Page 7 of 7

Posted: Sat Dec 05, 2009 5:19 pm
by ruudariaans
Bedankt, ik ga hier eens naar kijken:

Image

Men geeft hier ook de mogelijkheid van een vastzittende 'plunjer' , zou natuurlijk ook kunnen. Daar kom ik dan wel achter als ie eruit gaat.

Posted: Mon Dec 07, 2009 12:10 pm
by Arnold D
Ook nog een filmpje op Youtube



Posted: Mon Dec 07, 2009 2:37 pm
by Peter V.
Dat is wel een heel goed filmpje :wink:

Ik denk dat ik nog even ga shoppen bij de baas voor o.a. hogedruk slangen en een metertje.

Posted: Mon Dec 07, 2009 4:35 pm
by ruudariaans
Filmpje was ik al eens tegen gekomen.. Helaas heb ik de drukregelaar in orde gemaakt maar de auto slaat toch weer steeds af, zal toeval zijn geweest..

Voor mij geen Kjet meer, ik doe alleen nog maar carburateurs :wink:

Posted: Mon Dec 07, 2009 6:11 pm
by Peter V.
Vandaar dat vele een motorombouw doen naar een 2.5 of 2.7 i.v.m. het injectiesysteem. Het is een schitterend systeem de K-jet als het draait. maar voor storingen te zoeken is het dan eigenlijk weer hel moeilijk. Het totaal plaatje moet werken om een goed draaiende k-jet te krijgen.

Posted: Wed Dec 23, 2009 4:12 pm
by ruudariaans
Auto staat bij de garage waar er in de verloren uurtjes aan gewerkt wordt. De accumulator achter de brandstofpomp is op het moment hoofdverdachte.. Weten jullie of die gedemonteerd en gerepareerd kan worden of is die eigelijk alleen geheel te vervangen? Hoe werkt zo'n ding precies?

Gr. Ruud

Posted: Wed Dec 23, 2009 6:31 pm
by Wondermike
de accumulator zorgt ervoor dat het systeem op druk blijft als je de motor uit zet. Zit een soort membraam in.

Is een dicht huisje waar je niets aan kan doen.
Alhoewel met een dremel en een slijpschijfje zou het zomaar een anatomische les kunnen worden.

Kosten wel geld maar staan op ebay voor minder.
Ik had een originele nieuwe voor 30! euro 8)

Posted: Wed Dec 23, 2009 6:56 pm
by 323baur
Anatomische lessen worden door dr. Wondermike gegeven.
Wel stil zijn tijdens de sectie.

Posted: Sat Feb 06, 2010 4:44 pm
by ruudariaans
Daar ben ik weer, HIJ LOOPT

Eerst was de benzinedruk te hoog, dit kwam door de accumulator. Een paar goede tikken met een hamer deden de truuk, hij kwam 'los' en de benzinedruk was goed. Blijven lopen deed hij helaas niet. Toen een andere verdelerkop geprobeerd (wederom van dennis mogen lenen) en toen liep ie! Uitlaat e.d. zat natuurlijk allemaal vol rotzooi dus hij heeft flink gerookt, was dus ook moeilijk af te stellen. Ik moet de bougi's nog eens zeer goed schoonmaken voor we nog eens aan de CO kunnen. Verder heb ik zelf een foutje gemaakt aan de remmen, maar ook dat kan ik makkelijk op lossen. Dan zou hij in principe klaar zijn voor de rdw.

Natuurlijk wil ik iedereen bedanken die met me mee heeft gedacht en me tips heeft gegeven, iedereen die gereageerd heeft in het topic. In het bijzonder Dennis, die mij zomaar allerlei onderdelen op heeft gestuurd om te proberen het probleem op te lossen. (lijkt wel of ik een award heb gewonnen zeg). :)

Zoals gezegd moet de auto ingevoerd worden, en dan komt er een beetje spuitwerk aan te pas voor het af te maken. Daarna krijgen jullie de auto pas te zien :P

Gr. Ruud

Posted: Sat Feb 06, 2010 6:57 pm
by Jeroen
Congrats! En we hebben allemaal weer wat geleerd...

Posted: Sat Feb 06, 2010 9:00 pm
by ac/dennis
Hi,

Nou das mooi Ruud, ben ik blij dat ik die onderdelen nog niet had weggegooid :).

Videooooooooos!

Posted: Sat Feb 06, 2010 9:42 pm
by Peter V.
Gefeliciteerd. Mooi dat er weer 1 is gered.