Page 1 of 1

ramm(el)end blok

Posted: Wed Jun 16, 2010 1:34 am
by chucky
het was een nare constatering:

op de snelweg, radio uit 'shit wat hoor ik nou?!' trrrrrrrrr een mooie ritmisch getik vanuit het blok, het vermogen leek ook al even niet meer wat het geweest is. Toen ik wat later de motor van 120 naar 90 liet terug zakken en weer een stoot gas gaf walmde hij ook flink, kan me niet herinneren dat me dat eerder is opgevallen. Ik heb de kleppen reeds gesteld en de tuimelaars bekeken maar alles werkt 'in het bovenste deel' naar behoren, ook waren de olie kanaaltjes vrij.

het geluid lijkt dieper uit het blok te komen en ik vrees ergens voor smalend/bigend lagers, kantelende zuigers, krukas lagers etc. maar dat zou eigenlijk niet direct moeten leiden tot vermogens verlies. . Eigenlijk zou dit absurd zijn met maar 150.000 km op de teller maar ik kan niet veel beters bedenken. Poging tot geluidsopname is nog niet gelukt door teveel bijgeluiden

mijn vraag is dan ook: iemand ervaring met tikken uit het m10 blok, of handige diagnostische testjes waardoor ik eea zou kunnen afleiden?

het betreft een 318 e21 op lpg, volgens de verkoper voorzien van harde kleppen/zittingen met dus 150.000 op de teller.

Posted: Wed Jun 16, 2010 8:51 am
by Bempie21
Niet tovallig je drijfstanlager?? Dit geeft meer klap geluid..

Posted: Wed Jun 16, 2010 6:44 pm
by Nick1984
als hij op lpg ligt zou ik toch eens beginnen met compressie te pakken, verharde klepzittingen of niet...

Posted: Thu Jun 17, 2010 10:34 am
by Thijsse
heb dat ook een keer gehad, nadat ik 200 in de 4 reed

veel rookpluimen en weinig vermogen..

blok uit mekaar gehaald, maar alles leek in orde... raar verhaal iig