Waarschuwing en belangrijke info inzake Wilwood brackets
Posted: Fri Feb 12, 2010 5:20 pm
Vandaag even wezen buurten bij Barron Engineering. In het verleden hebben zij oa WRC auto's gebouwd samen met Prodrive en zij leveren nog immer competitiedelen aan Prodrive, Spyker, etc.
Zij hebben op mijn verzoek de alu brackets voor de Wilwood remklauwen gecontroleerd. In geval van zware belasting (circuit, circuitdag, afdaling Stelvio etc) zijn zij van mening dat -in combinatie met de gebruikte kwaliteit aluminium- er onvoldoende vlees rond de boutgaten zit en het materiaal daar ter plaatse ook kritisch is qua dikte.
Om te vergelijken, vergelijk eens het alu gebruikt voor de Wilwood klauw met het alu van de bracket.
Daarnaast zijn zij van mening dat de bracket geanodiseerd moet zijn om te voorkomen dat corrosie de sterkte verder aantast.
Hun suggestie: luchtvaart kwaliteit alu gebruiken, iets verdikken en dan dus anodiseren.
Ik zal daar op korte termijn een setje langsbrengen, Wilwood remklauw, bracket en een veerpoot, en zij zullen dan binnen de beschikbare ruimte een meer degelijke bracket construeren.
Ik weet hoe ik rij en weet ook dat er best wel eens zware dagen voor de remmen bij zullen zijn dus ik wil zekerheid.
Prijsopgave krijg ik binnenkort, ga vooralsnog even uit van een prijs die in de richting van die van Jason ligt. Mocht er voor (ongeveer) die prijs interesse bestaan laat het dan zsm weten dan kan ik Barron aantallen doorgeven om een prijs op te baseren.
Zij hebben op mijn verzoek de alu brackets voor de Wilwood remklauwen gecontroleerd. In geval van zware belasting (circuit, circuitdag, afdaling Stelvio etc) zijn zij van mening dat -in combinatie met de gebruikte kwaliteit aluminium- er onvoldoende vlees rond de boutgaten zit en het materiaal daar ter plaatse ook kritisch is qua dikte.
Om te vergelijken, vergelijk eens het alu gebruikt voor de Wilwood klauw met het alu van de bracket.
Daarnaast zijn zij van mening dat de bracket geanodiseerd moet zijn om te voorkomen dat corrosie de sterkte verder aantast.
Hun suggestie: luchtvaart kwaliteit alu gebruiken, iets verdikken en dan dus anodiseren.
Ik zal daar op korte termijn een setje langsbrengen, Wilwood remklauw, bracket en een veerpoot, en zij zullen dan binnen de beschikbare ruimte een meer degelijke bracket construeren.
Ik weet hoe ik rij en weet ook dat er best wel eens zware dagen voor de remmen bij zullen zijn dus ik wil zekerheid.
Prijsopgave krijg ik binnenkort, ga vooralsnog even uit van een prijs die in de richting van die van Jason ligt. Mocht er voor (ongeveer) die prijs interesse bestaan laat het dan zsm weten dan kan ik Barron aantallen doorgeven om een prijs op te baseren.