320/6 ombouw m30b35 opbouwfase
Posted: Tue Aug 24, 2010 9:30 pm
bmw 320/6 1978 type1 ombouw opbouw naar m30b35
Goede dag iedereen (ik kom uit drenthe kan dus wat dialect in zitten en spelfouten)
ik ben begonnen met het restaureren (begin maart vorig jaar) van de auto zoals iedereen wel heefd ervaren op uitzonderingen na nartuurlijk dat de mettalic lak begon te leven en uiteindelijk van uit zich zelf de auto verliet, mijn auto was eigenlijk niet meer de moeite waard was om toch op te knappen toch gedaan, tja je moet toch bezig blijven maar op alle punten verrot die dat ook konden zijn, dorpels, zijruiten onder, rondom vooruit, kofferbak, wielkasten, deuren, keienvanger, motorkap, spatborden, motorruimte dan met name het front, en de orginale 6 was ook aan zijn einde hij er moest net zo veel olie als benzine in dus weg er ermee lang getwijfelt wat voor motor er zou moeten m20 m30 of een m-power maar dat is maar uitgebleven aangezien de nieuwere motoren te duur zijn en de ouden op lagerschalen niet al te betrouw baar, dus het is een m30 geworden van bouwjaar 86 uit een engelse m535i e28. 5 bak van een 6 serie trothle bodies van een m5 en een paar hand gemaakte onderdelen, maar helaas heb ik weinig tot haast niets aan foto`s gemaakt van de las werkzaam heden maar die kennen we nu ook wel dus,
hier is het mee begonnen bij ruil met een e30 cabrio heb ik eigenlijk niet goed gekeken naar alle roest punten,

dus de foto`s van de las werkzaam heden weg gelaten auto geheel gestript gelast strak gemaakt en thuis in de 2k epoxy primer gezet boven en onderzijde






alle onder delen onderzijde auto gestraald en gespoten en na tektiel weer gemonteerd,


schroefpoten gemaakt bilstein met camber verstelling van een e36



achter met 60 mm veren eerst


motor pas gemaakt heefd even geduurt kwa stunen versnellings bak steun van een e28, motor zelf na 2 pogingen zelf gelast bij, hartgers te zutphen een radiateur op maat laten maken alu
hier lopen de foto`s een beetje door elkaar, de motor was pas gemaakt voor het spuiten, door de trothle bodies past op een gegeven moment helemaal niks meer paar voorbeelden zoals thermo huis, de aluminium colector was voor de test loop,



alles opgebouwd en aangepast alle slangen vervangen voor vaste alu pijp met siliconen slangen, motor er weer uit en 1 juli van dit jaar heb ik hem naar de spuiter gebracht harry feyen in emmen
http://v8-shop.nl/page3.php?view=thumbn ... ategory=13 foto`s van het spuiten
en nu is hij weer terug bij mij op stal in de kleur sterling grau, en als eerst de bedrading er weer in na wat nieuwe frisse tape anders vergeten we dat weer hoe dat ook al weer zat,






tot zo ver eerst
Goede dag iedereen (ik kom uit drenthe kan dus wat dialect in zitten en spelfouten)
ik ben begonnen met het restaureren (begin maart vorig jaar) van de auto zoals iedereen wel heefd ervaren op uitzonderingen na nartuurlijk dat de mettalic lak begon te leven en uiteindelijk van uit zich zelf de auto verliet, mijn auto was eigenlijk niet meer de moeite waard was om toch op te knappen toch gedaan, tja je moet toch bezig blijven maar op alle punten verrot die dat ook konden zijn, dorpels, zijruiten onder, rondom vooruit, kofferbak, wielkasten, deuren, keienvanger, motorkap, spatborden, motorruimte dan met name het front, en de orginale 6 was ook aan zijn einde hij er moest net zo veel olie als benzine in dus weg er ermee lang getwijfelt wat voor motor er zou moeten m20 m30 of een m-power maar dat is maar uitgebleven aangezien de nieuwere motoren te duur zijn en de ouden op lagerschalen niet al te betrouw baar, dus het is een m30 geworden van bouwjaar 86 uit een engelse m535i e28. 5 bak van een 6 serie trothle bodies van een m5 en een paar hand gemaakte onderdelen, maar helaas heb ik weinig tot haast niets aan foto`s gemaakt van de las werkzaam heden maar die kennen we nu ook wel dus,
hier is het mee begonnen bij ruil met een e30 cabrio heb ik eigenlijk niet goed gekeken naar alle roest punten,

dus de foto`s van de las werkzaam heden weg gelaten auto geheel gestript gelast strak gemaakt en thuis in de 2k epoxy primer gezet boven en onderzijde






alle onder delen onderzijde auto gestraald en gespoten en na tektiel weer gemonteerd,


schroefpoten gemaakt bilstein met camber verstelling van een e36



achter met 60 mm veren eerst


motor pas gemaakt heefd even geduurt kwa stunen versnellings bak steun van een e28, motor zelf na 2 pogingen zelf gelast bij, hartgers te zutphen een radiateur op maat laten maken alu
hier lopen de foto`s een beetje door elkaar, de motor was pas gemaakt voor het spuiten, door de trothle bodies past op een gegeven moment helemaal niks meer paar voorbeelden zoals thermo huis, de aluminium colector was voor de test loop,



alles opgebouwd en aangepast alle slangen vervangen voor vaste alu pijp met siliconen slangen, motor er weer uit en 1 juli van dit jaar heb ik hem naar de spuiter gebracht harry feyen in emmen
http://v8-shop.nl/page3.php?view=thumbn ... ategory=13 foto`s van het spuiten
en nu is hij weer terug bij mij op stal in de kleur sterling grau, en als eerst de bedrading er weer in na wat nieuwe frisse tape anders vergeten we dat weer hoe dat ook al weer zat,






tot zo ver eerst
















