Page 1 of 2
alpina km teller schijf
Posted: Wed Jun 30, 2010 10:47 am
by e-einundzwanzig
hallo,
ik heb hier nog een alpina km-teller schijf liggen.. (uit het hoofd, hij gaat tot 260 km/h en midden boven in staat 140 km/h. dus een andere indeling dan bij de normale modellen) ik heb op het topic bij de corectie factoren gelezen dat Arnold in zijn b6 dezelfde correctie factor heeft als de 323i
mijn vraag is dus nu, hoe is de km teller van een 323i zodanig aan te passen zodat hij met een alpina indeling de juiste km/h aangeeft?
ik hoop dat mn vraag duidelijk genoeg is.
Martin
Posted: Wed Jun 30, 2010 10:53 am
by 323baur
Als je die kwijt wil hoor ik het graag!
Posted: Wed Jun 30, 2010 11:01 am
by e-einundzwanzig
dan heb je binnenkort 'misschien' geluk was al van plan om m met eventuele winst te verkopen. hij heeft wel lichte krasjes omdat hij altijd los opgeslagen is (niet door mij) pm me een eventuele prijs.. ik kan vanavond nog wel foto's posten
Posted: Wed Jun 30, 2010 6:29 pm
by Wondermike
@Ite, het vervangen van je km teller levert niet meer snelheid en vermogen onderin op hoor

Posted: Wed Jun 30, 2010 6:38 pm
by Thijsse
Wondermike wrote:@Ite, het vervangen van je km teller levert niet meer snelheid en vermogen onderin op hoor

hij zal wel van het type zijn die vroeger snelle bougievonkjes in zijn brommer gooide

Posted: Wed Jun 30, 2010 6:48 pm
by 323baur
hahaha,
Nee, maar voor mijn plannetje heb ik het mogelijk wel nodig..
Beter gezegd: past het beter..
Posted: Wed Jun 30, 2010 6:51 pm
by Peter V.
En worden die plannetjes nog wat verduidelijkt of is dat *TOP SECRET*

Posted: Wed Jun 30, 2010 7:04 pm
by 323baur
Nee hoor.
Er moet meer koppel komen maar ik ga mijn auto niet verkrachten. Tis tenslotte geen Alpina getjoend hok.
Wat ik wel wil is een goede degelijke setup met meer pret. Want dit is naadje.
Posted: Wed Jun 30, 2010 8:19 pm
by Peter V.
Oftewel er wordt een soort Track ( Alpen) auto gebouwd op basis van een E21

met veel power onderin en bovenin.
Posted: Wed Jun 30, 2010 8:33 pm
by 323baur
Precies, zoiets.
Posted: Wed Jun 30, 2010 9:04 pm
by Arnold D
Wat dacht je van een sportbak met een korte sper
Posted: Wed Jun 30, 2010 9:28 pm
by Peter V.
Arnold D wrote:Wat dacht je van een sportbak met een korte sper
Inderdaad heel erg leuk maar zoals jij zelf zegt ging de zwarte 323i niet vooruit in vergelijk met de Alpina. Ik zou trouwens al wel tevreden zijn hoor

Posted: Wed Jun 30, 2010 9:54 pm
by Arnold D
Kun je nagaan hoe daarna een gewone 323i rijdt.
Maar zonder dolle, ben vanavond ook weer een stuk wezen rijden in de 323i, maar vlot schakelen doet die wel. Hij blijft vrij hoog in toeren. kan een voordeel zijn.
Ge mag het wel eens proberen.

Posted: Wed Jun 30, 2010 11:02 pm
by Peter V.
Arnold D wrote:Kun je nagaan hoe daarna een gewone 323i rijdt.
Maar zonder dolle, ben vanavond ook weer een stuk wezen rijden in de 323i, maar vlot schakelen doet die wel. Hij blijft vrij hoog in toeren. kan een voordeel zijn.
Ge mag het wel eens proberen.

Ook dat aanbod neem ik graag eens aan
Ik ben nog niet zeker wat ik in de Baur ga gooien straks. In principe heb ik zoiets van een Eta onderblok maar een gewone 323i gaat voor mij ook hard zat. Ik heb nog alle tijd om dat uit te zoeken

Posted: Wed Jun 30, 2010 11:22 pm
by Arnold D
[quote="Peter VIk ben nog niet zeker wat ik in de Baur ga gooien straks. In principe heb ik zoiets van een Eta onderblok maar een gewone 323i gaat voor mij ook hard zat. Ik heb nog alle tijd om dat uit te zoeken

[/quote]
Ach, hier in Nederland heb je er met een toerrit weinig aan.
Alleen in de bergen is het mooi als je wat over hebt. Zou je alleen in de bergen rijden is er ook niets aan de hand.
Meer koppel is alleen lekker in een clubje en dan moet je ook nog op de grens gaan rijden.
Zegt diegene, met genoeg koppel
Aan meer Pk's en meer koppel ben je ook zo weer gewend Ik zou ook wel meer willen.