323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post Reply
Jim
Upcoming E21 fanatic
Posts: 93
Joined: Sun Sep 26, 2010 1:48 pm

Re: 323i 1979 en ff voorstellen *Update 2*

Post by Jim »

Vandaag het laswerk in orde gemaakt met de oude man, een oud elektrode lassaparaat, 1mm plaat en een natte doek is hardstikke leuk *UCHE UCHE*.

Hier pictules:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
nieuwe leidingen

Het laswerk ziet er wat brak uit maar het was ook een ontzettend gedoe, uiteindelijk heb je ook co2 hiervoor nodig maarja dat hadden we niet tot onze beschikking. Wegslijpen, kit en anti roest moeten de rest maar doen.


User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by Wondermike »

Goed bezig hoor!

Maar wel 1 tippie, de benzinepomp unit hangt normaal in rubbers en volgens mij schroef jij hem nu koud vast aan de bodem, klopt dat?
Dat ga je door heel de auto heen horen/voelen.
Ik zou dat nog wel aanpassen.

De rest van de pompunit is nieuw :thumbsup
So many cars, so little time
Jim
Upcoming E21 fanatic
Posts: 93
Joined: Sun Sep 26, 2010 1:48 pm

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by Jim »

o..., ja de oude ophanging was verrot dus ik had dat doorgeslepen en een nieuwe ervoor gemaakt, deze is zo bij de oude punten erop gelast, de houder zelf zit dus aan die stripjes met 3 bouten vast met een zelfborg ring en een borgmoer. Wat jij dus adviseerd is om tussen de ringetjes nog rubbertjes te doen? Ik wist namelijk niet dat een pomp zo agressief kon zijn dat je het door de hele auto voelt want er zitten toch ook al grote rubbers om de pomp en het reservoir zelf?
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by Wondermike »

De pomp hangt normaal aan drie rubbers met aan twee kanten een stukje schroefdraad.
Image

Ik heb nu een 323i staan waarbij de pomp tegen de bodem aan zit. Je weet niet wat je hoort :nah
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11768
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by 323baur »

Bovendien, 't zal niet de kop kosten denk ik..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by Wondermike »

Bovendien, 't zal niet de kop kosten denk ik..
Nee paar eurootjes.

De oude hebben vaak de nijging om goed uit te hangen in een soort Z.
Maar omdat Jim de pomp en alles ook nieuw heeft is het zonde om het nu niet te doen.
Met een beetje geluk kan je dezelfde ophangbeugels gebruiken.
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11768
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by 323baur »

Precies!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jim
Upcoming E21 fanatic
Posts: 93
Joined: Sun Sep 26, 2010 1:48 pm

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by Jim »

W&N catalogus onderdeel 13/12/10, zijn dat de rubbertjes? Dan kan ik ze direct met mijn geluidsisolatie mee bestellen.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by Wondermike »

Nee die zijn te groot en te stug.
Daar hangt je luchtfilterhuis en K-jet aan.
Volgens mij staan ze bij w&n niet in het boek bij de pompunit.

Ik dacht dat 11/09/03 beter overeen kwam met het origineel.
So many cars, so little time
Jim
Upcoming E21 fanatic
Posts: 93
Joined: Sun Sep 26, 2010 1:48 pm

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by Jim »

De rubbers van mijn oude beugels heb ik er af getrokken maar zijn gewoon dicht, ik denk dat er aan een kant schroefdraad zat. mischien dat ik deze kan doorboren en mijn eigen moer erdoor heen tikken, ik bestel wel eerst gewoon wat nieuwe rubbers mee van W&N en als die niet werken dan gebruik ik de oude wel.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by uwbuurman »

kan je die niet gewoon bij de dealer voor een paar knaken kopen?? Kleine onderdelen zijn soms verbazingwekkend goedkoop bij de dealer.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by Wondermike »

Yep de dealer kan ook maar soms heb je pech en dan krijg je er 100
So many cars, so little time
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by uwbuurman »

ha, een ervaringsdeskundige??
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by Wondermike »

ha, een ervaringsdeskundige??
Ja helaas wel :bag
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11768
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1979 voorstel + restoratie on going

Post by 323baur »

Draai die zak maar om.. :mrgreen:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply