Daarna spullen ophalen bij de verzinker.
Het typeplaatje van het differentieel
En de hitteschilden
De kleinste van de drie heb ik 5 jaar geleden al eens laten verzinken, maar geel. En ze moeten blauw. De middelste zit boven de einddemper en krijgt alle modder en troep van de achterwielen over zich heen. Dus die heeft de meeste pitting. De grote makker is als nieuw. Maar het leuke, alle roest en alle vuil is eraf en eruit en overal zit zinkbescherming. Kan weer jaren vooruit.
Inmiddels zijn de plekken op de bodem na de rustico gel opnieuw geborsteld, in de Brunox gezet, vervolgens epoxy, afgekit en in de bodyschutz gespoten. Foto’s van het eindresultaat volgen. Het differentieel verwacht ik komende week terug, dan kan dat onder de auto, de uitlaat eronder en dan resteren nog twee klusjes, 1: vullen van de stuurbekrachtiging met verse ATF, 2: koplampwisserarmpjes netjes maken en spuiten. Het voorjaar komt inzicht, de cabrio is er bijna klaar voor!