My S14 powered E30 320iS
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: My S14 E30 320iS
Mooie plannen en komt vast dik voor elkaar! Wel fijn om vast te kunnen stellen dat de roestduivel nog geen vat op het Italiaantje heeft kunnen krijgen.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Vandaag alles wat op de planning stond ook daadwerkelijk uitgevoerd. Zag iets lekkage langs de klepdekselpakking dus ik gok dat ik deze al eens heb hergebruikt, maar even een verse besteld en die kan ik morgen ophalen. Kunnen we 'm morgen weer dichtschroeven. Klepspeling gecontroleerd en alles nog okee, na enig graven zag ik dat ik in 2010 nog klepjes had gesteld dus niet zo gek dat er weinig is veranderd.
Ondanks dat de auto illegaal rijk loopt, zien de bougies er netjes uit. Wel nieuwe geplaatst maar dit zijn goede reserves.

Vandaag ook nog even een vers gepoedercoat subframe opgehaald (na een doorlas en verstevigingsoperatie door Michiel) en een anti-dodehoekspiegel op de 320iS gezet. Als je dat gewend bent in je daily is het erg wennen als je 't ineens niet hebt, better safe than sorry. Denk dat de Baur er ook een gaat krijgen!

Ondanks dat de auto illegaal rijk loopt, zien de bougies er netjes uit. Wel nieuwe geplaatst maar dit zijn goede reserves.

Vandaag ook nog even een vers gepoedercoat subframe opgehaald (na een doorlas en verstevigingsoperatie door Michiel) en een anti-dodehoekspiegel op de 320iS gezet. Als je dat gewend bent in je daily is het erg wennen als je 't ineens niet hebt, better safe than sorry. Denk dat de Baur er ook een gaat krijgen!

Een anti-dodehoekspiegel, is dat zoiets?

- Jeroen
- Site Admin
Kzieniks! Maar het is zoiets, een spiegelglas waarbij het buitenste gedeelte (voorbij het streepje) een ander verloop kent waardoor de dodehoek opgeheven wordt. Werkt erg netjes en ziet er ook niet te beroerd uit.

Domme plaatjes ook. Ik bedoelde een klein verkantje in de hoek van de spiegel geplakt...
Jeroen wrote:And as a preparation for a non-E21 tour of the Alps in 2013 I'll test drive the 320iS in the Alps this year![]()
![]()

Je bent goed bezig zie ik

Voor de dode hoek heb ik van die fisheye spiegeltjes in de hoek van mijn glaasjes geplakt. Erg handig die dingen.
Last edited by Danny043 on Thu May 03, 2012 5:16 pm, edited 1 time in total.
- Jeroen
- Site Admin
Ja maar da's toch geen gezicht, en als er nou een mooie originele oplossing voor is... dodehoek en verwarmd kan zelfs ook nog!
Da's waar, origineel is helemaal mooi, maar ik vind ze wel leuk staan 

- Jeroen
- Site Admin
De oude schicht is weer dichtgeschroefd! Nog wel even snel een blik onder het kleppendeksel...

Met zo'n dodehoekspiegel, hoef je dan helemaal niet meer in je dode hoek te kijken?
- Jeroen
- Site Admin
Koos: linksonder lijkt dat zo maar is niet het geval, hooguit wat mattig op het gedeelte van de nok dat niet gebruikt wordt. Grappige is juist dat het allemaal zo brandschoon blijft met TWS. Dit is het plaatje van 2 ton en 24 jaar, ik heb nl niet het idee dat de kop er ooit af is geweest.
Jan Willem: met de E36 houd je een minimale dodehoek, te klein om een auto in de laten verdwijnen dus dat werkt idd top. Gewoontegetrouw kijk je vaak toch nog wel over je schouder maar het is eigenlijk niet nodig. Met de E30 wil ik nog even testen of de spiegel hetzelfde effect heeft al verwacht ik van wel. Het spiegelglas van de E30 is weer hetzelfde als van de E21.
Jan Willem: met de E36 houd je een minimale dodehoek, te klein om een auto in de laten verdwijnen dus dat werkt idd top. Gewoontegetrouw kijk je vaak toch nog wel over je schouder maar het is eigenlijk niet nodig. Met de E30 wil ik nog even testen of de spiegel hetzelfde effect heeft al verwacht ik van wel. Het spiegelglas van de E30 is weer hetzelfde als van de E21.
- Jeroen
- Site Admin
Vandaag nog even wat klein rommelwerk, controle LHM en synchronisatie op vacuum. Woensdag de grote operatie en daarna heb ik alleen nog banden wisselen en uitlijnen op het programma staan... denk ik
Morgen de iS al mee naar werk, dan kan ik 'm na werk al bij Hans neerkwakken zodat we woensdag aan een koude auto beginnen, dat scheelt wel in het tempo denk ik haha. Nu maar hopen dat het niet te hard regent morgen want dan wordt het avontuurlijk op dat knalharde rubber met weinig profiel

Morgen de iS al mee naar werk, dan kan ik 'm na werk al bij Hans neerkwakken zodat we woensdag aan een koude auto beginnen, dat scheelt wel in het tempo denk ik haha. Nu maar hopen dat het niet te hard regent morgen want dan wordt het avontuurlijk op dat knalharde rubber met weinig profiel

- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Goede plannen, succes woensdag!
En omdat jij Jeroen heet en dus geen Wondermike, hoef ik bij jou niet steeds te vragen om foto's.
En omdat jij Jeroen heet en dus geen Wondermike, hoef ik bij jou niet steeds te vragen om foto's.

- Jeroen
- Site Admin