Page 7 of 8
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Tue Jan 09, 2018 9:21 pm
by bmw e12 e21
De bakrubbers waren rap gezet. Even mijn diff. rubber bekeken, ook gescheurd...
411Nm...

Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Tue Jan 09, 2018 9:44 pm
by uwbuurman
Ach dat mag geen invloed hebben, vriend van me heeft een 335i e91 met 400 pk en weet ik veel hoeveel nM. Dat gaat ook goed.
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Sun Jan 14, 2018 8:56 pm
by bmw e12 e21
´´New´´ and old.

Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Wed Jan 17, 2018 9:28 pm
by Nick1984

mooi mooi!
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Wed Jan 17, 2018 9:50 pm
by Jeroen
De regenhokken hahaha
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Fri Jan 19, 2018 10:16 pm
by bmw e12 e21
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Sun Apr 01, 2018 10:20 pm
by bmw e12 e21
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Sun Apr 01, 2018 10:21 pm
by bmw e12 e21
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Mon Apr 02, 2018 12:16 am
by uwbuurman
Ze blijven mooi, die styling 32.
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Mon Apr 02, 2018 9:43 am
by bmw e12 e21
Klopt, een tijdloze velg die onder bijna alle BMW´s past. En in de maat 17´´ past deze perfect onder de e91.

Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Mon Apr 02, 2018 10:37 am
by uwbuurman
Ja, eens, ik heb ook 17" op de e91 liggen, dat staat goed genoeg en is perfect qua balans comfort en zijwaardse rol
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Thu Jun 21, 2018 5:31 pm
by bmw e12 e21
Even een update.
Vermits mijn wagen een N47D20C motor heeft Is de kettingspanner een zwak punt. tussen 1500tr en 2000tr is een minimaal kettingzaag geluid hoorbaar, al sinds ik hem heb. Hebben ze eigenlijk allemaal...
Vermits ik nog jaren plezier ervan wil hebben dus maar de ketting, spanners en geleiders preventief vervangen door verbeterde versies.
Een ex-collega van me die bij BMW werkt heeft dat met mijn assistentie gedaan.
Hij doet dat zonder de motor uit te halen. Er moet heel wat gedemonteerd zoals kleppendeksel met injectoren...(om de motor wat te kunnen kantelen naar achteren)
Vanonderen de bak, uitlaat, cardan,....

Na een halve dag werk was het zover

Ondertussen nog de schakelstang dichting vervangen, die zwete.

Koppelingsplaat was bijna versleten dus nieuwe koppelingskit gezet.

Flexibel was ver heen, dus vervangen.

Alles van ketting gezet.

En weer dichtgebouwd.
Hier een verbeterde geleider tov de originele.

Oude VS verbeterde spanner(rechts), die duidelijk meer spanning heeft omdat de vinger een stuk verder moet ingedruk worden om te monteren.
En dan de testrit, alles was perfect gemaakt. Mijn auto was weer tiptop.

ware het niet dat er ene achter op ons knalt terwijl wij stilstonden aan een voorrangsweg....

Shit happens...
Dus maar direct opzoek gegaan naar vervang onderdelen.

Wordt vervolgt...
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Thu Jun 21, 2018 7:47 pm
by Manitoba
Zo, da's ff een "dubbel"bericht, Remy... Goede (deels preventieve) werken aan je e91. Wat een klus is dat geweest zeg. En hoe balen dat het testritje dan zo eindigt... Hopelijk is de schade snel hersteld en de afwikkeling met de tegenpartij ook geregeld.
Greetz,
Walter.
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Thu Jun 21, 2018 8:10 pm
by 323baur
Dat was een beste klus...en een beste schuiver.
Ik zou dat even heel goed laten checken.
Geen last van de nek?
Re: Remy's BMW e91 318D LCI
Posted: Thu Jun 21, 2018 10:14 pm
by gerrit323
Zoals al ge appt.. zeer knappe werken en weer voor jaren gerust ..
Ongeval is de domper maar jou kennende is dat snel verholpen!!