Leonidas' 323i Baur - Sold!

Post Reply
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Ze kijkt een beetje angstig, lag dat aan je rijstijl? :lol:


So many cars, so little time
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Post by loentje »

Trouwens met die baur van mij heb ik wat avonturen beleefd,
zo ben ik er bijvoorbeeld mee naar italië geweest op stage voor drie maand, met vrienden op vakantie. Een keer in een verkeerssluis geparkeerd. Mee op Zandvoort geracet etc etc

groeten loentje
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

De BAUR staat binnen, gelijk al wat extra problemen ondervonden.

*Benzinelekkage bij de slang naar verdeler.

*Hardyschijf van de aandrijfas gescheurd dus een klappende cardanas tijdens rijden.

Weer extra werk.

Peter V.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Voorzichtig begonnen met beter bekijken van de auto.

*De Benzinelekkage waren de 2 slangetjes die volgens mij van de warmdraairegelaar naar de verdeler gaan, deze zijn helemaal verdroogt dus vernieuwen.

*De las bekeken van de stroomkabel naar achter, hierbij hebben ze op de originele accuklem met een bout en moer de kabel naar achter gezet. Dus niet de kabelboom beschadigt.

*De accuplaats, Er zit een beugel op het binnenspatbord waar de luchtfilter in hangt. Deze heeft twee sleuven waar je dus met twee rubbers een luchtfilter zou kunnen hangen. Alleen de achterste wordt gebruikt. Lijkt er bijna op dat het binnenspatbord niet voor een 323i is bedoelt. Bekijkende bij de hoofdbalken in de motorruimte lijkt het bijna of er een andere of deel van de voorkant is vernieuwd.

*De waterbak en schutbord zit een gat in naar binnen, waarschijnlijk om de motronic-unit in het dashboardkastje te leggen dit i.v.m. de 2.8 motor die er bij Ton in lag.

*het dakpaneel eruit gehaald en het framewerk ziet er goed uit. De afdichtingsrubber aan de achterkant van het paneel is gescheurd. Het stoffen deel eens naar beneden geklapt en dat werkt ook naar behoren. Alleen als je het achterste deel omhoog heb en het dakpaneel eruit dan lijkt me dat het achterste deel aan moet sluiten op de drager (foto).

*Complete achterbank eruit gehad en de wielkasten zien er vrij aardig uit. Beter als bij de 320/6. Ik kon al wel zien dat er andere dorpels op gelast zijn en ook de spatbordrand. Achterste zwarte panelen zitten speakers in.

Image
BEUGEL BIJ LUCHTFILTER.

Image
DE GRIJZE DRAADBUNDEL VANAF DE ONSTEKINGSMODULE NAAR DE BOBINE STAAT WEL HEEL ERG STRAK.

Image
WIELKAST RECHTS

Image
WIELKAST LINKS

Image
DAKJE OPEN ZODAT ALLES KAN LUCHTEN.

Image
ZOVER STAAT HET OPEN ALS HET STOFFEN DAK IS GESLOTEN MET DE KLEMMEN??.

Weer even genoeg nu.

Gr Peter V.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Hoi,


het klopt dat je dak zover openstaat als de klemmen los zijn.
NIETS weggooien van specifieke Baur onderdelen! Er is ook niks meer van te krijgen.
Kom maar langs voor een fotoshoot. Je mag al haar edele delen zien 8)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Deze heeft twee sleuven waar je dus met twee rubbers een luchtfilter zou kunnen hangen. Alleen de achterste wordt gebruikt
Het luchtfilterhuis hangt normaal gesproken aan twee rubbers. Het lijkt alsof deze beugel een keer eerder verplaatst is?
Ik zal een foto maken van mijn binnenspatbord, dan kan je zien hoe het eruit zou moeten zien.

ik snap je niet met het open dak. Bij mij moeten de achterste klemmen los om het middendeel er uit te kunnen wippen. Dat loshalen gaat in twee stappen.
1. de handel omhalen, nu ontspant de boel maar blijft nog wel aan de haak hangen. (nu kan je de hardtop losmaken en verwijderen)
2. de handel van de haak af halen. Nu kan de softtop naar beneden.

Staat jouw softop in deze stand als de haken helemaal vast zit?
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Ik heb inderdaad eerst alles ontspannen dus de 4 klemmen los. Hierna het paneel eruit gehaald. Nu is het natuurlijk mogelijk om te rijden zonder dakpaneel erin maar wel met het achterste deel omhoog. Als ik dus alleen het achterste deel in de klemmen zet en die achterste aanspan dan blijft hij dus zover openstaan op de dwarsligger van het frame. Ik neem aan dat ik dan toch niet alle vier de klemmen moet aanspannen?

Gr Peter.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Ja het is mogelijk om alleen met de softtop dicht te rijden en de hardtop in de kofferbak.
Als de softtop dicht is en goed aangeklemd dan ligt hij strak op de rollbar.
Dit is erg veel ruimte hoor. Zijn je klemmen wel goed?

De klemmen van de hardtop staan los van de softtop by the way.
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

alles is gewoon heel en bij de "C-stijl" zeg maar sluit hij ook aan.

Ik zal eens even in de garage gaan checken.

Peter V
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Bij staat hij ook zo open als de klemmen helemaal los zijn.
Nu is mijn dak nog vrij vers, maar ik moet vrij stevig duwen om hem dicht te krijgen.
Overigens moet je in de winter je dak niet open doen. bij oudere daken kan het doorzichtige ruitje snel knappen wegens enorme stugheid vanwege de kou.

(trouwens post nr 323..)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

haha post nummer 323 maar ik heb vandaag nog gereden in mijn wagen :shock:
Wel kappie dicht gelaten trouwens.
So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

pics vers van de pers.....

Image

Image
So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

ehhhh ja mijn accubak zit niet op zijn plek. Dit omdat er een nieuw front in zit maar die komt gewoon weer op zijn oude plekkie.
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

@323baur, De auto staat bij mij binnen waar het ongeveer 15 graden is dus daar zie ik even geen probleem mee, het doorzichtig ruitje heeft de vorige of daarvoor eigenaar toch verknalt door het ergens weg te leggen en een michelin band erop te leggen, het merk michelin is nu te lezen in het ruitje wat overigens helemaal dof is. Het softtop-deel sluit bij mij heel gemakkelijk.

Dakje los.
Image

Van binnen als hij dicht is .

Image


@Mike,

Als eerste, ziet er goed uit. De beugel waar bij jou de luchtfilterbehuizing in komt is veel kleiner. Bij mij heb ik die bovenste sleuven wel maar ongeveer 15 cm lager zit een soort "haak" naar binnen waar je bv iets in pikt. Ik wil dit wel op de foto zetten maar dan moet ik eerst het complete luchtfilterhuis eruit halen.

Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Op de eerste foto van mijn auto zie je twee gaten in de chassisbalk. In 1 hiervan komt een grote rubberen "paddestoel" waar het luchtfilter dan trillingsvrij op staat.
So many cars, so little time
Post Reply