Wat heb jij vandaag gedaan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
jamesV
E21 Pro

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by jamesV »

Jeroen: bedankt voor de tip! Zal ik zeker doen.

e-einundzwanzig
E21 Pro
My E21(s): '82 318i manual

Post by e-einundzwanzig »

Vanmiddag bij de Ekris in Velp/Arnhem 2x luidspreker spacers besteld en het chromen kapje op de passagierszijde armleuning. 11 euro bij elkaar. geen geld.
de laatse kleine details en dat word binnenkort weer mooi toeren!
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

vandaag van Leon een pakje gekregen met een mooie leren pookknop, een dashboardkastjehandgreepslotjeding en 4 dopjes voor op de stoelbouten. Het slotje was overigens slachtoffer geworden van iemand met een schroevendraaier en lomp gedrag, waardoor sommige slotplaatje vastzaten. Daarnaast paste het kreng uiteraard niet op mijn sleutel, maar na wat schuren en polijsten van het slothuis heb ik de plaatjes opnieuw verdeeld en er was er maar 1 die niet past, dus die heb ik eruit gelaten. Kortom: een volledig werkend slotje!!

Daarnaast de koplampringen van de E30 een laatste laklaagje gegeven.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Goed bezig Koos, ga ik van de week nog even op zoek naar een mooi stekkertje!!

groeten loentje
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

vandaag weer een stapje verder (van huis). Ik had wat rare uitslaande meters in mijn dashboard. Even zoeken en het blijkt dat een E30 kwaal is dat de op een printplaat gesoldeerde batterijen na jaren gaan rotten en lekken. Dat vreet je printplaat op en dan krijg je sluiting. Dat is bij mij het geval. Dus opzoek naar een nieuwe...

Daarnaast kwam ik achter het dashboard ook weer een doorgeknipte draad en wat knijpstekkertjes tegen. Er zit een lampje kortgesloten, tussen de ABS en de Pbrake lampjes loopt nu een draadje. Beetje raar, erg jammer.

tot slot krijg ik de SWRA met geen mogelijkheid aan de gang, ook in deze draden is geknipt en gerommeld.

Wel erg mooi: Arnold en zijn maat Mark zijn geweest en mark heeft de motor even horen lopen. na wat prutsen loopt de motor erg mooi rond en is goedgekerud. Dus de motor is klaar, de remmen zijn klaar, alleen het electrische deel nog en dan inelkaar zetten.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Dat dashboard probleem hebben al de modellen van rond die tijd problemen mee.(behalve onze geliefde E21's)
Er zijn adresjes die dat fixen, Ivo doet dat voor de E28,s maar misschien ook wel voor de E30??

Leuk dat je nu toch bijna klaar bent, het mooie weer staat al wel voor deur.
So many cars, so little time
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Het SI board is idd een bekende issue met oa E28 en E30. Doorgaans zitten er nog NiCd celletjes in en die hebben niet het eeuwige leven, daarnaast kunnen ze idd gaan lekken.

Cockpit uitbouwen, onderin zit het SI board en dan eens kijken of ze lek zijn en schade hebben aangebracht aan de print of dat ze alleen 'op' zijn.

Print beschadigd: ander gebruikt exemplaar zoeken en die voorzien van nieuwe lage capaciteit NiMh cellen (700-900 mA), als er geen (grote) printschade is hoef je alleen maar de cellen te vervangen. Er zijn twee of 3 soorten celletjes gebruikt en twee merken cockpitjes (MotoMeter en VDO) dus wel eerst kijken wat je hebt natuurlijk. Vervangen kan Ivo, als je een keer in de buurt bent kun je ook bij mij terecht.

Een nieuw SI board was 10 jaar terug een optie toen ze 125 gulden kostten, nu kosten ze 333 euro en ist niet leuk meer, dan maar even de boel aan elkaar bakken en braden.

Dat draadje kan ook een massaverbinding zijn ivm bijv een printbreukje en dan hoeft er niets ernstigs aan de hand te zijn. Werken de lampjes nog?

Een werkende SWRA is iets wat nog maar weinig mensen hebben gezien denk ik :P je kunt proberen obv schema de kabelboom te herstellen en dan maar eens kijken of het relais en de motoren het nog doen. Ik ben benieuwd maar als je het werkend wilt hebben kan het weleens een tijdrovend en kostbaar klusje worden.
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

SI bordje is echt verrot, hele stukken van dat groene is weggevreten. De celletjes in de mijne zijn van saft en ik heb een motometer printje erin. Ga eens kijken voor een andere, dat omsolderen lukt me zelf prima. Zal vast twee batterijtjes met soldeerlip eraan bestellen. Bedankt voor de tips!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Dat groene is alleen een beschermlaagje, als de koperbanen die daaronder zitten nog intact zijn kun je 'm nog prima gebruiken hoor.
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Wat is een SWRA?

Dat draadje van de abs en remmen wat doorgeknipt is kan duiden op een niet werkende abs. Op die manier hebben ze het signaal op de cockpit proberen te omzeilen.

Als laatste, ik heb nog een cockpitje liggen:-)

groeten loentje
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

He Leon,

Zie je post van 10 januari met dezelfde vraag en de post eronder mijn antwoord. Carnaval heeft toch een grotere wissel op je getrokken dan eerst verwacht was hahahahaha

ABS, zodra de auto rijdt en apk heeft, zal ik de ABS testen ;-)

Cockpitje, had ik op gereageerd, maar kijk even of ik dichterbij nog 1 kan vinden.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Nog dichterbij? :mrgreen:

Verzenden is mogelijk hoor!

Oh en de carnaval heeft idd duidelijk een grootte invloed gehad, of was het Thailand.. :mrgreen:

groeten loentje
GerritBuggenhout
Upcoming E21 fanatic
My E21(s): '82 320/6 manual

Post by GerritBuggenhout »

radiator waterpomp en spanrol afgewerkt vandaag :driving
(kreeg verdorie een radiator voor een automaat heb nog dopjes mogen zoeken om er op te schroeven)
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Vandaag een vette ronde (preventief) onderhoud gedaan bij mijn 7.
Alles van de ontsteking vervangen, kleppen gesteld en lekker aan lopen mieren. En ohoh wat loopt ze dan weer mooi :)
Als toetje zijn Michiel en ik achterin de banaan gaan zitten (donkere ramen, en nee het is niet wat je denkt..).
Vervolgens even gewacht op de eigenaar. Nietsvermoedend ging hij verder met zijn klussen. En bam, in eens stappen we volledig synchroon (en dat is best knap voor 2x 100kg +) en met veel herrie uit.
Nog nooit iemand zo zien opspringen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Die heeft voorlopig weer schone kransslagaders..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

Is toch aardig van je dat je geen namen noemt. Blijft de gedupeerde toch nog redelijk onbekend.

:whistle
http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... stje.dhtml
Last edited by BMWvision on Sat Mar 31, 2012 10:25 pm, edited 1 time in total.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
Post Reply