323i '82

Post Reply
Jim
Upcoming E21 fanatic
Posts: 93
Joined: Sun Sep 26, 2010 1:48 pm

Re: 323i '82

Post by Jim »

hoeveel is deze auto verlaagd als ik vragen mag?


User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: 323i '82

Post by Nick1984 »

Daar heb ik eigenlijk nog niet naar gemeten, combi is wel H&R en Bilstein...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: 323i '82

Post by gerrit323 »

die combi verlaagd 30mm :wink:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: 323i '82

Post by Nick1984 »

Goed om weten, maar volgens mij staat hij nu terug iets hoger :mrgreen:

Image
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i '82

Post by uwbuurman »

hmmm ja, dit is meer een verhoging dan verlaging :wha
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: 323i '82

Post by Nick1984 »

Vandaag nog enkele roesthaardjes ontdekt die schoon zaten verstopt onder de plamuur.
Nu ik toch al zo ver ben heb ik besloten de gehele kas te laten zandstralen, en dan in de epoxy te zetten.
pff, en dat allemaal voor het vervangen van een dashboardje :roll:
Het voordeel is wel dat ik achteraf weet wat ik heb en geen verassingen meer tegenkom, toch niet wat carosserie betreft 8)
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i '82

Post by uwbuurman »

zo is dat! Ik laat m ook stralen binnenkort. Pas je wel op voor het stralen? Niet iedereen kan een auto stralen, het is geen metalen Hprofiel oid, dus de druk moet niet te hoog zijn en het grit niet te scherp. Anders krijg je een auto die veel te ruw is om daarna mooi strak te krijgen zonder 'm helemaal rondom te plamuren. En dat laatste wil je niet.

Als je offertes hebt, wil je me dan (via pm) laten weten hoe dat plaatje eruit ziet? Ik heb zelf gevraagd bij Evers in Ede, die doen veel carosserieën.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 323i '82

Post by Arnold D »

Als ik een tip mag geven.

Een goede straler wil de buitenkant niet stralen. Als je er nu voor zorgt dat je de lak aan de buitenkant van het plaatwerk alvast verwijderd, willen ze deze wel even licht stralen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 323i '82

Post by Arnold D »

Oh ja, laat ze een epoxylak gebruiken die niet keihard wordt, maar 1 die nog te schuren valt.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 323i '82

Post by Peter V. »

Nu zijn over de volgorde de meningen verdeeld geloof ik.

Wat is nu het beste?

*Eerst stralen en epoxy en dan alles repareren.
*Eerst repareren en dan stralen en epoxy.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 323i '82

Post by Arnold D »

Daar heb ik toen ook over nagedacht en heb hem eerst gerepareerd en daarna laten stralen.
Sommigen laten hem eerst stralen en gaan hem dan repareren. Dan zie je ook gelijk alle slechte punten, maar die weet je op voorhand al wel te vinden, waarom zou je die dan niet eerst repareren. Als er dan nog een gaatje tevoorschijn komt, kun je die alsnog repareren.
Nog een voordeel om hem na reparatie te stralen. Na het kaal maken van de bodem en het verwijderen van alle kit, kun je alle overlappende metalen in de dinitrol zetten. De dinitrol kruipt ertussen en het overtollige wordt weggestraald. Ik heb geen problemen gehad met de hechting van verf of kit.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i '82

Post by uwbuurman »

Eens. Ik ga eerst de bekende gaten herstellen en daarna stralen. Wel verwacht ik na het stralen nog schades te ontdekken die hersteld moeten worden.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: 323i '82

Post by Nick1984 »

Ik ga hem toch eerst laten stralen, en in epoxy zetten, vooral omdat ik dan nog wat tijd heb om wat specifiek plaatmateriaal bijeen te zoeken.
Waar ik nog over aan het twijfelen ben om te laten stralen zijn de deuren, kofferklep en motorkap.
De kofferklep is nagenoeg nog perfect, denk dat het best is dat die gewoon even mat wordt gezet.
de bitumen aan de binnenzijde zijn al voor het grootste deel verwijdert. Zou de rutexlaag aan de onderzijde weggestraald kunnen worden?
Ik heb naar 2 bedrijven gemailt, als ik een offerte krijg dan stuur ik ze wel naar de buurman :)

onderdelen die ik het eerst nodig ga hebben:
- linker en rechter hoek onder de voorruit, deze zou ik het liefst uit een sloper slijpen, probleem is dat de meeste daar wel rot zijn...
- bitumen matten, de vorige die ik kocht waren tamelijk prijzig, vermits ik er nu veel meer nodig heb zoek ik de goedkoopste :)
- geluidsdempende matten die aan motorzijde en binnenzijde van het schutbord zitten, deze zijn bij mij niet meer recupereerbaar.
- een "rijbok" om de kas op te zetten, heeft er iemand nog een te koop / te huur? ander zal het zelf lassen worden.

Alvast bedankt voor de tips!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i '82

Post by 323baur »

Voor die bitumenmat:
http://www.akoestiekwinkel.nl/

Zeer kundige en fijne mensen! Ook niet duur.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: 323i '82

Post by Nick1984 »

merci voor de link, weer wat vergelijkingsmateriaal :wink:

vandaag de naftbak en dergelijke nog verwijdert.
morgen zoek ik de remleidingen en naftleidingen nog te demonteren en dan is hij bijna klaar voor het stralen.
De naftbak heeft ook nogal wat vliegroest, zou ik die mee laten stralen?

foto's volgen nog
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Post Reply