Page 7 of 152

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Posted: Fri Oct 08, 2010 6:34 pm
by Peter V.
Jij heb al een nieuwe visco dus nu is iemand anders aan de beurt :mrgreen:

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Posted: Fri Oct 08, 2010 6:39 pm
by Jeroen
Die heb ik tot twee keer toe teruggebracht bij onze Beierse vrienden. De halve wereld weet het maar de magazijnen van BMW hebben nog nooit gehoord van het verticaal opslaan van die dingen. Mijn huidige ontkoppelt boven ca 4K rpm wel maar is nog niet zoals het zijn moet.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Posted: Fri Oct 08, 2010 7:49 pm
by Arnold D
Die van mij bleef toen gelijk al plakken en heb hetzelfde probleem. Ik ben het zat en gooi er lekker een elektrische vin op. :wink:

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Posted: Fri Oct 08, 2010 8:02 pm
by Jeroen
Andere optie is de latere versie monteren, daar gaan er ook meer van over de toonbank dus zul je eerder een goede verse hebben. Alleen dan moet er ook een andere waterpomp op. Dat ga ik waarschijnlijk nog wel een keer doen, maar heb ik nu nog even geen zin in.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Posted: Fri Oct 08, 2010 9:22 pm
by Peter V.
Helemaal duidelijk dit verhaal. Die van mij draait ook altijd mee. Het lijkt gewoon op een vaste fan :wink:

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Posted: Fri Oct 08, 2010 9:40 pm
by 323baur
Koop een elektrieke...scheelt minstens een paar peka.

(niet gemerkt tijdens de Alpentrip, maar ik weeg dan ook 100kliko)

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Posted: Fri Oct 08, 2010 11:34 pm
by gerrit323
Jeroen wrote:Andere optie is de latere versie monteren, daar gaan er ook meer van over de toonbank dus zul je eerder een goede verse hebben. Alleen dan moet er ook een andere waterpomp op. Dat ga ik waarschijnlijk nog wel een keer doen, maar heb ik nu nog even geen zin in.

Dat heb ik dus ook gedaan ... geen problemen vanaf 1700 toeren blaast hij lekker mee

Gerrit

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Posted: Sat Oct 09, 2010 12:11 pm
by uwbuurman
das jammer, mijn blok heeft net een nieuwe waterpomp en riem, 2000 km geleden...

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Posted: Fri Oct 15, 2010 3:50 pm
by uwbuurman
Nou nou, hehe, de auto staat in de winterstalling! Het grote sleutelen kan gaan beginnen!!

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Posted: Thu Nov 04, 2010 1:30 pm
by uwbuurman
vandaag bij ESA de afspraak gemaakt met Arnold samen. December gaan we aan de gang. Kan niet wachten. Vanmorgen even in de Alpina de snelweg op... brrrr... mijn e21 MOET snel weer klaar!!!!!

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa

Posted: Sat Nov 13, 2010 5:56 pm
by uwbuurman
Ik dacht, laat ik die Alpina's er even onder vandaan trekken, zonde als 'ie daar de hele winter op stil staat. Dus de stalen velgen met rotte banden erbij en krikken maar! Achter in het midden eronder, twee wieltjes van de grond en gáán!

Voor, echter, was het subframe lager dan de krik... Dus de kriksteunpunten maar eens voorzichtig proberen. Rechts ging prima, maar links begon te kraken en de steuenen, dus snel de auto naar beneden. En ja hoor, ingedeukt en allemaal roestrommel... Dus (na een telefonisch consult met de dokter, waarvoor wederom hartelijke dank!) de auto op blokken willen rijden. Maar de accu is inmiddels ook leeg... *GVD/Lichaamsdelen etc %^#%!!!@#* dus pure lompe kracht en even met de hand op twee blokken geduwd. En verhip, het lukte!

per saldo heb ik dus meer slechte plekken aan de linker kriksteunpunt dan gewenst. Daarnaast zag ik ook een gat aan de bovenzijde van de linker wielkast, tegen het schurtbord aan.das een gat van ca 20cm breed en 4 cm hoog...

Binnenkort blok eruit en de voorspatborden ook maar. ik ben benieuwd.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa

Posted: Sat Nov 13, 2010 7:29 pm
by Wondermike
Hoi Buurman, weet je zeker dat je niet mee wil naar de lascursus met ons?
De dorpel kan je aardig lassen zonder dat er spuitwerk aan vast zit.

Ik krik de auto voor altijd op onder de bevestiging van de voorste stabilisator stang.
2 houten klossen erbij om onder het voorste subframe te zetten, even laten zakken en de krik kan dan onder het subframe.
Nadeel van onze lowriders.

Achter zet ik de krik op onder de bout waar het subframe mee vast zit.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa

Posted: Sat Nov 13, 2010 9:34 pm
by Peter V.
Als ik het zo lees dan kom je stiekem toch aardig wat plekjes tegen. Let bij het schutbord goed op dat je de kit voldoende verwijdert. Daar zit veel ellende onder vaak.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa

Posted: Sun Nov 14, 2010 10:41 am
by uwbuurman
Ja inderdaad. Toen ik m kocht had ik een paar dingen wel gespot, maar uiterlijk lijkt ie verder prima. Ik denk dat als ik al die Brové plamuur verwijder, dat ik er bang van word.... Maar dat is van latere zorg. Eerst weer rijden!

@ Michel en lascursus: ja heel graag, maar het kon niet een of twee weken eerder, dus ik kan echt niet... jammer, maar dan ga ik in januari maar op eiegen gelegenheid.

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa

Posted: Sun Nov 14, 2010 2:01 pm
by 323baur
Hmm zuur om te lezen, maar eigenlijk ook niet vreemd.
Bij e21tjes is het eigenlijk vaste prik, zie je roest, ga dan ook maar bij de kriksteunen kijken..