Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Omdat je ontstekingskastje warm wordt klopt er misschien iets niet met de twee voorschakelweerstanden voor de bobine, ik bedoel dat ze niet op de juiste wijze aangesloten zijn, gevolg daarvan dat je je bobine gaar aan het koken bent, en op een gegeven moment je ontsteking niet meer goed werkt. Zou kunnen toch?
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Ben het wel met Bert eens - viergas test heeft alleen waarde onder last en dat kan alleen op een rollenbank. Wellicht is er iemand met een viergas test i.c.m. een MaHa testbank. Maar ik lees hier eerder een stochastisch probleem en dat maakt het i.d.d. lastig om te diagnosticeren. Het enige wat helpt is het d.m.v. meten vergaren van data. Wellicht eerst maar eens beginnen met een vermogensmeting i.c.m. een viergastest.
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Ja, dat was het plan vorig jaar al, maar ik ga een motor met minder dan 600km op de teller niet op een testbank zetten.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Maar het hoeft niet vol gas natuurlijk. Aan de andere kant is het ook saai om 150km te hobbelen op de testbank voor het probleem optreedt.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Ik zit als amateur hier best veel over na te denken.
Juist omdat je storing zo wisselend op treedt;
Is de accumulator van je brandstofdruk wel ok?
Juist omdat je storing zo wisselend op treedt;
Is de accumulator van je brandstofdruk wel ok?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Waren er ook niet ontstekingscomponenten met verschillende ohm waardes .. alles moet van hetzelfde type zijn anders werkt het ook niet 100%
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Dag is de rotor, Gerrit, 5k ohm of 1k ohm. Maar dat is gecontroleerd en goed.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Beide vernieuwd, 6k km terug, nieuwe pomp, nieuwe accumulator.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Maar is hij ok? Meten is weten.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Ik dat niet dat een accumulator iets verschil maakt. Deze houd middels een membraam de druk op het systeem (circa 2 bar) als de pomp niet draait. Dit heeft als voordeel dat je nagenoeg gelijk kan starten na stilstand in plaats van alles op druk pompen. Bij mijn weten heeft die geen functie tijdens normaal gebruik van de motor, aangezien de pomp dan de druk verzorgt.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Nou ja, hij vlakt eventuele schommelingen in druk van de pomp af, zodat je in bedrijfssituatie constante druk hebt.
@Ite, soms kan ik wel 125km rijden zonder een probleem. Dat maakt meten lastig.
@Ite, soms kan ik wel 125km rijden zonder een probleem. Dat maakt meten lastig.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Dat is ook het achterlijke, was het maar constant, dat zoekt een stuk makkelijker.
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
Begint het gehaper pas na een lange rit? Of komt het ook bij korte (koude) ritjes voor.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: terug bij af.... kopzorgen
En de luchtschuif? Is die betrouwbaar?
Iets klinkt naar plots te rijk, of te arm mengsel.
Iets klinkt naar plots te rijk, of te arm mengsel.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.