Derde remlicht / welke velgen ?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Derde remlicht / welke velgen ?
FF opzoeken welke maat en welk draad je nodig hebt, en dan een grote banden- en velgenboer bellen, bijv Reedijk in het altijd gezellige... Strijen!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Overigens niks mis met de Bilstein dempers gecombineerd met standaard veren of evt M-Tech exemplaren. Dat werkt bij een E30 ook super om niet teveel te zakken en comfort in te leveren, maar wel meer stabiliteit in het onderstel te brengen. Mijn vroegere E30 Baur had ook de standaard veren met Bilstein B6 dempers en dat reed super.
Voor de E21 zijn ook nog de M-Tech veren verkrijgbaar, eh die heten dan Motorsport. Ik zou eens moeten kijken of BMW ze nog kan leveren en of men nog steeds daadwerkelijk de juiste veer levert, maar dat zou evt nog een milde upgrade zijn. Verlagen iets van 15-20mm en zijn zeker niet te stug. Eibachs zijn idd een stukje stugger. Van mij mag het juist wel weer wat stugger, maar niet te laag, vandaar dat ik vaak een veer neem die eigenlijk 'overrated' is. Dan heb je doorgaans dezelfde stugheid en wegligging, terwijl de auto iets hoger staat. Zo staat de E21 op de voorveer van de B6 en de E30 op de voorveer van de 325i.
Voor de E21 zijn ook nog de M-Tech veren verkrijgbaar, eh die heten dan Motorsport. Ik zou eens moeten kijken of BMW ze nog kan leveren en of men nog steeds daadwerkelijk de juiste veer levert, maar dat zou evt nog een milde upgrade zijn. Verlagen iets van 15-20mm en zijn zeker niet te stug. Eibachs zijn idd een stukje stugger. Van mij mag het juist wel weer wat stugger, maar niet te laag, vandaar dat ik vaak een veer neem die eigenlijk 'overrated' is. Dan heb je doorgaans dezelfde stugheid en wegligging, terwijl de auto iets hoger staat. Zo staat de E21 op de voorveer van de B6 en de E30 op de voorveer van de 325i.
Regards/groeten, Jeroen
Zo dat ziet er goed uit
Netjes hoor.

- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '82 323i Polaris
Die M-tech veren klinkt goed!
Ik dacht dat je pas vanaf de E30 een M-tech onderstel kon krijgen.
Toen kwam tenslotte de 1ste M3.
Dan zal het waarschijnlijk een origineel onderdeel zijn geweest?
Ik zal de dealer eens peilen.
Voor de wielbouten ben ik al bij Reedijk te Strijen langs geweest.
Hij had wel de metalen ventielen, maar helaas geen chrome bouten. (wel metaalkleur)
Maar ja, als alles zo makkelijk te verkrijgen was, was er ook geen lol aan
Ik dacht dat je pas vanaf de E30 een M-tech onderstel kon krijgen.
Toen kwam tenslotte de 1ste M3.
Dan zal het waarschijnlijk een origineel onderdeel zijn geweest?
Ik zal de dealer eens peilen.
Voor de wielbouten ben ik al bij Reedijk te Strijen langs geweest.
Hij had wel de metalen ventielen, maar helaas geen chrome bouten. (wel metaalkleur)
Maar ja, als alles zo makkelijk te verkrijgen was, was er ook geen lol aan

323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
- Jeroen
- Site Admin
In ETK vind ik:
Schroefveer Motorsport art nr 31 33 9 055 854 per stuk ca EUR 81,87
staat 2x in de lijst, eenmaal -9/80 en eenmaal na 9/80 maar met hetzelfde onderdeelnr
Schroefveer Motorsport art nr 31 33 9 055 854 per stuk ca EUR 81,87
staat 2x in de lijst, eenmaal -9/80 en eenmaal na 9/80 maar met hetzelfde onderdeelnr
Regards/groeten, Jeroen