Page 1 of 2
Zweten van de koppakking - wat is normaal?
Posted: Fri Feb 26, 2010 10:38 pm
by 323baur
Heren,
Tijdens het grote onderhoud, vervanging dynamo, zag ik dat mijn koppakking toch wat zweet. Vorig was dit ook zo, toen compressie laten meten, alles keurig binnen de waarden.
Het is met name bij cilinder 6, dus de eerste aan de distributie zijde.
Hebben meer forumleden dit verschijnsel of moet ik me zorgen gaan maken.

Posted: Fri Feb 26, 2010 11:30 pm
by Peter V.
Hoi,
Ik moet zeggen dat ik dat niet heb. Bij mij zweet de nokkenaskeerring aan de distributiezijde en de carterpakking. Het is natuurlijk niet zoals het hoort maar als het niet erger is geworden t.o.v. vorige keer zou ik het zo laten.
PS: De cylinder aan de distributiezijde (voorkant) is nummer 1.

Posted: Sat Feb 27, 2010 12:07 am
by Jeroen
Zeker niet direct zorgwekkend, wel gewoon jammer. Maar als 'ie verder als een zonnetje loopt zou ik om deze reden nog niet gelijk de kop eraf gaan trekken. Wellicht wel wat vaker compressie meten, voor de zekerheid. Morgen compressiemeter meenemen?

Posted: Sat Feb 27, 2010 12:06 pm
by Wondermike
Morgen compressiemeter meenemen?
knutseldag in Houten?

Posted: Sat Feb 27, 2010 12:55 pm
by Peter V.
Waarschijnlijk?
Posted: Sat Feb 27, 2010 1:21 pm
by Jeroen
Nah, Ite knutselt en ik kan heel goed toekijken

Posted: Sat Feb 27, 2010 1:23 pm
by 323baur
Ik heb zojuist een goed tapsetje gehaald..
..eens kijken of Jeroentje ook zijn handen uit de zakken kan halen.
Posted: Sat Feb 27, 2010 5:23 pm
by Jeroen
Barely my friend, barely

Posted: Sat Feb 27, 2010 5:27 pm
by 323baur
..ze zijn er uit geweest..dat dan nog nét...
om het stuur van MIJN e23 vast te houden, en MIJN benzine er doorheen te jagen..
Wees welkom vriend..

Posted: Sat Feb 27, 2010 5:30 pm
by 323baur
Peter V. wrote:Hoi,
PS: De cylinder aan de distributiezijde (voorkant) is nummer 1.

eeh oh ja..dat bedoel ik, maar ik schreef het verkeerd om

Posted: Sat Feb 27, 2010 11:49 pm
by Jeroen
323baur wrote:...om het stuur van MIJN e23 vast te houden, en MIJN benzine er doorheen te jagen..
Ik hou helemaal niet van die oude hokken maar ik werd gedwongen!
(heb ik die grijns nog een beetje weten te onderdrukken?

)
Thanks! Volgende keer mag je een keer sturen met een auto met pit!

Posted: Sun Feb 28, 2010 2:41 pm
by 323baur
Jeroen wrote:323baur wrote:...om het stuur van MIJN e23 vast te houden, en MIJN benzine er doorheen te jagen..
Ik hou helemaal niet van die oude hokken maar ik werd gedwongen!
(heb ik die grijns nog een beetje weten te onderdrukken?

)
Thanks! Volgende keer mag je een keer sturen met een auto met pit!

mwoah vanochtend even met mijn schoonvader een blokkie om.
In de regen, mét TRXen, volgas weg...kwispeldekwispel...en boven de 5000rpm wordt ie ineens wel erg rapido.
Manman wat een geluid.
Posted: Sun Feb 28, 2010 6:59 pm
by Arnold D
Heb je op het E23 forum het stuk gelezen over het te gebruiken olie voor de M30 motor.
Voor een normale motor een minerale olie en voor een kompleet gereviseerde motor is volsynteet het beste.
Hele interesante verklaring wordt er hier voor gegeven.
Zou Cees ook even naar de kwalen van de M30 motor vragen, heb er ook wat aan gehad en ga de oplossingen ook toepassen.
Posted: Sun Feb 28, 2010 7:02 pm
by 323baur
Arnold D wrote:Heb je op het E23 forum het stuk gelezen over het te gebruiken olie voor de M30 motor.
Voor een normale motor een minerale olie en voor een kompleet gereviseerde motor is volsynteet het beste.
Hele interesante verklaring wordt er hier voor gegeven.
Zou Cees ook even naar de kwalen van de M30 motor vragen, heb er ook wat aan gehad en ga de oplossingen ook toepassen.
Yes I did.
Die Cees weet echt veel! 't Wordt tijd dat hij een e21 gaat rijden..

Posted: Sun Feb 28, 2010 7:06 pm
by Arnold D
Doet ie ook, in de zomer. Met een klantenauto. Met toestemming uiteraard