FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Smartie »

100 km/h :crazy


User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Nou? Alleen meer boetes. En een beetje duurder.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by BertjeConti »

100km/u ? Wat een grap, in de spits haal je dat toch nooit. (behalve in Koos land natuurlijk)
En zo krijgen we er nog meer en langere files voor terug.

Ze zouden de minimale snelheid op 100km/u moeten zetten, zodat iedereen een beetje door kan rijden.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Tsja, in de randstad mag je al in je handjes klappen als je op 60 gemiddeld uitkomt, ook al rij je voornamelijk snelweg. In deze regionen gaat het denk ik geen noemenswaardig verschil maken. Wat vooral treurig is, is dat het weer een beslissing is die gebaseerd is op drogredenen en onvolledige informatie, zoals we van vadertje staat gewend zijn. Dan is dit geen enorm vervelende beslissing, maar de kans op veel grotere ellende neemt hand over hand toe. De ijsbeer leeft volgens recente, zéér deskundige en objectieve rapportages van onze 1-miljoen-koppige overheid namelijk gemiddeld 200 jaar langer als we in NL alle auto's ouder dan 15 jaar in de pers drukken. En dat kan voor ons liefhebbers maar ook voor onze economie weleens veel grotere gevolgen gaan hebben.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Smartie »

Tja, ben zeer verbaasd over de weer gekozen weg.
Werk in het dorp waar ik woon dus deze impact is klein.

Alleen mag er nu 1 huis extra gebouwd worden of toch 2?
De vervuiling wordt natuurlijk amper minder.

De achtergrond is juridisch daardoor is men nu bang en denkt genoodzaakt te zijn zulke belachelijke maatregelen te nemen. Wel mist er in mijn ogen daadkracht, de boeren wachten nog op antwoord. Voor de gewone Nederlander is wederom de auto de melkkoe.

Zijn er geen andere maatregelen. Vast wel.
Alle voertuigen van de overheid En andere voertuigen die niet op de openbare weg komen, politie en brandweer rijden zelden 400 km op een dienst, over op elektrisch.

Daadwerkelijk met de trein gaan als je als ambtenaar een treinkaartje krijgt.

KLPD kan ook uit de dikke Audi’s, laatste keren dat die een keer wat opleverden is ook nog uit de 323/911 tijd.

Hand in eigen boezem, wegenbelasting eindelijk belasten op verbruik en uitstoot. Was mijn dikke diesel al lang weg.

Kolencentrale dicht of over op gas, ja gas dat is schoner. Komt van dichterbij en ga zo maar door.

Oude huizen / slecht geïsoleerde huizen promoten beter te isoleren. Neutralere berichtgeving omtrent gasloos.

Niks meer met bio bijmengen. Bio staat meestal voor hout van ver waar je nog zeker Ikea troep van kunt maken.

Geen subsidie op hout kachels en pelletspul.

Import heffing op afstand van leverancier en recyclebaarheid. Al die China troep kan best minder.

Nou vul maar aan, volgens mij praat ik geen p...

Kijk die 100km/h zou mij een zorg zijn, die keer dat je al 120-130 haalt moet je wel heel veel pech hebben dat je geflitst wordt dus die ene keer is een snelheidsbelasting.
De keren dat ik nu harder rij op de snelweg en gepakt ben is alweer 5 jaar terug (-;

Slooppremie terug sta ik vrij neutraal in als liefhebber heb je toch een andere kijk op de kosten.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Maar het gaat om stikstof. En, geloof het of niet,maar een klein boerenbedrijf produceert meer stikstof dan een kolencentrale...

Over milieu in het algemeen heb je een punt met je voorbeelden. Ik denk dat vliegen binnen Europa verboden moet worden. Te beginnen met dat Europese Parlement.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Nick1984 »

In België is het allemaal niet beter hoor ;)

[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Geniaal!! En zo is het.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by 323baur »

Geweldige man! Die kan zo zalen vol trekken. Hij heeft ook voor NL volkomen gelijk.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

In haar nimmer aflatende streven om zichzelf in negatieve zin te overtreffen heeft de Belastingdienst nu natuurlijk een goede duit in het zakje gedaan. Omwille van de privacy is het leeuwendeel van alle dossiers zwart gemaakt, zodat werkelijk geen enkele inzage wordt verkregen in het proces en de besluitvorming. Iemand heeft besloten tot deze aanpak. Iemand heeft besloten dat dat in het beste belang was van de burger. Ik stel voor dat we voor die schoft of groep schoften het stenigen opnieuw invoeren.

Nog afgezien van een overheid die in weinig nog handelt in het belang van land of burger zetten we ons ook nog eens collectief te kakken, de reacties uit het buitenland zijn niet van de lucht. Bananenrepubliek Nederland.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Het huidige beleid van de overheid wordt onbetaalbaar als er niets verandert. Hiervoor waarschuwt het Centraal Planbureau (CPB). Door de vergrijzing en stijgende zorgkosten stevent het kabinet af op een begrotingstekort van 16 miljard euro in 2025.

In de studie van het CPB ‘Zorgen om morgen’ staat dat door de vergrijzing zorgkosten en veranderingen van pensioenregels grote invloed hebben op de overheidsfinanciën. Het CPB noemt als opties het verhogen van de btw en de loonbelasting, snijden in de overheidsuitgaven, uitkeringen verlagen, bezuinigen op de verpleeghuiszorg of het verkleinen van het basispakket. Maar de politiek kan ook breder kijken dan alleen de schatkist, aldus het CPB. Investeringen in het klimaat zorgen nu misschien voor een tekort, maar laten voor toekomstige generaties een beter klimaat achter.
Elke keer weer word je verrast. Net zoals onze overheid blijkbaar volledig wordt verrast door de vergrijzing. Te stompzinnig voor woorden, evenals de zorgkosten waarvoor de lekker de macht bij de zorgverzekeraars hebben gelegd en de pensioenregels, terwijl deze voornamelijk ten nadele van de burger zijn gewijzigd. Als oplossing wordt snijden in de overheidsfinanciën dan wel genoemd, maar of we dat ooit écht gaan meemaken....
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Tekort? Wie spreekt er van een tekort als je de inkomsten gewoon verhoogt??.

Doe ik ook, als ik geld tekort kom, ga ik naar mijn werkgever en zeg dat er 500 of 1000 bij moet hebben in de maand. Werkt prima.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Manitoba »

uwbuurman wrote: Wed Dec 18, 2019 7:37 pm Tekort? Wie spreekt er van een tekort als je de inkomsten gewoon verhoogt??.

Doe ik ook, als ik geld tekort kom, ga ik naar mijn werkgever en zeg dat er 500 of 1000 bij moet hebben in de maand. Werkt prima.
Jammer dat ik geen geschikte vacatures zie bij www.werkenbijdebaasvanuwbuurman.nl.... :mrgreen: :bag :loll

Greetz,
Walter.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid heeft belangwekkend onderzoek gedaan. De uitkomst: appen achter het stuur met een telefoon in een houder is ook levensgevaarlijk. De invloed op het gedrag verschilt niet bij gebruik van de telefoon in de hand of in de houder.

Ik ben toch heel blij dat wij ons belastinggeld zo goed besteed hebben, anders hadden we dit nooit durven vermoeden.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply