Page 1 of 1

Oranje koni's ?

Posted: Sat May 15, 2010 8:26 pm
by srtetsuya
Daar was ik weer met een aantal vragen.

Wil de 323i verlagen en was opzoek naar bilsteins, (heb inmiddels 35mm h&r veren besteld) maar ik dacht laat ik eerst eens kijken wat er nu onder zit. Achter zitten oranje koni's namelijk. Nu heb ik voor los gehaald en daar blijken dus ook oranje koni's te zitten.

Nu is de vraag dus, hoe zijn deze oranje koni's? kan er niet veel over vinden.. iemand ervaring? zou ik deze ook kunnen laten zitten in combinatie met de h&r veren of zouden ze net zo slap zijn als de standaard schokbrekers?

Er staat trouwens bij de voorste en achterste schokbrekers 'adjustable' op. Kan iemand mij vertellen hoe dit precies werkt, want kan er zo in eerste instantie niet echt uit komen hoe ze te verstellen zijn.. :lol:

Posted: Sat May 15, 2010 8:37 pm
by Peter V.
Aan de achterkant kun je waarschijnlijk de onderste ring waar de veer op rust verstellen in hoogte. Aan de voorkant weet ik het ook niet.

Posted: Sat May 15, 2010 8:38 pm
by e-einundzwanzig
volgens mij hebben we het hier over de gele koni's denk ik dan. oranje heb ik nog nooit van gehoord!

Posted: Sat May 15, 2010 9:30 pm
by srtetsuya
Nee zijn echt oranje.. Peter ik weet wat je bedoelt maar dat kan niet bij deze, de schotel waar de veer op rust zit gewoon orgineel vastgelast.

Er staat trouwens op 'Adjustable Top' met een pijltje omhoog. :?

Posted: Sat May 15, 2010 9:52 pm
by 323baur
Belangrijkste vraag:
Ben je tevreden over de huidige handling van de auto?
Wat verwacht je van een setje billies?
Verlagen brengt sowieso al enorme verbetering.
Als de dempers nog goed zijn zou je kunnen overwegen dit te handhaven.

Posted: Sun May 16, 2010 12:22 am
by wicked
Hoi,

Instellen doe je door de zuigerstang geheel in te drukken (tot op de bodem)
Dan draaien en drukken tot je voelt dat de zuigerstang in de inkerving valt.

Daarna is het goed opletten hoeveel slagen je naar links of naar rechts draait om de hardheid in te stellen.

Groeten
Jeroen

Posted: Sun May 16, 2010 12:37 pm
by Peter V.
Dat is mij helemaal onbekend :? Weer wat geleerd vandaag :idea:

Posted: Sun May 16, 2010 1:32 pm
by srtetsuya
oke, bedankt Jeroen! heb het inmiddels geprobeerd, zo werkt het wel ja. :D
Alleen lijkt het alsof het gewoon draad is, de zuigerstang staat vast als die in de inkeping valt en als je em naar links draait draai je hem als het ware los. het is een beetje raar om em los te laten staan dus heb ze gewoon naar rechts gedraaid zodat ze vast stonden en dan weer uit de inkeping kunnen ze weer draaien. Denk dat dit de hardste stand is dan? :roll:

Peter, de huidige handling van de auto weet ik niet, staat al 10 jaar stil dus heb werkelijk geen idee hoe die rijdt, (rijdt ook nog niet op het moment) Wel weet ik dat die omlaag moet want dat lijkt in ieder geval ee n stuk beter :lol: