Page 11 of 12

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed Aug 20, 2014 8:19 pm
by gerrit323
dit is mijn blok na 1,5mm vlakken en zonder verstelbaar nokkenastandwiel

Image

Image

.. krukasmarkering is spot on en op de nokkenasmarkering zit een minimale speling .. in mijn ogen verwaarloosbaar dus ook gekozen om voor een standaard nokkenwiel te gaan .. ik denk dat je dit zoals Jeroen al aangeeft blok per blok moet bekijken en dan oordelen of een regelbaar tandwiel nodig is of niet

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed Aug 20, 2014 8:24 pm
by Jeroen
Yep, jij had gewoon dikke mazzel!

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed Aug 20, 2014 9:09 pm
by Ruud
Maar de timing van de nokkenas is altijd een compromis. Als de motor een ander karakter krijgt, zou je dat wellicht kunnen versterken of juist compenseren met de timing van de nokkenas. Lijkt me aardig om dat te testen op den duur.

Goeie foto's Gerrit! Heb je ook een foto van de bovenkant van het onderblok met de zuiger op BDP? Hoeveel ruimte heb je nog over tussen zuiger en kop?

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed Aug 20, 2014 10:40 pm
by gerrit323
met uitgefreesde pockets in de zuigers

Image

Image

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed Aug 20, 2014 11:14 pm
by Ruud
Bedankt Gerrit! Ik had gedacht dat de rand van de zuiger de kop zou gaan raken maar dat is dus nog lang niet het geval als ik zo de klei op de rand zie. Je hebt lekker veel ruimte voor je kleppen ook zo op deze manier.

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom er zoveel ruimte in het originele ontwerp zit. Je zou toch zeggen dat de rand van de zuiger zo goed mogelijk moet aansluiten op de kop. Weliswaar met een veiligheidsmarge van een millimeter of iets dergelijks. Maar in dit geval is er dus nu nog wel 2mm (schatting obv je foto) over, terwijl je al 1,5mm hebt weggefreesd. Dat zou betekenen dat er wel 3,5mm ruimte in het originelenontwerp zit?

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Thu Aug 21, 2014 12:21 am
by Jeroen
Lijkt me dat dat te maken heeft met de vorm van de verbrandingskamers. Er moet nog wel een kamertje overblijven en als die ruimte in de kop beperkt is zal die van de andere kant moeten komen.

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Thu Aug 21, 2014 9:18 am
by gerrit323
Zuigers hebben idd speling genoeg .. de kleppen / zuigers is veel minder.

Er is 0.8 mm uit de zuiger gefreesd .. marge na 1.5mm vlakken blok kwam op 1.2mm speling tss zuiger en klep bij koud blok .. redelijk op de grens dus zeker gespeeld.

Blok nog verder freezen wil ook zeggen nog meer van de zuiger halen en dan kom je daarmee weer tegen de grens

Blijft comprmissen sluiten

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Tue Jul 21, 2015 1:11 pm
by loentje
draadje gevonden!

Nadeel is dat als je op 2.7 zoekt de zoekfunctie niet werkt, daarom kon ik hem eerst niet vinden.

Ik ga het eens doorlezen

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Tue Jul 21, 2015 1:22 pm
by Jeroen
Alle enigszins hout snijdende technische draadjes staan wel in De Belangrijkste Technische Topics, dat scheelt ook weer zoeken...

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed May 03, 2017 9:59 am
by uwbuurman
Nieuwe vraag in dit draadje. Gaat over de WUR. Een 2.3 blok heeft de wur op de plek waar een 320/6 de brandstofpomp heeft. Die plaats op een b25 en b27 is helemaal vlak, de plek voor de ontsteking zit er wel.

Ik heb wel eens begrepen dat die WUR koud op het blok gemonteerd zit, dus dat ik alleen een gat hoef te boren en te tappen voor een draadeindje, waar de WUR mee vast zit. Klopt dat? Of moet het gat waar de benzinepomp in zit ook geboord worden? Wie kan me verder helpen? Is dat voldoende voor die WUR om zijn werk te kunnen doen?

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed May 03, 2017 10:02 am
by Jeroen
Nee hoor dat is prima, WUR wisselt niets rechtstreeks fysiek uit met blok of kop.

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed May 03, 2017 10:04 am
by uwbuurman
Mooi, dus 1 tapje is genoeg? Dat scheelt weer.

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed May 03, 2017 10:07 am
by Jeroen
Origineel 2, aan weerszijden 1, maar 't heeft weinig te houden natuurlijk.

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed May 03, 2017 10:43 am
by uwbuurman
tnx! Doen we!

Re: 2.3 ombouw naar 2.7

Posted: Wed May 03, 2017 10:58 am
by Ruud
Nu we het toch over die omgeving hebben: in het B25 blok zit op de plaats van de stroomverdeler een metalen afdek dop. Aluminium? Ik heb voorzichtig geprobeerd om deze eruit te krijgen maar nog niet met succes. Gewoon meer geweld gebruiken? Of heeft iemand een goeie tip?