Page 2 of 2

Re: BMW E21 B6

Posted: Thu Oct 20, 2011 9:14 pm
by DennisB6
The number on the dash-plaque shows: 320-1060

Re: BMW E21 B6

Posted: Thu Oct 20, 2011 10:35 pm
by TopCat
Dear Dennis
I don't want to appear as "gospel" but your lovely Alpina seems like an A4 somewhere between the only 3 registered
at:
http://www.alpina-archive.com/?p=5807&nmt=3-1870

You may have indicated previuosly that the 2.8 conversion was a subsequent change and that it was originally an A4?

It just goes to show how prescient Alpina were at the time in producing alphanumeric chassis nos for their own - built machines!
Did you get in touch with the guy wanting a B6?
Since I advertised some spares people have been emailing wanting a B6 as well!!
Do please keep us posted as to progress with Alpina HQ over provenance etc?
Best wishes

Re: BMW E21 B6

Posted: Fri Oct 21, 2011 9:31 am
by DennisB6
Well there's the funny thing. The A4 has been produced till 08-77 as I have to believe the information on this website... and of course I do.

The C1 has been produced form 1980 on, and the B6 from 1978 on. So I'm not completely sure yet but am awaiting some info from the HQ.

Only Mike has contacted me as he might have some interest.

Re: BMW E21 B6

Posted: Fri Oct 21, 2011 11:35 am
by TopCat
Dear Dennis
I shall pm you with the other chap (in UK) who is after a B6

He has just sent me his details!

BTW is your battery in the boot?

Re: BMW E21 B6

Posted: Fri Oct 21, 2011 12:01 pm
by DennisB6
No it's not in the boot. But as this is an early model it doesn't seem to be uncommon when it isn't.

For sure the car hasn't been build at Alpina HQ. It's been suplied by Oldenhof I'm told.

Re: BMW E21 B6

Posted: Fri Oct 21, 2011 12:59 pm
by TopCat
Yes the battery position does not seem to be a key determinant of originality

I know that B6 no 278 (the other car IN GB) also has battery in engine bay! Whereas mine does not.

I can't find refernce to Oldenhof cars in Taylor's book- but will have another look! Have you got this book? VG for any Alpina Fan!

Re: BMW E21 B6

Posted: Fri Oct 21, 2011 1:13 pm
by Jeroen
Battery relocation was never standard on Alpina cars AFAIK.

Oldenhof was the main Dutch dealership for Holland just like Garage du Bac for France or Heidegger for Zwitzerland. They were licensed by Alpina to do the Alpina conversions.

Re: BMW E21 B6

Posted: Thu Jan 31, 2013 9:13 pm
by DennisB6
Picture update....

Image
Image
Image
Image

Re: BMW E21 B6

Posted: Thu Jan 31, 2013 9:48 pm
by Jeroen
Ik zat me laatst al af te vragen hoe het stond met m'n oude bekende, maar alive & kicking dus, leuk!

Re: BMW E21 B6

Posted: Thu Jan 31, 2013 10:02 pm
by DennisB6
Jup, still alive.

Moet alleen de slangen van de luchtinlaat even vervangen, heb deze week al nieuwe gehaald, de oude waren poreus. Vanwege een verhuizing heb ik erg weinig tijd gehad. De auto heeft de hele tijd in m'n (nieuwe) garage gestaan. Alleen af en toe een keer gestart, zonde eigenlijk :)

Deze week even een 2000 E46 320i touring erbij gekocht voor dagelijks gebruik. Rijdt prima!

Re: BMW E21 B6

Posted: Thu Jan 31, 2013 10:06 pm
by Jeroen
Ach, kun je er met de lente weer mee los wellicht! Wel grappig, veel mensen in mijn omgeving recentelijk aan de E46!

Re: BMW E21 B6

Posted: Thu Jan 31, 2013 10:30 pm
by DennisB6
Ik las net ook al dat je mee was gaan kijken naar een E46. 't was voor mij een toevallige aankoop eigenlijk. Was gewoon op zoek naar wat groters, niet al te duur. Ik maak toch nog maar weinig KM. Deze stond laatst op mp. 129k op de teller en van diverse leuke opties voorzien (leer, navi, e.d.). Nog een redelijk nette auto waar ik nog wel wat jaren plezier aan kan hebben. Rijdt iig heerlijk! :)

Re: BMW E21 B6

Posted: Thu Jan 31, 2013 10:30 pm
by uwbuurman
Sterker nog, die andere Alpina B6 eigenaar heeft zich vorige week een e46 320i touring erbij gekocht als dagelijkse auto... (die is van 2003, maar ik zie een parallel...)