Page 1 of 1

achteras conversie 5x120

Posted: Tue Aug 31, 2010 6:37 pm
by rahlers
dag iedereen

ik kan het niet op het forum vinden wat ze nou precies gebruiken om de achterste wielnaven naar 5x120 te ombouwen met zo min mogelijk aanpassingen liefst gebruik ik de oude diff weer met steekassen alleen een naaf conversie bewijse van spreke, wie kan me helpen ik neem aan dat dit niet de eerste keer is dat dit gedaan is.

wie o wie kan me helpen alvast bedankt

Re: achteras conversie 5x120

Posted: Tue Aug 31, 2010 6:39 pm
by Jeroen
PM Jeremy even!

Re: achteras conversie 5x120

Posted: Tue Aug 31, 2010 8:03 pm
by ac/dennis
haha,

heb m net hetzelfde advies gegeven via PM :)

Re: achteras conversie 5x120

Posted: Tue Aug 31, 2010 10:01 pm
by ac/dennis
En dat was post 3000 btw :) FAP

Re: achteras conversie 5x120

Posted: Wed Sep 01, 2010 2:56 pm
by 323baur
Nou fantastisch hoor. pff 3000 been there doooone that.

Re: achteras conversie 5x120

Posted: Thu Sep 23, 2010 7:57 pm
by Thijsse
komt er dus op neer dat je een willekeurige e30 achteras passend moet maken waar je dan weer e36 COMPACT 325 draagarmen op monteert

Re: achteras conversie 5x120

Posted: Sat Sep 25, 2010 7:45 pm
by uwbuurman
met andere woorden, op een e21 achteras gaat het niet wat worden? Dus je hebt sowieso een e30 complete achteras nodig...

Re: achteras conversie 5x120

Posted: Sat Sep 25, 2010 9:03 pm
by jeremye21m3
Zelf had ik de achteras van een e24.

Dit was een vrij zware achteras met M-Z3 diff.

Voordeel hiervan was dan het positief was voor de gewichts verdeling van de auto.
Zeker ivm zwaardere motor.

Ik hebben we voor een andere klant voor ons een e21 op een e36 onderstel gezet.
Dus de achteras van een M-Z3 aangepast en geplaatst.
Dit is ook weer een iets lichtere as.
Dus ook goede optie.

Ik kan ook informeren of die naaf niet te vermaken is naar 5-gaats, maar dit verwacht ik niet goedkoop.
en je remmen zullen ook aangepast moeten worden, want hij moet groter worden.

Gr Jeremy

Re: achteras conversie 5x120

Posted: Sun Sep 26, 2010 9:35 am
by uwbuurman
de enige reden (zonder verdere aanpassingen) is dan omdat er mooiere/andere velgen zijn in 5x120?

Re: achteras conversie 5x120

Posted: Sun Sep 26, 2010 9:44 am
by jeremye21m3
ik denk ook dat ze naar 5-gaats zijn gegaan omdat alles groter wordt, remmen en wielen,
zo was vroeger 16inch al heel wat, zo staat nu 21inch super onder de nieuwe 6 serie.

Maar ja ook je keuze voor wielen wordt veel groter..

voor mij was de keuze meer omdat ik zwaardere as achter wilde,
ik had toen die as nog liggen, en toen ging ik automatich naar 5-gaats.
voorzijde heb ik de nafen toen laten maken. dat was simpeler dan achter.

Re: achteras conversie 5x120

Posted: Thu Mar 03, 2011 5:31 pm
by Vjete
Even dit draadje weer op roepen

Hoe realistisch is het om andere naven te laten maken om op een 323i achteras te monteren?