Peter V: BMW E21 320/6 1981
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Hier heb ik wat gemist precies.
Zeer gave upgrade! In het filmpje klinkt hij in ieder geval geweldig!
Zeer gave upgrade! In het filmpje klinkt hij in ieder geval geweldig!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
de winterperiode komt eraan dus we kunnen weer los.
* Distributie vervangen.
* Waterpomp vervangen.
* Hoofdremcylinder vervangen.
* Remklauwen voor reviseren (al weer 10 jaar geleden)
* Grote beurt.
* Loodpluggen vervangen weber IDF's.
* Spaghetti spruitstuk eerst laten oplassen (scheurtje) en monteren.
* Luchtfilterhuis voor VGS set afmaken en dan samen met airbox laten poedercoaten.
Het laatste puntje is nog even zien. Tussen het spruitstuk en de middendemper moet nog een passtuk gemaakt worden.
Oftewel we hebben werk genoeg.
* Distributie vervangen.
* Waterpomp vervangen.
* Hoofdremcylinder vervangen.
* Remklauwen voor reviseren (al weer 10 jaar geleden)
* Grote beurt.
* Loodpluggen vervangen weber IDF's.
* Spaghetti spruitstuk eerst laten oplassen (scheurtje) en monteren.
* Luchtfilterhuis voor VGS set afmaken en dan samen met airbox laten poedercoaten.
Het laatste puntje is nog even zien. Tussen het spruitstuk en de middendemper moet nog een passtuk gemaakt worden.
Oftewel we hebben werk genoeg.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Mooie plannen Peter! Zou idd wel heel gaaf zijn als operatie VGS helemaal afgemaakt kan worden natuurlijk. En voor dat passtuk, ik hoor goede dingen over Roy RVS in Breda, ik gok dat die je tegen een schappelijk tarief kan helpen.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Vraagje:
Bij wie hebben jullie de revisiesetjes voor de remklauwen besteld?
Ik zou namelijk ook graag de klauwen willen scheiden dus de rubber O-ringen moeten erbij zitten.
Bij wie hebben jullie de revisiesetjes voor de remklauwen besteld?
Ik zou namelijk ook graag de klauwen willen scheiden dus de rubber O-ringen moeten erbij zitten.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Voor de E23 heb ik Autofren gekocht, daar zaten ze bij:
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Ik heb ze hier besteld:
http://www.pmbperformance.com/catalog/i ... 694936.htm
Maar W.N. schijnt ze ook in het assortiment te hebben
http://www.pmbperformance.com/catalog/i ... 694936.htm
Maar W.N. schijnt ze ook in het assortiment te hebben
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Maar w&n rubber wil je niet. Die van Autofren valt me elke keer weer mee, qua kwaliteit
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Dank U.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Dus gisteren begonnen met de winterwerken.
Omdat ik sinds de laatste eifeltour soms een wegvallend rempedaal had als eerste het HRC gedemonteerd. Ik verwachte eigenlijk een doorgeslagen keerring waarbij er remvloeistof in de bekrachtiger was gekomen maar dit was niet zo. Wel een flink vervuilde HRC aangetroffen dus deze moet open en gereviseerd worden (als deze van binnen er nog netjes uitziet).
Aangezien ik ook de remklauwen opnieuw wil aanpakken alvast de eerste gedemonteerd. Hier heb ik in ieder geval al een boosdoener te pakken.
Buitenste zuiger:
Binnenste zuiger:
Deze is vet geslagen. Wel snel na 10 jaar.
Omdat ik sinds de laatste eifeltour soms een wegvallend rempedaal had als eerste het HRC gedemonteerd. Ik verwachte eigenlijk een doorgeslagen keerring waarbij er remvloeistof in de bekrachtiger was gekomen maar dit was niet zo. Wel een flink vervuilde HRC aangetroffen dus deze moet open en gereviseerd worden (als deze van binnen er nog netjes uitziet).
Aangezien ik ook de remklauwen opnieuw wil aanpakken alvast de eerste gedemonteerd. Hier heb ik in ieder geval al een boosdoener te pakken.
Buitenste zuiger:
Binnenste zuiger:
Deze is vet geslagen. Wel snel na 10 jaar.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Tja, dat kan gebeuren. Misschien iets net niet helemaal fris toch, aan die kant, krasje op de zuiger, beschadigingetje aan het rubber etc. Dan was het wachten op deze uitkomst. Maar mooi datbje qat vindt, in ieder geval!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
HRC valt me zo te zien alles mee, maar die remklauwen, die zijn dan wel aan de beurt idd. Mooi dat daarmee iig een oorzaak is gevonden!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Toch vind ik het wel triest dat na 10 jaar en 20000 km de remklauwen al zo slecht zijn. Remvloeistof is gewoon netjes vervangen om de 2 jaar
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.