Het groot niet te vermijden off-topic topic
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Oops, Lars had a bad day at hunting today...

Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Deze is ook wel leuk maar let op, 18+ !
Regards/groeten, Jeroen
Jemig wat flauw Jeroen.... +1
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- 323baur
- E21 VIP

idd -2BMWvision wrote:Jemig wat flauw Jeroen.... +1
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
100% eens! Wat een prechtige velg is dat, beetje een evolutie van de 850CSi velg, die ik destijds ook helemaal gaaf vond. Overigens horen bij Contours wel een M-pakketje, ik vind ze uit de toon vallen bij verder een kale luis. Maar met de 316i zit dat wel goed, qua tupperware.Jeroen wrote:Qua wielen vind ik de M-Contours onder een E36 erg mooi
- Jeroen
- Site Admin
Agree, en dan laat ik de tupperware maar zitten
moet alleen nog spiegeltjes
Moet alleen nog even wennen aan het idee van 225/45-17 winterbandjes (one and only maat voor de winterbanden op M-Contours volgens BMW), de winter zal leren of dat slechter presteert dan de 195's van de 328i. Staat iig wel beter dan die 15" skateboard wieltjes (die op een E21 juist weer groot zat zijn... times do change!)
Moet alleen nog even wennen aan het idee van 225/45-17 winterbandjes (one and only maat voor de winterbanden op M-Contours volgens BMW), de winter zal leren of dat slechter presteert dan de 195's van de 328i. Staat iig wel beter dan die 15" skateboard wieltjes (die op een E21 juist weer groot zat zijn... times do change!)
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

die maat heb ik ook op de winterset van de 1 serie, althans achter, voor liggen er 205/25/17 op. Mwa, in combinatie met niet al te veel dieselgeweld gaat het prima..
- Jeroen
- Site Admin
Hoe zou jij hiermee omgaan?
Vier mannen opgepakt na aanhouden dief
AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft vier mannen opgepakt die eind vorige week een dief hebben aangehouden. Door toedoen van deze mannen raakte de 50-jarige dief zwaargewond, aldus de politie dinsdag. De man ligt in coma. De vier mannen van 31, 38, 43 en 61 jaar betrapten de dief vrijdagavond tijdens een diefstal bij een sportcomplex aan het IJsbaanpad in Amsterdam-Zuid. Zij waren op dat moment aan het posten, omdat er de afgelopen tijd al enkele malen was ingebroken in het complex. Agenten die werden opgeroepen, hebben de dief ter plaatse gereanimeerd. De politie wil niet zeggen hoe de dief bij de aanhouding door de vier mannen zwaargewond raakte.
Als vergelijk, als ik een inbreker in mijn huis tegen zou komen zou ik 'm slaan totdat 'ie niet meer bewoog, 'm aan z'n snikkeltje achter de auto binden en net zo lang rondrijden tot 'ie los liet.
Ofwel, ik kan me heel goed voorstellen dat de heren deze meneer te lijf gaan. Nog een vergelijking, als ik te hard rij, neem ik willens en wetens het risico dat ik geflitst word. Als ik ga inbreken, neem ik dan niet willens en wetens het risico dat het slachtoffer daar weleens sjaggerijnig van kan worden? Is tenslotte ook geen overtredinkje a la te hard rijden meer.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

Nou kijk, dat ze die dief gepakt hebben is uitstekend. Dat ze hem bijna doodmaken is niet verstandig en wettelijk ook niet toegestaan. Vanuit emotie beredeneerd snap ik de actie wel, maar rationeel is het gewoon een domme actie.
Als die inbreker komt, je vangt hem en hij verzet zich dan mag je hem in bedwang houden tot hij kan worden overgedragen aan de politie. Wel kan ik me voorstellen dat hij probeert te ontsnappen en daarbij op zijn smoel valt of met een fiets over de kop slaat ofzo. Daar kun je ook behoorlijk bont en blauw van raken. Dat hij een paar tikken te veel krijgt en een paar mooie blauwe ogen krijgt aan gemeten, daar zal een rechter niet moeilijk over doen. Maar gereanimeerd moeten worden is te veel.
Voor de goede orde, in een waas kunnen dingen plaatsvinden die je beredenerend nooit zou doen. Ik heb eens een inbreker bijna van een plak dak geflikkerd, maar die ontkwam me net. Even later de platte petten die door mijn vriendin waren gebeld, werd ik van het dak gehaald. Dan word je wel link...
Als die inbreker komt, je vangt hem en hij verzet zich dan mag je hem in bedwang houden tot hij kan worden overgedragen aan de politie. Wel kan ik me voorstellen dat hij probeert te ontsnappen en daarbij op zijn smoel valt of met een fiets over de kop slaat ofzo. Daar kun je ook behoorlijk bont en blauw van raken. Dat hij een paar tikken te veel krijgt en een paar mooie blauwe ogen krijgt aan gemeten, daar zal een rechter niet moeilijk over doen. Maar gereanimeerd moeten worden is te veel.
Voor de goede orde, in een waas kunnen dingen plaatsvinden die je beredenerend nooit zou doen. Ik heb eens een inbreker bijna van een plak dak geflikkerd, maar die ontkwam me net. Even later de platte petten die door mijn vriendin waren gebeld, werd ik van het dak gehaald. Dan word je wel link...
- Jeroen
- Site Admin
True. Over link worden gesproken: op een nacht hoor ik gestommel rond het huis, sluip naar beneden en zie een donker geklede man met een zaklamp door de achtertuin lopen. Dus ik pak een flink eind hout en loop via de voordeur even om. Net voordat ik mijn ziel en zaligheid in een doodklap wil leggen zie ik dat de inbreker een pet met een glimmend embleempje draagt. Die heeft geen dreun gehad, maar wel de volle laag!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

en wat moest die bromsnor daar? Laat m op straat blijven... Ik snap dat je hem de wacht even hebt aangezegd.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Jeroen zijn solar lampjes jattenen wat moest die bromsnor daar
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
haha dan had ik ze even rectaal meegegeven hoor!
Regards/groeten, Jeroen
- jamesV
- E21 Pro
inderdaad, dit is wettelijk niet toegestaan.. maar inbreken ook niet en hij doet het toch maar dus..Dat ze hem bijna doodmaken is niet verstandig en wettelijk ook niet toegestaan.
wat ik maar wil zeggen.. wij hebben jammer genoeg een inbraak achter de rug waar ze onze e46 hebben meegenomen.. nu ben ik meer op mijn hoede 's nachts (onbewust) en een ding is zeker.. komt er nog iemand in en heb ik de kans zal je die ook kunnen oprapen van straat... Ik weet dat het niet juist is maar het is ook niet juist dat hij mijn huis binnenkomt. Das mijn idee! (wellicht omdat we het al eens meemaakten)