Page 7 of 23
Posted: Sun Mar 01, 2009 8:32 pm
by gerrit323
Ik vind het mooi staan Mike, idd je boet wat in kwa comfort maar de wagen oogt zoveel mooier ... TOP
Gerrit
Posted: Sun Mar 01, 2009 8:49 pm
by Guido
Had hierna wel een probleem om mijn krik onder de wagen vandaan te halen........welke gek maakt zijn wagen zo laag.
Er zijn kriks (of is het krikken?) die een kleinere hoogte hebben in de laagste stand.
Veel kriks/krikken beginnen bij 14 cm. Ik heb speciaal een krik aangeschaft die begint bij 8 cm.
Kost wat, maar dan heb je ook wat
Wat betreft de hoogte. Ik heb een paar jaar met Eibach gereden.
Kent een vergelijkbare verlaging. Ik ga tegenwoordig met Peter mee:
Ik ben meer van het lieve dan 323i met 13 inchjes
Met diepe kuilen, veel voorhanden in bijv. de Ardennen, zat ik te vaak aan de grond. Of sloeg de vering dood.
Maar ik ben de 40 dan ook al gepasseerd
Conclusie:
Uiterlijk: 9
Liefheidsfactor: 5
Comfort/bruikbaarheid: 3
Posted: Mon Mar 02, 2009 6:56 pm
by Nick1984
Wondermike wrote:Probeer
deze eens.
Zij verkopen ook Bilsteins.
Hoezo kom je ook de 14e?
beetje ver rijden
merci voor de link!
Posted: Mon Mar 02, 2009 6:57 pm
by Nick1984
323baur wrote:Ik zou ebay.de even in de gaten houden. Ik had ze na een paar weken voor een habbekrats. (ik meen iets van euro 115,= voor 4 stuks)
Ik staan regelmatig dit soort setjes te koop.
Bovendien, áls hij er nog staat!!!, kijkt u eens bij sloperij Pieper in Putten.
Daar staat een kale 323 met compleet Billistyn Fahrwerk...
Zie eerdere topic hierover.
heb de dempers zelf al, maar heb alleen nog de verstelbare achterschotels nodig, die zaten er niet bij...
Posted: Mon Mar 02, 2009 7:08 pm
by 323baur
Wellicht kan je ze bij Pieper er zelf afhalen?
Of het hele setje kopen en de restanten doorverkopen op MP.
Zomaar wat gratis tips.
Posted: Mon Mar 02, 2009 7:41 pm
by Wondermike
volgens mij wou pieper de hele auto in 1 keer kwijt toch?
Posted: Mon Mar 02, 2009 7:51 pm
by 323baur
Nee hoor, mag ook in delen.
De man is heel makkelijk, als je je maar houdt aan de ongeschreven-sloperij-regel; eerst even netjes vragen dan mag je je gang gaan.
Posted: Mon Mar 02, 2009 9:56 pm
by e-einundzwanzig
als je gaat, zou je dan voor mij de voorruit + klapraampjes ook willen meenemen? wil ik daar wel een mooi prijsje voor neerleggen. anders moet je maar een pm of mail sturen.
alvast bedankt!
Posted: Mon Mar 02, 2009 11:12 pm
by Nick1984
merci voor de tip, maar ga er toch nieuwe bestellen, heb namelijk de stofhoezen en de rubberen eindaanslagen ook nodig.
kan normaal niet overdreven duur zijn zou ik denken...
Posted: Sat Mar 21, 2009 6:50 pm
by 323baur
Yes,
Vandaag was het zo vreselijk mooi weer en mijn agenda was eindelijk heerlijk leeg: ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen aan het wisselen van eea.
De achterzijde was op mijn gemak binnen 1,5 uur gedaan. Bilstein en veren gewisseld, stabilisatie bekeken, maar uit eindelijk maar niet vervangen. (ik heb wel de rubbers liggen, maar wat er nu opzit was ook nieuw (eindelijk een punt voor Brove).
Bij de voorzijde had ik op aanraden van onze prof.dr. WM al meerdere malen ruimhartig met kruipolie bespoten.
Ik ben van plan hier wel alle stabilisatie en draagarmen te vervangen.
Alles ging tot nu toe easy los met de grotere moment sleutel. Lekker in het zonnetje gewerkt.
Ik heb nu alles los hangen. De fusees, de stabilisatie, de draagarmen, alles is gelost. De beide voorpoten kan ik er met een 20 minuten nu los bij hebben.
Ik heb 2 veerspanners, maar dat zijn van die goedkope die aan de buitenzijde opspannen - ik durf ze eigenlijk niet te gebruiken.
Mijn plan is nu om beide voorpoten bij de huisgarage in te leveren met de nieuwe billies en het daar even te laten doen.
Kortom een heerlijk geslaagde dag.
Een paar vragen die ik nog heb:
- De achterste draagarmen zitten in een soort rubber houders. Is dat easy te vervangen? de rubbers zelf zijn vrij prijzig - dus ik twijfel een beetje.
- Zijn de buiten-om-veerspanners te gebruiken bij deze veer poten? Ik heb weinig zin in een ontmoeting tussen wegschietende veer en onderkaak oid.
- Jeroen's tip om de voorste stabi rubbers op te sluiten lijkt me zinvol alleen zie ik de uitvoering niet helemaal voor me...anyone been there done that?
Posted: Sat Mar 21, 2009 7:29 pm
by Peter V.
Hoi Ite,
Lekker bezig geweest dus.
Wat betreft de draagarmrubbers achter. Deze moeten eruit en erin geperst worden. Je kunt daar zelf wel iets op maken in combinatie met een grote bankschroef maar met een pers gaat het iets beter en vooral veiliger.
Mocht jij diegene bedoelen die de dwarsdrager vastzetten (die twee rubber potten die met imbusbouten op je kokerbalk vastzitten) dan zul je je gehele achterwielophanging incl Diff moeten ondersteunen.
Die buitenveerspanners, ik neem aan dat het twee haken op een draadeind zijn die je dan met sleutel 17 of 19 aanspant?
Dit gaat natuurlijk wel. Je zet er twee op je veer en beide gelijk aandraaien, ik heb zelf wel eens met dat systeem gewerkt, desnoods borg je de haken m.b.v. elektradraad (harde kern). Diegene die WM had liggen zijn uiteraard veiliger maar het gaat wel. Misschien overbodig om te zeggen maar je klemt de voorpoot in een bankschroef en richt de veer van je af (opzij).
Succes en we horen en vooral zien het wel(foto's).
Gr Peter V
Posted: Sat Mar 21, 2009 7:37 pm
by Wondermike
aha, dit bedoelde je. Haha ik dacht dat je er weer wat had bij gekocht
Goed bezig zeg ik.
Ik ben heel serieus als ik zeg dat ik de mijne te laag vind aan de voorkant. Ik ga hem zeker aanpassen om zo ongeveer 12 tot 15 mm omhoog te komen.
Posted: Sat Mar 21, 2009 7:52 pm
by 323baur
Hoi,
idd, dit bedoelde ik.

. Ik koop er echt (hand on hart niks meer bij).
Ik heb al even een rondje gereden met alleen achter de nieuwe setup. Dát voel je wel..ik weet niet of dit uiteindelijk nu positief of negatief gaat worden - het staat wel porno.
Ik ben het helemaal met je eens dat voor en achterzijde in lengse richting in balans moeten zijn.
Als ik hem voor ook te laag vind ben ik erg benieuwd naar je oplossing. (sowieso eigenlijk wel).

Posted: Mon Mar 23, 2009 9:53 pm
by Peter V.
Hoi,
Vraagje,
Ik heb bij mij een trilling voor tijdens rijden. Nu had mijn 320/6 dat ook dus ik dacht ik ga die banden eens laten balanceren.
Dus vanavond de auto weer op pootjes gezet. Nu heb ik er bij mijn 320/6 niet echt op gelet maar als de voorwielophanging helemaal ontspannen is dan heb ik zodanige ruimte tussen de draagarmen en de grote ringen van de stabilisatorstang dat ik vermoed dat dat niet goed is. we praten hier over 2 a 3 mm open ruimte. Nu kan het zijn dat als hij op zijn wielen staat dat deze ruimte wegvalt maar dit lijkt mij teveel.
Bij demonteren of monteren van jullie ophanging hadden jullie dat ook of zaten die ringen er gewoon tegenaan. Ik weet dat ze op moment gezet dienen te worden als hij op zijn wielen staat.
PS: De draagarmen en ook het rubber is in zeer goede staat, ik vermoed zelfs dat ze nog niet zo oud zijn gezien de fuseekogel.
Gr Peter V.
Posted: Mon Mar 23, 2009 10:01 pm
by 323baur
Dát viel mij ook al op.
Ik sowieso mijn draagarmen (via W&N compleet "voor gerubberd") en stabilisatie vervangen dus ik dacht het daarmee ondervangen te hebben, maar zou het zo horen?
Ik hoop dat het zaterdag een beetje lekker weer is..
Ik heb alles nu in huis, tot aan de kleine splitpennen..