Wat heb jij vandaag gedaan?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nou, vandaag hebben we een SSL probleempje opgelost. Maar enerverender was het afgelopen weekend. Toen zag ik dubbel. Dubbel Glas welteverstaan.
Volledig verslag hier: https://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?t=28316
Volledig verslag hier: https://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?t=28316
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4544
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Thx Jeroen .. en mooie wieltjes op de Baur
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Thanks guys! Ja het werd tijd voor andere wielen vond ik, beetje afwisseling!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Regards/groeten, Jeroen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Lekkerrrrrr
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Octane Magazine Nederland organiseerde voor de 4e keer de Octane Scramble, voor de 3e keer rondom het Eemklooster in Amersfoort. Omdat de Baur nog Eifel-smerig in een hoek stond was ik van plan de IJsbeer mee te nemen, maar die bleek geen remmen meer te hebben (hoofdremcilinder lek). De 650i maar ingezet als T-car.
Het was met meer dan 350 auto's superdruk en ik heb ernstig genoten van de waanzinnige mix van oude en nieuwe rariteiten (van ISO Grifo tot Subaru Justy en van Delta Intregrale rallyauto tot Fiat Tempra wagon). Persoonlijke favorieten waren ditmaal vooral Italiaans (156GTA, Alfa GT Junior, Lancia Fulvia Coupé) maar als gezegd was de mix en alles door elkaar nog wel het leukst. De vorige editie had ik de zwarte 323i mee en stond BMW Klassiek er ook met 2 E21's, ditmaal was er niet één E21 te bespeuren. Evengoed wel zat BMW speelgoed, van 02 tot M5 Competition.
Sorry, geen foto's gemaakt, heb al een mega achterstand met het uitzoeken van de foto's van dit jaar.
Het was met meer dan 350 auto's superdruk en ik heb ernstig genoten van de waanzinnige mix van oude en nieuwe rariteiten (van ISO Grifo tot Subaru Justy en van Delta Intregrale rallyauto tot Fiat Tempra wagon). Persoonlijke favorieten waren ditmaal vooral Italiaans (156GTA, Alfa GT Junior, Lancia Fulvia Coupé) maar als gezegd was de mix en alles door elkaar nog wel het leukst. De vorige editie had ik de zwarte 323i mee en stond BMW Klassiek er ook met 2 E21's, ditmaal was er niet één E21 te bespeuren. Evengoed wel zat BMW speelgoed, van 02 tot M5 Competition.
Sorry, geen foto's gemaakt, heb al een mega achterstand met het uitzoeken van de foto's van dit jaar.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Klinkt leuk, Jeroen!!
Zelf vlak voor het weekend druk bezig geweest met de e91. Donderdagavond reed ik op de a6, richting huis, toen de auto moeilijk deed. In de lange doordraaier bij Emmeloord, terwijl ik vol op het gas stampte. Op het rechte eind even opnieuw geprobeerd, maar zodra ik hoger in de toeren kwam, inhouden en bokken. De topsnelheid lag op ongeveer 155km/h. Hmmmm...
Vrijdag eerst nog gewerkt, ongeveer 250 kilometer gereden en daarna tussendoor snel naar de BMW specialist, om uit te lezen. Conclusie: roetfilter zat dicht. Regenereren wilde niet, omdat er twee gloeistiften stuk waren. Kennelijk is dat een kritische voorwaarde voor regeneratie, 4 werkende gloeistiften. Dus, niet meer mee rijden, de turbo kan je opblazen als die de druk niet kwijt kan, als het filter te dicht zit, dan is het over en sluiten en moet ik een nieuw filter ook nog.
De BMW specialist heeft het druk, november kwam eerst, voor ik aan de beurt was voor reparatie. Nou heeft die auto al een paarkeer nieuwe gloeistiften gehad en ook de bijbehorende module, want vaak molt die de gloeistiften. Maar ik kan mn auto niet missen tot half november, dus 4 nieuwe gloeistiften en een nieuwe module meegenomen en zelf vrijdagavond maar gaan sleutelen. Het inlaatspruitstuk moet van de motor, daarvoor een wereld aan plastic en buizen en rommel. Daarna had ik in 10 minuten die stiften gewisseld. De module was echter een ander verhaal. Wat een kreng. 2 m6 moertjes en twee stekkers, hoe moeilijk is dat? Maar hij zit verstopt onder de motorsteun, boven het stuurhuis. Je komt er gewoon niet bij. Zeker niet met die grote takken van mij.
Uiteindelijk 2 uur aan het martelen geweest, bodemplaat eraf, kapjes, hitteschild en weet ik veel wat allemaal aan de kant en toen kon ik er van onderaf net aan bij. Daarna opbouwen en naar huis. Volgende dag Gerwin onderweg ontmoet, de laptop eraan en de auto verteld dat hij moest regenereren. Uit zichzelf ging niet meer lukken, want hij stond in storing, veel te hoge tegendrukken. Met Gerwin en zn huishouding 20 minuten opgereden en daarna nog eens aan de laptop. De auto gaf aan dat hij in het regenereatieproces zat. Dus mooi kalm naar huis gereden. Aan het einde van de dag reed de e91 weer 200+ km/h. Denk dat het filter wel heet genoeg is geweest. Kostte weer 2 dagdelen en een slootje geld, maar we kunnen weer.
Dank @Gerwin!!!
Zelf vlak voor het weekend druk bezig geweest met de e91. Donderdagavond reed ik op de a6, richting huis, toen de auto moeilijk deed. In de lange doordraaier bij Emmeloord, terwijl ik vol op het gas stampte. Op het rechte eind even opnieuw geprobeerd, maar zodra ik hoger in de toeren kwam, inhouden en bokken. De topsnelheid lag op ongeveer 155km/h. Hmmmm...
Vrijdag eerst nog gewerkt, ongeveer 250 kilometer gereden en daarna tussendoor snel naar de BMW specialist, om uit te lezen. Conclusie: roetfilter zat dicht. Regenereren wilde niet, omdat er twee gloeistiften stuk waren. Kennelijk is dat een kritische voorwaarde voor regeneratie, 4 werkende gloeistiften. Dus, niet meer mee rijden, de turbo kan je opblazen als die de druk niet kwijt kan, als het filter te dicht zit, dan is het over en sluiten en moet ik een nieuw filter ook nog.
De BMW specialist heeft het druk, november kwam eerst, voor ik aan de beurt was voor reparatie. Nou heeft die auto al een paarkeer nieuwe gloeistiften gehad en ook de bijbehorende module, want vaak molt die de gloeistiften. Maar ik kan mn auto niet missen tot half november, dus 4 nieuwe gloeistiften en een nieuwe module meegenomen en zelf vrijdagavond maar gaan sleutelen. Het inlaatspruitstuk moet van de motor, daarvoor een wereld aan plastic en buizen en rommel. Daarna had ik in 10 minuten die stiften gewisseld. De module was echter een ander verhaal. Wat een kreng. 2 m6 moertjes en twee stekkers, hoe moeilijk is dat? Maar hij zit verstopt onder de motorsteun, boven het stuurhuis. Je komt er gewoon niet bij. Zeker niet met die grote takken van mij.
Uiteindelijk 2 uur aan het martelen geweest, bodemplaat eraf, kapjes, hitteschild en weet ik veel wat allemaal aan de kant en toen kon ik er van onderaf net aan bij. Daarna opbouwen en naar huis. Volgende dag Gerwin onderweg ontmoet, de laptop eraan en de auto verteld dat hij moest regenereren. Uit zichzelf ging niet meer lukken, want hij stond in storing, veel te hoge tegendrukken. Met Gerwin en zn huishouding 20 minuten opgereden en daarna nog eens aan de laptop. De auto gaf aan dat hij in het regenereatieproces zat. Dus mooi kalm naar huis gereden. Aan het einde van de dag reed de e91 weer 200+ km/h. Denk dat het filter wel heet genoeg is geweest. Kostte weer 2 dagdelen en een slootje geld, maar we kunnen weer.
Dank @Gerwin!!!
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Die Gerwin is intussen onmisbaar aan het worden, als vriend maar ook als uitlees kampioen.
@ GB; jij werkt met Ista toch?
Hoorde ik nou dat jij binnenkort een clinic daarin gaat geven ergens tussen Wezep en Woerden met bier, dood dier en geouwehoer? Nu ik wat meer modern spul wil hebben heb ik steeds meer het idee dat ik zoiets wil kopen/ hebben..
Alle gekheid; is dat moeilijk voor digibeet te snappen?
@ GB; jij werkt met Ista toch?
Hoorde ik nou dat jij binnenkort een clinic daarin gaat geven ergens tussen Wezep en Woerden met bier, dood dier en geouwehoer? Nu ik wat meer modern spul wil hebben heb ik steeds meer het idee dat ik zoiets wil kopen/ hebben..
Alle gekheid; is dat moeilijk voor digibeet te snappen?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Het is even vloeken maar Koos kan weer veilig gas geven! Ik heb inmiddels al die BMW software ook draaien op een laptop en krijg 'm ook gekoppeld aan auto's dus het werkt, maar verder ben ik er totaal niet in thuis. Dus een clinic is idd van harte welkom!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Mooi-midden-in-de-winter bijeenkomstje?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2402
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dank heren, ik knooi ook maar wat aan. Ik heb een laptop waar INPA op draait voor de oudere modellen en ISTA+ voor de nieuwere modellen. Dus heb daar wel wat ervaring als het gaat om uitlezen en storingzoeken. Met programmeren geen ervaring, maar dat kan met ISTA-P en dat lijkt ongetwijfeld om de andere programmatuur.
Keer een dagje aan een paar auto's hangen kan natuurlijk altijd. Is altijd wat leuks te laten zien, hoe nieuwer hoe meer ellende. Ik heb nog wel een E60 met een N53 motor met de wereld aan sensoren en dingen die je kan uitlezen.
Keer een dagje aan een paar auto's hangen kan natuurlijk altijd. Is altijd wat leuks te laten zien, hoe nieuwer hoe meer ellende. Ik heb nog wel een E60 met een N53 motor met de wereld aan sensoren en dingen die je kan uitlezen.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik heb een e86 z4 van Tommy Rukstra ex Autovisie. Daar zal ook zat bij uit te lezen zijn:)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.