315 1983 (update - 5bak gestoken)
- jamesV
- E21 Pro
- Posts: 557
- Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
- Location: west vlaanderen - belgie
- Contact:
315 1983 (update - 5bak gestoken)
Hallo iedereen,
Eindelijk de tijd gevonden om mijn e21 voor te stellen in het nederlandse gedeelte van het forum(315 met slechts 73000 km)!
Wat ik wil doen met deze wagen:
dit jaar nog:
-motorkap en voorvleugel vervangen. (heb ondertussen al andere liggen en begin deze week aan het klaarmaken van deze)
-Dubbele ronde lichten (heb ik nog liggen)
-Uurwerk vervangen door toerenteller (heb ik nog liggen). Gisteren al eens gestoken maar ben er nog niet uit hoe de bedrading aan te sluiten en dus weer uit gehaald .
-Stuur vervangen (heb ik ook nog liggen)
-Andere wielen (heb ik ook liggen)
-waarschijnlijk ook nog een voorspoiler die ik liggen heb maar dit is nog niet zeker
-En als laatste nieuwe veringen laten plaatsten dat de wagen iets lager komt.
volgende zomer:
de auto herspuiten in wit
Het is niet zo'n mooie zoals de meeste hier maar toch met veel trots… DE PICS!
Eindelijk de tijd gevonden om mijn e21 voor te stellen in het nederlandse gedeelte van het forum(315 met slechts 73000 km)!
Wat ik wil doen met deze wagen:
dit jaar nog:
-motorkap en voorvleugel vervangen. (heb ondertussen al andere liggen en begin deze week aan het klaarmaken van deze)
-Dubbele ronde lichten (heb ik nog liggen)
-Uurwerk vervangen door toerenteller (heb ik nog liggen). Gisteren al eens gestoken maar ben er nog niet uit hoe de bedrading aan te sluiten en dus weer uit gehaald .
-Stuur vervangen (heb ik ook nog liggen)
-Andere wielen (heb ik ook liggen)
-waarschijnlijk ook nog een voorspoiler die ik liggen heb maar dit is nog niet zeker
-En als laatste nieuwe veringen laten plaatsten dat de wagen iets lager komt.
volgende zomer:
de auto herspuiten in wit
Het is niet zo'n mooie zoals de meeste hier maar toch met veel trots… DE PICS!
Last edited by jamesV on Tue Jul 23, 2013 6:35 pm, edited 8 times in total.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 315 1983
Ik vind hem er nog niet zo verkeerd uitzien
Gezien de plannen die je ermee heb zal het een beste E21 worden. Het belangrijkste is dat er een E21 gered is en dat jij er van geniet.
Gezien de plannen die je ermee heb zal het een beste E21 worden. Het belangrijkste is dat er een E21 gered is en dat jij er van geniet.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- fullcapacity
- E21 starter
- Posts: 34
- Joined: Thu Dec 03, 2009 1:17 pm
Re: 315 1983
Mooie plannen JamesV, gaat zeker helemaal goed komen met deze E21. Geniet ervan en zorg er goed voor. Tot 28 aug.
E21 11/1982 320/6 Polaris silver, antraciet interior
Re: 315 1983
even een ervaringstip,
sluit de plus van je klok niet aan als plus van je toerenteller maar zoek een geschakelde plus waar spanning op komt als je het contact aanzet.
anders trekt de toerenteller je accu leeg........ weet ik uit ervaring
verder de vaste min en een puls draad die ergens daar al op reserve ligt, ff kijken in het schema wat voor kleur het is
suc 6
sluit de plus van je klok niet aan als plus van je toerenteller maar zoek een geschakelde plus waar spanning op komt als je het contact aanzet.
anders trekt de toerenteller je accu leeg........ weet ik uit ervaring
verder de vaste min en een puls draad die ergens daar al op reserve ligt, ff kijken in het schema wat voor kleur het is
suc 6
www.cb550.nl
- jamesV
- E21 Pro
- Posts: 557
- Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
- Location: west vlaanderen - belgie
- Contact:
Re: 315 1983
oei.. vandaag de teller geplaatst en natuurlijk wel de plus van mijn klok gebruikt. Al moet ik zeggen dat het klokje het niet doet en zal dus wss mijn batterij niet leeg trekken. alleen als je op het knopje drukt om de klok te bedienen krijg ik een klok te zien.. laat ik het knopje los niets meer... raar. Iemand ervaring mee? Toerenteller werkt wel perfect alleen zonder digitaal klokje
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
Re: 315 1983
het digitale klokje werkt alleen als je de verlichting aan zet!
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- jamesV
- E21 Pro
- Posts: 557
- Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
- Location: west vlaanderen - belgie
- Contact:
Re: 315 1983
hmmm... die moet je toch kunnen aflezen overdag ook dacht ik?
@ Bennus; thx voor de tip.. zal dit draadje eerstdaags veranderen.
@ fullcapacity.: ben vandaag naar de keuring geweest, als mijn papieren nog in orde geraken tegen 28 aug kom ik zeker af!!
@ Bennus; thx voor de tip.. zal dit draadje eerstdaags veranderen.
@ fullcapacity.: ben vandaag naar de keuring geweest, als mijn papieren nog in orde geraken tegen 28 aug kom ik zeker af!!
- jamesV
- E21 Pro
- Posts: 557
- Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
- Location: west vlaanderen - belgie
- Contact:
Re: 315 1983
deze week al wat kleine wijzigingen gedaan:
klok dus vervangen door toerenteller (klokje nog steeds niet aan de praat gekregen, alleen als ik op de bediening druk heb ik 'beeld' )
Koplampen vervangen door dubbele (en bedrading aangepast zodat alles werkt)
Andere rechtervleugel klaar gezet in antieroest, maandag zal ik deze spuiten in primer
en aan de andere motorkap ben ik reeds begonnen met ontvetten (rest zal met de hand worden verwijdert, dan ook met antiroest behandelen en in primer zetten)
en zo blijven we bezig hé
klok dus vervangen door toerenteller (klokje nog steeds niet aan de praat gekregen, alleen als ik op de bediening druk heb ik 'beeld' )
Koplampen vervangen door dubbele (en bedrading aangepast zodat alles werkt)
Andere rechtervleugel klaar gezet in antieroest, maandag zal ik deze spuiten in primer
en aan de andere motorkap ben ik reeds begonnen met ontvetten (rest zal met de hand worden verwijdert, dan ook met antiroest behandelen en in primer zetten)
en zo blijven we bezig hé
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 315 1983 (update 1)
Mooi werk, dat gaat goed komen
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
Re: 315 1983
idd ja, had t ff fout. als (zonder verlichting) de auto op contact zet. moet de klok gewoon doen....jamesV wrote:hmmm... die moet je toch kunnen aflezen overdag ook dacht ik?
Martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Re: 315 1983 (update 1)
De klok van de toerenteller in mijn 318i deed het ook alleen als je op het knopje drukte... Toen moest je een tijd heel erg hard drukken. En nu doet die niks meer... Maar voor mij hoeft het klokje ook niet 320i heeft een mooi analoog klokje in de middenconsole.
Mag ik vragen wat je aangepast hebt aan de bedrading voor de dubbele koplampen? Ik dacht dat de dimlichten aan moesten blijven wanneer je het groot licht aan doet, en dat je daar iets van aan moest passen, maar bij mijn 320i (met standaard dubbele koplampen) gaan ze uit.
Mag ik vragen wat je aangepast hebt aan de bedrading voor de dubbele koplampen? Ik dacht dat de dimlichten aan moesten blijven wanneer je het groot licht aan doet, en dat je daar iets van aan moest passen, maar bij mijn 320i (met standaard dubbele koplampen) gaan ze uit.
1979 320i Antrazitgrau US spec
- jamesV
- E21 Pro
- Posts: 557
- Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
- Location: west vlaanderen - belgie
- Contact:
Re: 315 1983 (update 1)
Danny043 wrote: Mag ik vragen wat je aangepast hebt aan de bedrading voor de dubbele koplampen? Ik dacht dat de dimlichten aan moesten blijven wanneer je het groot licht aan doet, en dat je daar iets van aan moest passen, maar bij mijn 320i (met standaard dubbele koplampen) gaan ze uit.
Ik heb een ‘voorlopige’ bekabeling gelegd omdat ik nog niet weet of ik na de volledige restauratie volgend jaar de dubbele lichten of de enkele zal insteken. Daarom zou het jammer zijn in mijn geval om de originele stekker te verwijderen. Mijn ‘voorlopige’ bekabeling:
In de originele stekker zitten 4 contacten:
1x plus voor standlicht
1x plus voor grootlicht
1x plus voor verstralers
En 1x min
Neem een testlampje (en sluit de massa aan de carrosserie). Leg je standlichten aan en kijk welke van de 4 in de fishe stroom geeft stroom geeft… ga zo verder met groot licht en verstralers (diegene die overblijft is de massa)
In principe heb je dus alle nodige aansluitingen, met uitzondering van 1 massa die je moet bijleggen voor de min van de verstralers. Deze kan je gerust laten komen van de min van de grootlichten.
Ik heb dus een paar kabeltje gemaakt met langs de ene kant een mannetje en aan de andere kant een meisje. Dan is het gewoon nog een kwestie van te testen met uw testlampje en de kabeltjes te steken waar het hoort. Op die manier werkt alles perfect! Als je kabeltjes maakt zorg wel dat deze zwaar (dik) genoeg zijn, die van de verstralers zouden wel eens durven warm worden.
Als ik na de restauratie beslis om de dubbele lichten te laten zitten worden uiteraard de originele fiches verwijdert en wordt alles netjes opnieuw gedaan. Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg. (zie foto’s hieronder ter verduidelijking
- jamesV
- E21 Pro
- Posts: 557
- Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
- Location: west vlaanderen - belgie
- Contact:
Re: 315 1983 (update 2)
vandaag weer wat tijd gevonden om verder te werken aan de e21...
motorkap staat ondertussen klaar om de grondlaag te spuiten:
dan nog kiezen welke spoiler ik er zal onderhangen:
al is er veel kans dat het de BBS zal worden, ben eerst een deze begonnen dus....
als alles meezit deze week nog alle stukken in grondlaag zetten en dan nog kijken om een andere waterpomp en pompje aan de vitessebak te vervangen... leuk toch die e21's
motorkap staat ondertussen klaar om de grondlaag te spuiten:
dan nog kiezen welke spoiler ik er zal onderhangen:
al is er veel kans dat het de BBS zal worden, ben eerst een deze begonnen dus....
als alles meezit deze week nog alle stukken in grondlaag zetten en dan nog kijken om een andere waterpomp en pompje aan de vitessebak te vervangen... leuk toch die e21's
Re: 315 1983 (update 2)
ik zou ook voor de bbs spoiler gaan!
ziet er goed uit,
groeten loentje
ziet er goed uit,
groeten loentje
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 315 1983 (update 2)
Vraagje wat voor type is die andere spoiler, ziet er veel nieuwer uit (e30)?