Page 1 of 1

Overdruk via kleppendeksel

Posted: Wed May 26, 2010 8:01 pm
by Wondermike
Wat is er mis als er overdruk uit de slang komt die bij een 323i van het kleppendeksel naar het zwarte inlaatrubber loopt?
De auto gaat ook niet slecht lopen als ik die slang er uit trek of de olievuldop los maak.

Posted: Wed May 26, 2010 8:15 pm
by Nick1984
beetje compressieverlies, is normaal hoor.

Posted: Wed May 26, 2010 9:13 pm
by Wondermike
Nee toch :? Ik denk dat ik met die slang een aardige kaars kan uitblazen als ik hem los heb.....
Waar komt die druk dan vandaan? Via de klepsteeltjes?

Posted: Wed May 26, 2010 9:20 pm
by Wondermike
Blok heeft volgens mij wel lang stil gestaan maar start nu goed.

Posted: Wed May 26, 2010 9:23 pm
by Peter V.
Dat je wat overdruk heb door de carterventilatie is niets schokkends maar inderdaad als je hem kan gebruiken als fohn is dat niet goed.

Posted: Wed May 26, 2010 9:26 pm
by Peter V.
Als het via de klepsteelrubbers zou zijn dan heb je aardig wat blauwe pluimen. Door de oliespoelkanalen zal altijd een druk van onder af komen maar dit wordt normaal redelijk opgeheven. Als de zuigerveren wat verslechteren ( ook blauwe pluimen uiteraard) dan zou je compressieverlies kunnen hebben naar je carter wat dan via je carterventilatie wordt afgevoerd naar je inlaatspruitstuk.

Posted: Thu May 27, 2010 8:28 am
by Thegs
Inderdaad overmatig carterdruk. Heeft de mijne ook wel last van hoor. De juiste olie in het blok maakte voor mij al aardig verschil. Andere tijdelijk oplossing was een toevoeging aan de olie. Ik heb Supercharge van Wyns gebruikt, dit verlaagde de druk aanzienlijk! Ook wel logisch te verklaren wat dit verdikt de olie, zodat alles wat beter afsluit :twisted: .

Gerwin

Posted: Thu May 27, 2010 10:45 am
by Thijsse
lekkage kan alleen via je zuigerveren komen, maar je vergist je er heel snel in..

door het op en neer gaan van de zuigers krijg je flinke luchwervelingen in je blok, en het kan goed zijn dat hij niet alleen blaast maar pulseert!

ik snap ook nog steeds niet dat ze die slang in je inlaatrubber uit laten komen, op die manier krijg je je auto van zn leven nooit fatsoenlijk afgesteld

Posted: Thu May 27, 2010 12:14 pm
by Nick1984
@Thijsse, dit heeft alleen maar met milieu te maken, bij de meeste tractors etc is dat gewoon een buis naar beneden. (onverbrand mengsel rechtstreeks de lucht in) Moesten ze het helemaal dicht maken dan zouden de bourages eruitgeblazen worden.

@Mike: als je er zorgen om maakt kan je de compressie eens pakken of een lektest doen?
Als de klepsteelrubbers versleten zijn trekt hij juist olie in de verbrandingskamer en pluimt de motor.

Posted: Thu May 27, 2010 12:58 pm
by Thijsse
Nick1984 wrote:@Thijsse, dit heeft alleen maar met milieu te maken, bij de meeste tractors etc is dat gewoon een buis naar beneden. (onverbrand mengsel rechtstreeks de lucht in) Moesten ze het helemaal dicht maken dan zouden de bourages eruitgeblazen worden.

@Mike: als je er zorgen om maakt kan je de compressie eens pakken of een lektest doen?
Als de klepsteelrubbers versleten zijn trekt hij juist olie in de verbrandingskamer en pluimt de motor.
+ dat als de klepsteelrubbers zoveel lekken dat je carterontluchting een kaars uit kan blazen, dan passen je kleppen er naar boven toe doorheen

Posted: Thu May 27, 2010 6:03 pm
by Wondermike
Ik ben nog aan het kijken of alle andere slangen juist gemonteerd zitten en of de ELS (extra luchtschuif is zo'n lang woord om te typen :wink: ) het nog doet.