323i 1979 voorstel + restoratie on going
Re: 323i 1979 en ff voorstellen *Update 2*
Vandaag het laswerk in orde gemaakt met de oude man, een oud elektrode lassaparaat, 1mm plaat en een natte doek is hardstikke leuk *UCHE UCHE*.
Hier pictules:
nieuwe leidingen
Het laswerk ziet er wat brak uit maar het was ook een ontzettend gedoe, uiteindelijk heb je ook co2 hiervoor nodig maarja dat hadden we niet tot onze beschikking. Wegslijpen, kit en anti roest moeten de rest maar doen.
Hier pictules:
nieuwe leidingen
Het laswerk ziet er wat brak uit maar het was ook een ontzettend gedoe, uiteindelijk heb je ook co2 hiervoor nodig maarja dat hadden we niet tot onze beschikking. Wegslijpen, kit en anti roest moeten de rest maar doen.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
Goed bezig hoor!
Maar wel 1 tippie, de benzinepomp unit hangt normaal in rubbers en volgens mij schroef jij hem nu koud vast aan de bodem, klopt dat?
Dat ga je door heel de auto heen horen/voelen.
Ik zou dat nog wel aanpassen.
De rest van de pompunit is nieuw
Maar wel 1 tippie, de benzinepomp unit hangt normaal in rubbers en volgens mij schroef jij hem nu koud vast aan de bodem, klopt dat?
Dat ga je door heel de auto heen horen/voelen.
Ik zou dat nog wel aanpassen.
De rest van de pompunit is nieuw
So many cars, so little time
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
o..., ja de oude ophanging was verrot dus ik had dat doorgeslepen en een nieuwe ervoor gemaakt, deze is zo bij de oude punten erop gelast, de houder zelf zit dus aan die stripjes met 3 bouten vast met een zelfborg ring en een borgmoer. Wat jij dus adviseerd is om tussen de ringetjes nog rubbertjes te doen? Ik wist namelijk niet dat een pomp zo agressief kon zijn dat je het door de hele auto voelt want er zitten toch ook al grote rubbers om de pomp en het reservoir zelf?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
De pomp hangt normaal aan drie rubbers met aan twee kanten een stukje schroefdraad.
Ik heb nu een 323i staan waarbij de pomp tegen de bodem aan zit. Je weet niet wat je hoort
Ik heb nu een 323i staan waarbij de pomp tegen de bodem aan zit. Je weet niet wat je hoort
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
Bovendien, 't zal niet de kop kosten denk ik..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
Nee paar eurootjes.Bovendien, 't zal niet de kop kosten denk ik..
De oude hebben vaak de nijging om goed uit te hangen in een soort Z.
Maar omdat Jim de pomp en alles ook nieuw heeft is het zonde om het nu niet te doen.
Met een beetje geluk kan je dezelfde ophangbeugels gebruiken.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
Precies!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
W&N catalogus onderdeel 13/12/10, zijn dat de rubbertjes? Dan kan ik ze direct met mijn geluidsisolatie mee bestellen.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
Nee die zijn te groot en te stug.
Daar hangt je luchtfilterhuis en K-jet aan.
Volgens mij staan ze bij w&n niet in het boek bij de pompunit.
Ik dacht dat 11/09/03 beter overeen kwam met het origineel.
Daar hangt je luchtfilterhuis en K-jet aan.
Volgens mij staan ze bij w&n niet in het boek bij de pompunit.
Ik dacht dat 11/09/03 beter overeen kwam met het origineel.
So many cars, so little time
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
De rubbers van mijn oude beugels heb ik er af getrokken maar zijn gewoon dicht, ik denk dat er aan een kant schroefdraad zat. mischien dat ik deze kan doorboren en mijn eigen moer erdoor heen tikken, ik bestel wel eerst gewoon wat nieuwe rubbers mee van W&N en als die niet werken dan gebruik ik de oude wel.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
kan je die niet gewoon bij de dealer voor een paar knaken kopen?? Kleine onderdelen zijn soms verbazingwekkend goedkoop bij de dealer.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
Yep de dealer kan ook maar soms heb je pech en dan krijg je er 100
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
Ja helaas welha, een ervaringsdeskundige??
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going
Draai die zak maar om..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.