Eerst subframe en stabi verwijderd en dan kan de carterpan er makkelijk onderuit. Onderste carterpan ziet eruit zoals het hoort met TWS, ondanks 24 jaar trouwe dienst en voor zover we konden zien nog niet eerder losgeweest. Maar waar je vaak een dikke laag drap onderin treft was het hier nog erg netjes

Standaard vs verhoogd carterschot. Hoewel ik maar 1 of 2 keer op een trackday het olielampje aan heb zien schieten bij een lange rechtse bocht lag deze upgrade al enige tijd klaar in het kader van better safe than sorry

Bovenste carterpan met olieplaat

Wat zullen we gaan aantreffen?

Nou, een onverwacht nette set lagerschalen voor een ///M blok met 2 ton op de teller! Braaf warmrijden en regelmatig verse en de juiste olie heeft z'n merites

Oliepomp hebben we gelaten voor wat 'ie was, ook de pickup was nog netjes schoon.
Carterpannetjes na een behandeling met de hogedrukspuit, en nieuwe olieschot erin

Heerlijk die elektronische momentsleutel

En al 't verse spul er weer op!

Het ging allemaal verrassend voorspoedig. De stabi achter leek, gelegen boven achteras en diff, onmogelijk zomaar te verwijderen maar met iets wat vooral veel leek op mikado krijg je de oude er gewoon tussenuit en de Eibach er weer tussen, pfew! Grote zak met montagemateriaal zat erbij en alles compleet voor de conversie, leuk ook om te doen! Stabi's voor en achter hebben 3 standen, ik kies vaak al gauw voor de lichtste stand maar omdat je met een S14 -itt bijv een 325i- eigenlijk nooit last hebt van over- of onderstuur maar gekozen voor de middelste stand. Komende weken maar eens testen!
Nog immer tijd over dus gelijk die vier verse R1R''s eronder gezet. Harde wang en een heel zacht profiel, voelt aan als een prima combi! Net even rijden, auto heeft beduidend minder body roll en de banden -die luidruchtig zouden zijn- zijn stiller dan hun voorgangers dus da's ook helemaal prima. Hoewel de auto goed aanvoelt is uitlijnen in mijn ogen wel een must maar zelfs zonder dat voelt deze setup heerlijk aan en geeft al veel vertrouwen. Het gaat vast een leuke zomer worden!