
[quote="uwbuurman"herstel: VEEELLLL tijd en nog meer centjes...[/quote]pattam2009 wrote:...Ik adviseer wel voor degene die aan een volledige restauratie gaan beginnen dat je een e21 wel echt heel mooi moet vinden, een goede ruimte vlakbij of aan huis moet hebben en wat tijd en geld.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- GerritBuggenhout
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 181
- Joined: Sat Jul 09, 2011 5:32 pm
- My E21(s): '82 320/6 manual
- Location: Kortrijk
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
zaaalig!! 
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Maandag is de taxateur geweest en vandaag het taxatie rapport ontvangen.

Ik ben tevreden
Vandaag voor het eerst weer getankt.
Had de planning staan om vandaag de motor te gaan starten, helaas niet gelukt.
Na eerst wat olie op de nieuwe tuimelaars gedaan te hebben, ging het olie lampje netjes na zo'n 10sec doorstarten al uit, prima dus.
Toen de brandstof pomp controleren, want deze ging niet draaien toen ik de zekering plaatste
Bedrading of pomp was toen de vraag. Na een + op de pomp te zetten kwam die op gang, omdat ik nog moest uitzoeken welke brandstof leiding de aan en retour was, heb ik de slangen voor even los gelaten, om zo te zien welke de aanvoer leiding zou zijn. Na even pompen kwam er alleen geen brandstof uit
Toen ik de aanvoer slang naar de pomp los maakte, kwam er ook geen brandstof uit terwijl er toch zo'n 25 ltr. In de tank zit.
Nadat ik er lucht in had geblazen met de compressor, heb ik waarschijnlijk een luchtbel doorgeblazen en de benzine ging lopen, helaas ook aan de onderkant van de pomp, pomp is dus lek.
Alles er maar onderuit gehaald en op de werkbank eens goed gecontroleerd. Precies op het velsrandje waar een klein deukje zit lekte die, gevoelig randje, dus opgelet.
Nou was het geen nieuwe pomp en wellicht ook nog de eerste, want toen ik het Bosch nummer doorgaf bleek het nummer al 3 keer te zijn omgenummerd.
Nu maar even op de nieuwe pomp wachten.

Ik ben tevreden
Vandaag voor het eerst weer getankt.
Had de planning staan om vandaag de motor te gaan starten, helaas niet gelukt.
Na eerst wat olie op de nieuwe tuimelaars gedaan te hebben, ging het olie lampje netjes na zo'n 10sec doorstarten al uit, prima dus.
Toen de brandstof pomp controleren, want deze ging niet draaien toen ik de zekering plaatste
Bedrading of pomp was toen de vraag. Na een + op de pomp te zetten kwam die op gang, omdat ik nog moest uitzoeken welke brandstof leiding de aan en retour was, heb ik de slangen voor even los gelaten, om zo te zien welke de aanvoer leiding zou zijn. Na even pompen kwam er alleen geen brandstof uit
Toen ik de aanvoer slang naar de pomp los maakte, kwam er ook geen brandstof uit terwijl er toch zo'n 25 ltr. In de tank zit.
Nadat ik er lucht in had geblazen met de compressor, heb ik waarschijnlijk een luchtbel doorgeblazen en de benzine ging lopen, helaas ook aan de onderkant van de pomp, pomp is dus lek.
Alles er maar onderuit gehaald en op de werkbank eens goed gecontroleerd. Precies op het velsrandje waar een klein deukje zit lekte die, gevoelig randje, dus opgelet.
Nou was het geen nieuwe pomp en wellicht ook nog de eerste, want toen ik het Bosch nummer doorgaf bleek het nummer al 3 keer te zijn omgenummerd.
Nu maar even op de nieuwe pomp wachten.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29986
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Gaat de goede kant op dus! De Baur heeft ook nog z'n eerste pomp, die komt dus ook wel een keer aan de beurt. Je had de brandstofleidingen nog niet aangesloten? Ik heb nl ook weleens gehad dat door een te hoog oplopende druk in het systeem de pomp ging lekken. Toen zaten de injectoren in kwestie goed vast (dicht).
Mooie taxatie, waarde ook naar wens? Maar blijkbaar was niet alles goed
Mooie taxatie, waarde ook naar wens? Maar blijkbaar was niet alles goed
Auto verkeerd ...
Regards/groeten, Jeroen
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Zal wel zijn dat je tevreden bent, en terrecht ook!
Wat die brandstofpomp betreft, het had te mooi geweest om waar te zijn :p
Wat die brandstofpomp betreft, het had te mooi geweest om waar te zijn :p
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Jeroen wrote:Gaat de goede kant op dus! De Baur heeft ook nog z'n eerste pomp, die komt dus ook wel een keer aan de beurt. Je had de brandstofleidingen nog niet aangesloten? Ik heb nl ook weleens gehad dat door een te hoog oplopende druk in het systeem de pomp ging lekken. Toen zaten de injectoren in kwestie goed vast (dicht).
Mooie taxatie, waarde ook naar wens? Maar blijkbaar was niet alles goedAuto verkeerd ...
VerkeerD
Taxatie waarde kan ik prima mee leven.
Ik had de brandstof slangen voor in de motorruimte nog even los om zo de aanvoer en de retour uit te zoeken en gelijk even het geheel door te spoelen.
Klopt Nick, alles in één keer werken zonder één probleemNick1984 wrote:Zal wel zijn dat je tevreden bent, en terrecht ook!
Wat die brandstofpomp betreft, het had te mooi geweest om waar te zijn :p
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Mooi dat ze de term 'duurzaam' gebruiken, je hebt 30 jaar oud spul weer nieuw leven ingeblazen! zag de politiek het ook maar zo haha
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!