Page 1 of 2
320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Sun Oct 10, 2010 4:17 pm
by fullcapacity
Goededag E21 liefhebbers,
Eindelijk even voorstellen:
25-11-1982 Origineel NL (inclusief historie en aankoopfactuur)
BMW 320/6
5-bak
13" BBS velgen
77000 KM
Lak Polaris-metallic
Tweede eigenaar sinds 11-2009
Wat een top site, ik kan bijna geen dag zonder! Respect voor de groten der (E21)aarde; Jeroen, WM, Dennis, Peter V, Lars etc. etc. wat een pracht auto's!!!!! Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant, maar toch ben ik dolgelukkig als tweede eigenaar met mijn 320/6, omdat oude liefde niet roest

Hoewel ik niet in het bezit ben van enige technische auto-kennis (weet waar de olie, benzine en lucht in moet), ben ik wel in het bezit van een gezonde dosis passie voor de BMW E21, (zoals mijn vrouw dat heeft voor haar E36).
De auto bevindt zich in sublieme staat (wederom gras aan de andere kant) en ik hoop dat nog jaren zo te houden. Als enige een kleine verlaging doorgevoerd. Eerste lak, geen roest, binnenslaper, verbruikt geen druppel olie (hoewel dat kan toch eigenlijk niet).
Enfin foto's spreken meer dan...... (Hoeveel foto's mag eigenlijk?)
Genoeg zo, of..........
PS Kon helaas niet op de sharknose meeting komen, maar de prachtige foto's was ook smullen geblazen!
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Sun Oct 10, 2010 5:17 pm
by Jeroen
Wat een heerlijk fris en origineel autootje zeg, prachtig! Welkom hier en voor zulke auto's hebben we geen limiet qua foto's hoor!
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Sun Oct 10, 2010 6:31 pm
by 323baur
Flapperdefapstaart. Die is echt mooi!
Geweldige toevoeging aan dit forum. Heb je nog meer foto's??
Een heel klein zeurdingetje dan: ik vind je stuur bijzonder lelijk.
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Sun Oct 10, 2010 10:14 pm
by uwbuurman
machtig mooi en netjes! Wees dr zuinig op!
Ennuh, ik ben het met ite eens, dump dat stuur!!! Doet echt afbreuk aan de originaliteit van je mooi, mooie 320!
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Sun Oct 10, 2010 11:58 pm
by Danny043
Wat een mooi exemplaar. Mooi om al die plekken waar "normaal" roest zit zonder roest te zien

Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Mon Oct 11, 2010 12:12 am
by Peter V.
Welkom op dit georganiseerde groepje gekken. Je bent inderdaad in het bezit van een hele nette E21. Probeer ze zo te houden want ze is het absoluut waard.
Foto's mag altijd en van elke plekje van de E21. Zoals sommige al hebben vermeldt mag de eerste foto er eentje zijn met een ander stuur. Wat voor stuur is het trouwens?
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Mon Oct 11, 2010 9:47 am
by 323baur
Heerlijk dit - al die medestanders. Ik denk dat dit stuur binnen kort op MP staat.

Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Mon Oct 11, 2010 10:34 am
by ac/dennis
Poehee! Ik dacht eigenlijk dat je ze zo alleen ongeveer 30 jaar geleden nog tegenkwam! Complimenten hoor, echt fijne plaatjes.
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Mon Oct 11, 2010 11:59 am
by loentje
Zoooo
Die ziet er netjes uit!!
Hele mooie 320/6!
groeten loentje
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Mon Oct 11, 2010 1:27 pm
by fullcapacity
Bedankt allemaal voor jullie complimenten! Ben er ook zeer zuinig en trots op.
Ik heb nog steeds af en toe kontakt met de eerste eigenaar. Hij komt zo nu en dan nog documenten tegen van de E21 en stuurt die dan op. Een man van mijn leeftijd (boven een halve eeuw) die de E21 nieuw kocht als jonge jongen. De eerste jaren heeft hij de nodige km's gemaakt, maar na een paar jaren kreeg hij voor het eerst een lease auto. Hij wilde de auto verkopen, maar daar heeft z'n vader toen een stokje voor gestoken. Die heeft de auto geadopteerd en als een soort Florende Nightingale de auto jaren lang in de watten gelegd. Helaas is hij twee jaar geleden overleden en wilde de eigenaar graag dat de BMW goed terecht zou komen........ Nou daar sta ik dan, ik voel mij dus verplicht en ik doe mijn best!
Verder lees ik al bijna twee jaar mee op dit pracht forum en sinds een een jaar als "Fullcapacity". Lees met aandacht bijna alles, maar de reconstructie en remmelarij van de E21 vind ik prachtig om te volgen. Ook is het gelukt via dit forum om de hazerd mod met succes uit te voeren en dat voor mijn niveau

Mijn verlanglijstje of to do is niet zo groot, graag zou ik een strut voor willen hebben en originele hoofdsteunen achter.
@ite (en de andere stuur-medestanders): Wat is het toch heerlijk die kwestie van smaak, ik kan het nog sterker vertellen, ik zou best graag originele spatlappen onder m’n E21 willen hebben. Nou daar zijn ook de meningen over verdeeld. Enfin het stuur staat op de originele rekening en is een Interstate stuur, dus ik neem aan een tijdgenoot. Heb via Wondermike o.a. in een perfect verkerend E21 stuur gekocht. Heb het gemonteerd, heb er een week mee gereden en verlangde zo terug naar mijn Interstate. Wel moet ik zeggen dat wanneer het originele stuur net zo zou voelen en

sturen als mijn Interstate dat ik ook voor de originaliteit gaan. Zal het stuur voor de meetingen wel wisselen als het zo veel emoties oproept bij jullie
Greetz,
Peter
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Mon Oct 11, 2010 1:40 pm
by Jeroen
Leuk verhaal, en dat moet je idd wel motiveren om de auto zo te houden!
Interstate was destijds de importeur/dealer van Alpina en had zelf ook een hele lijn van tuningdelen, spoilers, striping kits etc. Lekker erop houden en zuinig op zijn, want hoewel smaken verschillen zijn ze knap schaars. En een originele achter de hand... prima toch!
Veerpootbrug (strut tower brace) heeft aan de voorkant wel zo z'n voordelen, stuurt iets scherper en minder last van spoorvorming. Als je je auto echter op 13" laat staan zal het effect echter gering zijn verwacht ik, dus misschien lekker zo laten. Hoofdsteunen is een leuke extra. Ik heb nog wel wat liggen maar helaas niet de juiste kleur. Spatlappen: kan best leuk staan maar het is ook vragen om roest en beschadigingen, ik zou dat niet doen.
Veder: houden zo en gauw eens opduiken op een meeting!
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Mon Oct 11, 2010 1:41 pm
by 323baur
Leuk dat je weer terug reageert. Leuke history bij de auto, maakt het alleen maar leuker. Smaak is en blijft gelukkig persoonlijk.
Heb je wel eens met een Alpina stuur of origineel 3 spaaks stuur gestuurd?
Er staan er zat te koop op ebay, of kom eerst maar eens voelen op de eerst volgende meeting.
Dit zit er iig niet uit
Ik hoop dat je een veel poster wordt..met zo'n auto mag dat.
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Mon Oct 11, 2010 1:42 pm
by 323baur
Jeroen wrote:Leuk verhaal, en dat moet je idd wel motiveren om de auto zo te houden!
Interstate was destijds de importeur/dealer van Alpina en had zelf ook een hele lijn van tuningdelen, spoilers, striping kits etc. Lekker erop houden en zuinig op zijn, want hoewel smaken verschillen zijn ze knap schaars. En een originele achter de hand... prima toch!
Veerpootbrug (strut tower brace) heeft aan de voorkant wel zo z'n voordelen, stuurt iets scherper en minder last van spoorvorming. Als je je auto echter op 13" laat staan zal het effect echter gering zijn verwacht ik, dus misschien lekker zo laten. Hoofdsteunen is een leuke extra. Ik heb nog wel wat liggen maar helaas niet de juiste kleur. Spatlappen: kan best leuk staan maar het is ook vragen om roest en beschadigingen, ik zou dat niet doen.
Veder: houden zo en gauw eens opduiken op een meeting!
Maar goed, jij heet ook niet voor niks MR Mudflap.
Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Mon Oct 11, 2010 6:14 pm
by uwbuurman
Mooi verhaal rond de jouwe! @ interstate: lekker je eiegen ding doen, dus als jij er blij mee bent, ben ik blij voor jou!

Re: 320/6 1982 Fullcapacity
Posted: Mon Oct 11, 2010 7:52 pm
by 323baur
...En dat was de carriere van Koos, slechts 208 posts, en hoppa gedelete. Mensen met een eigen mening motten we hier niet.