Poe... laatste post van mij... 7 juli 2017!
Gebeurd er dan helemaal niets op E21 vlak? Nou euh... eigenlijk niet nee... door omstandigheden heb ik de E21 weinig aandacht kunnen geven, behalve een beurtje.
Op een gegeven moment moesten we met de auto's uit de gehuurde loods, vanwege ander plannen van de eigenaar (die dit keurig ruim van te voren had aangegeven). Hierdoor zijn we terecht gekomen in een nieuwere, kleinere loods zodat het e.e.a. toch fijn droog binnenstaat, alleen verder verder van huis.
Naast deze verhuizing, heb ik last -wat meer mensen zullen herkennen- van te veel projecten... maar goed, ik ga ze allemaal afmaken... ooit
De E21 stond voorheen in de garage aan huis, waardoor ik hem sneller meenam voor een rondje door het Limburgse land. Nu staat daar de 2002, zodat ik daar met meer regelmaat aan kan werken (in de nieuwe loods is helaas te weinig sleutelruimte), maar een hardnekkige wespenplaag gooide vorig jaar roet in het sleutelen. Niet erg prettig als er steeds een geel/zwart geïrriteerde Messerschmitt op je af komt...
Er komen dan ook maar weinig kilometers op de teller van de E21. Vorig jaar naar de Sharknose meeting geweest en nog een toerritje in de herfst, maar meer uitjes kan ik mij eigenlijk niet herinneren.
Dit jaar is hij pas afgelopen zaterdag naar buiten mogen komen, voor een ritje naar het mooie Liempde en Den Bosch
Dat ging op zich best goed, ware het niet dat ik de motor niet fijn vind lopen. Op toeren merk ik weinig, maar stationair is het een geschud en gepruttel
(wordt vervolgd)
Ik moet nog uitzoeken waar dat aan ligt (er zit inmiddels verse benzine in), maar ik speel al langer met de gedachten om er een Hot-spark, Pertronix, 123-ignition of ander alternatief in te plaatsen (ooit
) Ik heb al van verschillende mensen er goede berichten over gehoord, waaronder een rustigere loop.
In 2019 is mij nog een E36 318ti Compact aan de vingers blijven plakken; met als reden de M42, die ik (ooit
) in de E30 ga lepelen. Die laatste staat sinds vorig jaar geschorst in de loods. Eigenlijk was het de bedoeling om de Compact maar "even" te rijden, maar ik vind het veelste geinig eigenlijk en er zat nog een jaar apk op. En aan de automaat ga ik zowaar ook wennen!
Nou... de E46 coupé is nog niet voorbij gekomen... laat ik die ook maar even beschrijven: die doet gewoon uitstekend zijn best.
Inmiddels 7jaar in mijn bezit, bijna 250.000km op de teller en behalve regulier onderhoud (of een gescheurde waterslang), geen problemen met de auto. Vorig jaar is deze mee geweest op vakantie in Luxemburg en de Duitse Eiffel en dat zonder problemen.
Het enigste waar ik nog mee stoei is het vervangen van een aantal rubbers. De rubbers bij de klapramen achter zijn dramatisch, maar de nieuwe rubbers (€90,- p.s.) schijnen nog sneller te vergaan dan de oude...
Resumé... genoeg ideeën & projecten, nu nog de tijd vinden, want de vriendin wil ook aandacht
groeten, Roel
PS
Soms wordt je toch nieuwsgierig, hoe het gaat met je vorige auto's... rijden ze nog rond? In Nederland of ergens in Timboektoe of zijn de inmiddels niet meer onder ons...
Laatst bij google eens een kenteken ingevuld en warempel... "mijn" oude E36 328i leeft nog! Weliswaar niet met de koplampen en nieren die ik erin zou zetten, maar hij leeft nog en dat nadat ik 7j geleden afscheid van hem genomen heb!
Aangezien er copyright op zit (autopics.nl), doe ik alleen de google link (mag dat wel?)
linkje
Bron:
https://roadunity.com/57-walnut-gunners/
Dat doet me toch plezier, want ik heb het altijd een fijne auto gevonden.