Portiekslot en razend geluid achter
Posted: Mon Sep 13, 2010 6:04 pm
Beste BMW-ers 
2 vragen eigenlijk. Ik ben in bezit van BMW 320 uit 1977 met 316 blok. Nu hebben ze geprobeerd mijn auto open te breken, de hufters. Er lag niets in, dus snap er niets van. portiekslot cilindertje van passagiersportiek lag op de grond, deur verder wel op slot nog. Ze zijn waarschijnlijk gestoord met hun brute daad! Maar goed, heb hem er wel weer ingedruk, maar is van buiten dus niet meer op slot te doen en te openen. Hoe kom ik aan een nieuw portiekslot? Daarnaast blijkt het slot van kofferbak ook niet meer te werken, die is nu altijd open. Is daar ook makkelijk een oplossing (nieuw slot) voor te bedenken?
Verder heb ik sinds een bepaalde tijd een raar geluid achter. Al meerdere mensen naar laten kijken. De een zegt dat het differentieel is, de ander een lager, en weer een ander de vesnellingsbak of koppelingsplaat. Wat is het geval: Als ik goed wat toeren maak in bijvoorbeeld de 3 en laat het gas los, om hem op de motor door te laten rollen, dan komt er een razend geluid vanuit achteronder de auto. Op het moment dat ik tijdens dat rollen (gas los dus) de koppeling intrap is het geluid direct verdwenen. Wanneer ik gewoon accelereer of constant rij is er geen geluid. Alleen dus wanneer ik toeren maak en gas los laat om hem op de motor door te laten rollen. Er heeft een tijdje een kleiner achterwiel op gezeten ivm klapband. Volgens een kenner zou dat geen schade moeten opleveren aan het differentieel. Nadat ik orignele band er weer op had gezet bleef het geluid. Ook transmissievloeistof en differentieelvloeistof is aangevuld, dus dat kan het ook niet zijn.
Alvast dank voor de tips
Gr. Rory
2 vragen eigenlijk. Ik ben in bezit van BMW 320 uit 1977 met 316 blok. Nu hebben ze geprobeerd mijn auto open te breken, de hufters. Er lag niets in, dus snap er niets van. portiekslot cilindertje van passagiersportiek lag op de grond, deur verder wel op slot nog. Ze zijn waarschijnlijk gestoord met hun brute daad! Maar goed, heb hem er wel weer ingedruk, maar is van buiten dus niet meer op slot te doen en te openen. Hoe kom ik aan een nieuw portiekslot? Daarnaast blijkt het slot van kofferbak ook niet meer te werken, die is nu altijd open. Is daar ook makkelijk een oplossing (nieuw slot) voor te bedenken?
Verder heb ik sinds een bepaalde tijd een raar geluid achter. Al meerdere mensen naar laten kijken. De een zegt dat het differentieel is, de ander een lager, en weer een ander de vesnellingsbak of koppelingsplaat. Wat is het geval: Als ik goed wat toeren maak in bijvoorbeeld de 3 en laat het gas los, om hem op de motor door te laten rollen, dan komt er een razend geluid vanuit achteronder de auto. Op het moment dat ik tijdens dat rollen (gas los dus) de koppeling intrap is het geluid direct verdwenen. Wanneer ik gewoon accelereer of constant rij is er geen geluid. Alleen dus wanneer ik toeren maak en gas los laat om hem op de motor door te laten rollen. Er heeft een tijdje een kleiner achterwiel op gezeten ivm klapband. Volgens een kenner zou dat geen schade moeten opleveren aan het differentieel. Nadat ik orignele band er weer op had gezet bleef het geluid. Ook transmissievloeistof en differentieelvloeistof is aangevuld, dus dat kan het ook niet zijn.
Alvast dank voor de tips
Gr. Rory