Page 7 of 69

Posted: Fri Oct 02, 2009 2:43 pm
by 323baur
Nou weet ik niet of dit voor deze bestelling alleen is want meer tekst en uitleg krijg ik niet. Ook niet op de vraag of er een clubkorting te regelen is.
Ik denk dat het tijd wordt voor een minimeet bij WN.
Als we met de harde kern daar heen karren en een goed gesprek hebben moeten we toch iets kunnen regelen?

Posted: Tue Dec 22, 2009 8:07 pm
by Wondermike
Het is inmiddels eind December en ik moet nog beginnen aan mijn ombouw van het onderstel.
Alles ligt klaar maar met dit weer heb ik weinig animo om in de koude schuur te gaan sleutelen. De auto staat heerlijk onder een warme hoes en dat is het beste wat je er nu mee kan doen.
Ik geniet van de auto via de beelden van de toertocht van November waar ik met veel plezier aan terug denk. Was het maar weer lente.....

Image

Wel is de lijst van todo's weer gegroeid. :o
Ik heb een hele mooie stuurbekrachtigingsset over gehouden en ik heb besloten deze optie toch maar op de Baur te plaatsen.
Wel moet ik nog wat onderdelen kopen omdat hij van een M10 blok komt.

En ook een zo goed als nieuwe afneembare trekhaak zal tzt nog onder de auto komen.
Naar die laatste heb ik best lang moeten zoeken want het is de uitvoering waarvan je alleen het ronde afdekplaatje ziet zitten als de kogel eraf is.
Hiervoor moet wel in de auto geboord worden :?

En een sper staat in de verte op de wishlist.

Posted: Tue Dec 22, 2009 9:10 pm
by 323baur
Naar die laatste heb ik best lang moeten zoeken
Roep je mij als je zo'n specifieke nogmaals vind?

Dan roep ik jou als ik nog zo'n een zie:
En een sper staat in de verte op de wishlist.
Leuke foto - met bijzonder goede herinneringen.

Posted: Tue Dec 22, 2009 9:11 pm
by 323baur
Wat staan die achterwielen mooi he - echt helemaal stoer.
Dat heb ik altijd al gevonden.

Posted: Tue Dec 22, 2009 9:16 pm
by ac/dennis
323baur wrote:Wat staan die achterwielen mooi he - echt helemaal stoer.
Dat heb ik altijd al gevonden.
Dat heb ik ook altijd gevonden, maakt m echt vet!

Posted: Tue Dec 22, 2009 9:18 pm
by 323baur
En strakkies met flappies!!!!

Posted: Wed Dec 23, 2009 6:24 pm
by Wondermike
Roep je mij als je zo'n specifieke nogmaals vind?
Jazeker!!

Als we maar geduld hebben zitten straks alle (behalve airco) opties op onze auto's :wink:

Posted: Wed Dec 23, 2009 6:27 pm
by 325ixbaur
Wondermike wrote:
Roep je mij als je zo'n specifieke nogmaals vind?
Jazeker!!

Als we maar geduld hebben zitten straks alle (behalve airco) opties op onze auto's :wink:
Waar laat je dat schuifdak dan :lol:

Gr Jeroen

Posted: Wed Dec 23, 2009 6:33 pm
by Wondermike
Waar laat je dat schuifdak dan
Die bouw ik in de middenplaat...... he dat klinkt bekend :twisted:

Posted: Wed Dec 23, 2009 6:52 pm
by 323baur
idd!
Ik heb al een middenplaat liggen. Nu nog tijd vinden.

Overigens had ik een airco set een jaar of 5 geleden maar daar kreeg ik een bod op van euro 1000,- en ik vond het lelijk staan, en wat moet je met een airco in een mooi weer-open-auto?
Bovendien was destijds mijn geld ook op. Dat dan ook weer.

Posted: Wed Dec 23, 2009 6:53 pm
by 323baur
Overigens:
Wat kan er nog meer op?
Ik weet zo 123 geen aanvullingen meer.

Posted: Wed Dec 23, 2009 11:15 pm
by Thegs
Bah, verwende mannetjes hier, auto's met alles er op en eraan. En ik maar blij zijn met mijn Momo stuur en naaf vandaag. Gekheid natuurlijk, ik kijk alweer uit naar de volgende meeting waar ik deze wondertjes mag bekijken :mrgreen:

Gerwin

Posted: Thu Dec 24, 2009 10:08 am
by 323baur
Ik ben dan ook al een paar jaar bezig hoor!
Tis een verslavende hobby om elk jaar een paar verbeteringen te doen.
En het leuke is, ze wordt er alleen maar meer waard van.
Gewoon MP en ebay.de in de gaten houden.

Posted: Sat Jan 23, 2010 5:41 pm
by Wondermike
Het is eindelijk zo ver, ik ga beginnen met de grote verbouwing aan de onderkant van mijn Baur.

De bedoeling is: (maar hang me er niet aan op)

- Achteras alle delen vervangen door vers gepoedercoat delen met nieuwe rubbers (dank aan Arnold voor het perfecte coatwerk)
- Benzine tanks onder de auto vandaan en vervangen door een betere set die vers in de lak staat
- Alles slangen om en rond de tank vervangen
- Benzinepomp/Accumulator/filter ophanging voorzien van nieuwe slangen en ophangrubbers
- Nieuwe benzine leidingen van voor naar achter
- Vooras delen vervangen door vers gepoedercoate delen en nieuwe rubbers
- Plaatsen stuurbekrachtiging
- Alle waterslangen vervangen en nieuwe motorsteunrubbers
- Plaatsen van een ECO 5-bak i.p.v. sportbak :roll: en ophanging van bak en schakelplaat voorzien van nieuwe rubbers
- en verder nog wat klein werk als ik tijd over heb.
Eigenlijk is dat het wel......

Vandaag de auto zo geplaatst dat ik alles tot aan de versnellingsbak kan gaan aanpakken.
Ruimte is helaas zeer beperkt dus veel gepruts op een klein oppervlak.
Hierna de achterkant opgekrikt en de achterwielen verwijderd incl. de remmerij.
Hierna de uitlaten verwijderd en na heel lang aandringen de 4 bouten waarmee de aandrijfas aan het diff zit los gekregen :evil: Wat een but klus!

Dus even wat anders leuks doen om weer een goed humeur te krijgen.
De moeren waarmee de langsdrager vast zit aan het chassis losgedraaid en geprobeerd op een nette manier de twee boutjes onder de dorpel los te krijgen. Dit ging heel goed.... met een slijptol :twisted: (ja bril op 8) )

Toen was het 5 uur en had ik het even wel gehad.

Posted: Sat Jan 23, 2010 8:16 pm
by loentje
Die bouten bij de aandrijfas kun je het beste met een steek en een ringsleutel loshalen. Met de ene borg je de andere zodat er altijd eentje losgaat.

Of zoals ik begreep dat je alles gaat loshalen, beter bij de bak kunnen losdraaien, kun je makkelijker bij en dan heel het handeltje laten zakken.

Als je de achterwielophanging op de grond hebt liggen is de aandrijfas namelijk helemaal makkelijk los te maken.


groeten loentje