Page 1 of 1

schroefdraad luchtfilterhuis voor 4A1 draait dol?

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:15 pm
by BMW-POWER
halloo, de schroefdraad in mijn solex 4A1 carbu waarmee ik het luchtfilterhuis tegen de carbu aantrek draait dol, heeft iemand hier een oplossing voor? grotere draad tappen? het probleem is dat de wand rond dat gaatje niet echt dik meer is...
dit gaatje bevind zich middenin van de carbu, op deze foto zie je in het midden een draadstangetje uitsteken, dat is wat ik bedoel
kan iemand me helpen?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=05

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:18 pm
by 323baur

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:21 pm
by Nick1984
site doet niks blijkbaar...

andere carbuhelft kopen is volgens mij de enige oplossing...

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:22 pm
by 323baur
Helicoil is een product dat de schroefdraad kan herstellen.
Is ook wel verkrijgbaar bij de betere automaterialen handel geloof ik.
ff googlen

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:28 pm
by Nick1984
ah ok, das zoals recoil, een soort van veer indraaien. Maar ik denk echt wel dat het materiaal in de carbu daar te dun voor is?

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:29 pm
by 323baur
Exacte werking ken ik niet, nogmaals even googlen.
Volgens mij is het chemisch??

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:30 pm
by Jeroen
Denk niet dat je voldoende ruimte hebt voor een helicoil, zou met vloeibaar metaal of een flinke hoeveelheid loctite een draadeind erin kunnen zetten en voortaan een moertje erop. En sowieso hoeft 't niet zo vast....

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:31 pm
by 323baur
Jeroen wrote:Denk niet dat je voldoende ruimte hebt voor een helicoil, zou met vloeibaar metaal of een flinke hoeveelheid loctite een draadeind erin kunnen zetten en voortaan een moertje erop. En sowieso hoeft 't niet zo vast....
Is eigenlijk een veel beter idee!
Met recht president leider...

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:32 pm
by Nick1984
recoil is bv een schroefdraad van M6 uitboren, M8 intappen, en daarna de veer er in draaien, zodat de schroefdraad terug M6 is, werkt zeer goed, maar dan moet je wel voldoende wanddikte hebben, wat niet echt het geval is bij de 4a1.
Wel zou ik eens het asje van de kleppen checken die daar vlak naast loopt, heb al 2 keer gehad dat dit kwam vast te zitten omdat dat draadstangetje te vast was aangedraait.

Posted: Wed Jun 30, 2010 10:12 am
by Thijsse
Nick1984 wrote:recoil is bv een schroefdraad van M6 uitboren, M8 intappen, en daarna de veer er in draaien, zodat de schroefdraad terug M6 is, werkt zeer goed, maar dan moet je wel voldoende wanddikte hebben, wat niet echt het geval is bij de 4a1.
Wel zou ik eens het asje van de kleppen checken die daar vlak naast loopt, heb al 2 keer gehad dat dit kwam vast te zitten omdat dat draadstangetje te vast was aangedraait.
helicoil heeft eigen schroewfdraadmaten, dus helicoil tappen, m6 of m8 terugvinden


ik zou dat stukje draadeind erin lijmen met 2K lijm, werkt perfect

Posted: Wed Jun 30, 2010 10:24 am
by Thegs
Wel een typisch 4a1 kwaaltje, die van mij was ook dol. Maar ik heb hem er inmiddels af liggen, andere speelgoed zit er ook al op, alleen nog afstellen :mrgreen:

Gerwin

Posted: Thu Jul 01, 2010 9:01 pm
by BMW-POWER
Thijsse wrote:
ik zou dat stukje draadeind erin lijmen met 2K lijm, werkt perfect
thx voor de vele reacties!!!

zou dat sterk genoeg zijn met die hitte enzo met 2-componentenlijm?

mvg Geoffrey

Posted: Thu Jul 01, 2010 9:32 pm
by Thijsse
BMW-POWER wrote:
Thijsse wrote:
ik zou dat stukje draadeind erin lijmen met 2K lijm, werkt perfect
thx voor de vele reacties!!!

zou dat sterk genoeg zijn met die hitte enzo met 2-componentenlijm?

mvg Geoffrey
ik heb een oude honda crosser, alle draad van kleppendeksel verrot, 8 tapeinden in de cilinderkop geplakt en dat zit al een paar manden als een zonnetje

Posted: Sat Jul 17, 2010 10:49 pm
by BMW-POWER
heb de draadstang erin geplakt met 2compontentlijm, en het houd goed vast tot nu toe :D