Page 7 of 12
Re: 323i '82
Posted: Fri Feb 18, 2011 4:54 pm
by Nick1984
@leon: Uit welk materiaal is die spoiler gemaakt? zijn die makkelijk te bewerken?
Anders heb ik wel interesse
@smartie, geen shadowline, lijsten blijven origineel, mag wat blinken
gisteren weer wat meer gedemonteerd, en zoveel te meer ik losvijs zoveel te zekerder ben ik van mijn beslissing.
niet overdreven veel roest, maar overal beetje vliegroest en blaasjes onder de rubbers van de achterste zijruitjes.
onder de kofferbakrubber etc.
Re: 323i '82
Posted: Sun Feb 20, 2011 2:36 pm
by Nick1984
Nog even een vraagje, zijn de chrome deurlijsten van de raamkader demonteerbaar zonder ze stuk te doen?
De onderste (waar de ruitenlikker aan vast zit) heb ik er af, maar de andere zitten precies vast gekit of zo

Re: 323i '82
Posted: Sun Feb 20, 2011 3:04 pm
by Wondermike
ruitenlikker
looool.
Die strips om het raamframe moet je er af wringen, er zitten hele kleine klemmetjes achter en ze zijn op een aantal plaatsen gekit idd.
Re: 323i '82
Posted: Sun Feb 20, 2011 3:29 pm
by 323baur
Ik zou er zo overheen lezen maar dit is echt het woord van de week.
"ruitenlikker"
Re: 323i '82
Posted: Sun Feb 20, 2011 4:57 pm
by loentje
Spoilertje is van plastic en ik denk met warmte nog wel goed te bewerken.
Strips op de deuren zitten in het rubber gedrukt als ik me goed herinner. Wel kijken hoe de overlap zit en voorzichtig zonder knikken de stirps eraf halen.
groeten loentje
Re: 323i '82
Posted: Mon Feb 21, 2011 11:02 am
by Arnold D
De beste manier om de sierstrips op de deur te verwijderen. In mijn ogen dan.
Deurrubber verwijderen. Dan zie je kleine klemmetjes zitten. Dan pak je een dikke schroevendraaier en schuif de klemmen allemaal naar het uiteinde. Het andere uiteind is vrij van klemmen en kun je zo van de deur halen en vervolgens trek je de strip naar beneden, of boven, zo los van de klemmen. Nu heb je geen verwrongen strippen en de klemmen kun je weer gebruiken.
Re: 323i '82
Posted: Mon Feb 21, 2011 6:41 pm
by Nick1984
Merci voor de uitleg hier! Ga direct eens proberen of ik de lijstjes gedemonteerd krijg.
@Leon, ik bel je nog wel om af te spreken voor de spoiler.
Ale, het woord "ruitenlikker" was in Nl niet bekend blijkbaar

. bij deze dus geïntroduceerd
eind deze week hoop ik hem gestript te hebben...
Re: 323i '82
Posted: Mon Feb 21, 2011 8:36 pm
by uwbuurman
Tja, nou ik kende de term ruitenlikker wel, maar dan in de vorm van (ABSOLUUT NIET KWETSEND BEDOELD) een minder begaafd kind met afwijking in een busje op weg naar de speciale school.
Jouw uitleg is erg leuk!

Re: 323i '82
Posted: Wed Feb 23, 2011 11:40 pm
by Nick1984
uwbuurman wrote:Tja, nou ik kende de term ruitenlikker wel, maar dan in de vorm van (ABSOLUUT NIET KWETSEND BEDOELD) een minder begaafd kind met afwijking in een busje op weg naar de speciale school.
Jouw uitleg is erg leuk!

In die zin had ik die term nog niet gehoord
Vanavond weer veel gedemonteerd aan de bmw, heb alle koetswerkonderdelen die te demonteren zijn gedemonteerd.
nu heb ik nog juist een kale carosserie met motor en onderstel, motor en boite zijn voor zaterdag gepland.
kabelboom is voor een groot deel gedemonteerd en terug mooi origineel gemaakt (zat zeker 100m bijgelegde kabel aan)
volgende week woensdag ga ik beginnen aan de las/schuur (enzo weinig mogelijk

) plamuurwerken.
zaterdagavond zal ik ook eens een fotoalbum aanmaken, want foto's zeggen nog altijd meer dan woorden...

Re: 323i '82
Posted: Thu Feb 24, 2011 8:06 pm
by gerrit323
Ik ben benieuwd Nick .. de wagen zal er prachtig gaan uitzien

Re: 323i '82
Posted: Mon Feb 28, 2011 11:44 pm
by Nick1984
Zaterdag moest ik onverwacht toch gaan werken... Dus vanavond motor boite en diff gedemonteerd.
Ik heb enkele foto's maar de kwaliteit is niet echt schitterend, was ook al ferm donker daarnet.
zo staat hij er momenteel bij
dat is de roestplek waarvoor ik heel de wagen heb gestript, best al een groot gat...
de andere hoek begint ook te roesten.
voorfront met vliegroest
het diff, alleen zou ik graag weten wat voor ik heb? moet ik nog uitzoeken.
nummer op het deksel van het diff
nummer op het huis van het diff
merk van de einddempers, nog nooit van gehoord precies
Het spaghetti spruitstuk en middendemper zijn van ANSA
voila, de grootste sloopwerken zijn gebeurd, nu het restaureren en monteren nog

Re: 323i '82
Posted: Thu Mar 03, 2011 2:17 pm
by Yoshi
Nick!
Re: 323i '82
Posted: Thu Mar 03, 2011 2:19 pm
by loentje
is de BMW in de wielkasten en dorpels wel goed?
Trouwens hing jij in de nok van je loods met die foto van bovenaf??
groeten loentje
Re: 323i '82
Posted: Thu Mar 03, 2011 4:59 pm
by gerrit323
Nick .. trukje om te weten welke verhouding van diff ..
een van de aandrijfasaansluitingen 1 x 360° ronddraaien en kijken hoeveel maal je cardanaansluiting ronddraait .. is dit iets minder dan 3,5 toeren dan heb je een 3.45 iets meer en je hebt een 3.64, bijna 4 en je hebt een 3.91.
Op een 3.64 staat bvb. ook ergens op het diff 11s40 .. deel 40 door 11 en je komt op 3.636363... zo staat er ook een combi op alle andere diffs, ik dacht aan de linkerkant vanaf de voorzijde bekeken.
Gerrit
Re: 323i '82
Posted: Thu Mar 03, 2011 6:56 pm
by Nick1984
Merci Gerrit, zal het eens uitproberen, en hier posten.
@loentje, heb een zolder waar ik opstond om die foto te trekken

de dorpels waren reeds geheel gedaan door Jeremy, en die wielkassen zijn ook helemaal hard.
Nu staat de kas reeds bij een kameraad die carrossier is, dus vanaf nu elke avond wat roest wegwerken en strak zetten
update's volgen nog!