Page 4 of 8

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Sun May 22, 2011 5:45 pm
by Peter V.
:oops: :bag

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Sun May 22, 2011 7:14 pm
by 323baur
Wondermike wrote:Kijk dat bedoel ik nou:
De 320/6 is nooit een zuinige motor geweest met de 4A1 erop. De 323i loopt zuiniger dan de 320/6 hoor. Als je in de buurt van 1 op 9 komt doe je het goed. Zeker met een vierbak.

Let goed op met afstellen dat je twee CO-schroeven heb! de voorste 3 cylinders en de achterste drie.
Schut tie zo uit zijn mouw :thumbsup
Peter V. for technisch president!
Full agree! (sterker, 1;8 is al heel netjes met 4bak, automaat is nóg erger..)

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Sun May 22, 2011 9:53 pm
by Thegs
Ik ben al blij met 1:5 :bag

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Sun May 22, 2011 10:45 pm
by uwbuurman
ha, maar de rechtervoet is ook van belang bij het verbruik ;-)

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Sun May 22, 2011 11:10 pm
by Jeroen
En die is bij Gerwin duidelijk zwaaaarrrrr 8)

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Mon May 23, 2011 9:17 am
by Thegs
Haha daar zit een kern van waarheid in...

Maar buiten de kleine ritjes nu, heb ik ook wel "dagelijks" gebruik gemaakt van de auto. En dan reed ik normaal met af en toe een sprintje, zelfs dan is 1:5 of 1:6 een hele uitdaging! Wil je een redelijk verbruik halen dan moet je onder de 2000 rpm blijven en echt afstanden rijden op max 100 km/h ofzo. Anders zijn betere cijfers niet haalbaar. Moet je maar in een micra gaan rijden ofzo :bag

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Mon May 23, 2011 9:20 am
by Leonidas
Heb een M535i van '85 gehad en tankte voor 400 euro in de maand... En dan reed ik niet eens echt heel veel... Sportbak erin en een koppel!! Dan lust ie wel een slok natuurlijk... :bag

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Mon May 23, 2011 9:25 am
by Jeroen
Thegs wrote:Moet je maar in een micra gaan rijden ofzo :bag
Staat je goed! :lol:

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Mon May 23, 2011 9:28 am
by Leonidas
Jeroen wrote:
Thegs wrote:Moet je maar in een micra gaan rijden ofzo :bag
En dan richting Sauerland.... :nah

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Mon May 23, 2011 9:59 am
by 323baur
Nee, dan is zo'n handgeschakelde 735 veeeeel zuiniger!

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Mon May 23, 2011 12:07 pm
by uwbuurman
per strekkende meter wel ite ;-)

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Mon May 23, 2011 6:54 pm
by 323baur
nee echt, handgeschakeld is 1:10 heel realistisch!

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Tue May 24, 2011 3:40 pm
by Smartie
Nou heb ik op de lange rit gewoon 1 op 10 / 1 op 10,5 gehaald.
Begrijp mij niet verkeerd, dat was met 130 / 140 en 3 man erin. Wel bij elkaar 4 uur op de snelweg.
Dus het kan wel met een 4 bak en een solex 4a1.
Maar ik zit nu altijd op 1 op 7 a 8. Dus moet nog een beetje bij tunen.
Zo ie zo de kleppen weer stellen en de bougies met afstelling controleren.

Ps bij de nieuwjaarsrit zat ik ook op 1 op 10, dit was met de afsluitdijk.
Mij hoor je niet zeuren, ik hou wel van een warmer klimaat.
Hoe zei jij dat ook alweer Ite, opwarming van de aarde oorzaak; e21 met te rijke co!

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Tue May 24, 2011 7:50 pm
by 323baur
:mrgreen:

Re: 320/6 1978 Martin

Posted: Tue Jun 14, 2011 8:59 pm
by Smartie
Op en neer naar Gelderland gister, maar waarvoor....
Half 5 gebeld, tien uur weer thuis.
Wat rijdt dat toch fijn een 6 in lijn op snelheid, en gewoon 1 op 9,5.

Geen velgen of een motorblok maar een ander zwaarbevochten extra. :shake
Morgen komt de foto.