Page 1 of 417

Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 1:06 am
by Jeroen
In navolging van het Engelse 'what did you do to your E21 today' topic hier ook maar zoiets, mag van mij iets breder maar liefst wel autogerelateerd, een 'off topic' topic hebben we tenslotte al...

Mijn start... dagje vrij vandaag...

Vanmorgen eerst met de M tres naar Ekris voor keuring alarm. Tsja ik had 't verder nog niet echt uitgeprobeerd dus je weet maar nooit. Krijg na een klein half uurtje het SCM certificaat, geef aan dat 't me eigenlijk meevalt dat alles nog werkt krijg ik als reactie 'tis een BMW he' lol

Vervolgens 320iS opgehaald en die voor de APK gegooid. Heeft al twee jaar een minimale speling in het stuurhuis, nul reden voor afkeur maar iets wat we maar gewoon in de gaten houden. Aangezien het een korter M3 stuurhuis is zal het waarschijnlijk eens een keer in de revisie moeten. Enige opvallende punt is dat de band rechtsachter heel langzaam leegloopt (-0.3 Bar in 2 maanden) maar d'r moeten toch eens een keer nieuwe banden onder. Zit nog te dubben of dat onder de iS Conti PremiumContact moet worden of Toyo R1R, nog maar even over denken dan.

Vervolgens 320iS weer weg en omdat ik nog tijd zat had de M3 weer opgehaald, even koppeling ontlucht aangezien deze wel erg vroeg aangrijpt. Zat wel wat lucht in maar grijpt nog steeds erg vroeg aan, ach dat moet dan maar. Airco vers gevuld, nieuwe koplampglaasjes en 80W Philips rallypeertjes erin en het is wel weer even mooi. Misschien van het weekend maar eens klepspeling opmeten omdat je de kleppen iets hoort, met name koud.

Vervolgens richting huis en de Baur binnen en buiten schoongemaakt van Alpenstof, of was het nou remstof? In elk geval staat die er ook weer spic & span bij!

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 8:49 am
by uwbuurman
Ja, maar Jeroen, met zo een wagenpark wil je ook wel aan je auto's werken...

Mijn dag gister? Op BMW gebied? Hmmm. Opgestaan en geconstateerd dat ik nog pissig ben op Brove over de e21. Daarnaast voor de 1000 miljoenste keer vastgesteld dat ik net zo goed een echt wrak had kunnen kopen, dat scheelde me de aanschaf van deze. Daarna geconstateerd dat ik nog beter net als Arnold een rotte Alpina had kunnen zoeken en die helemaal restaureren. Zelfde werk, betere output...

Toen in de 118d naar een afspraak. te laat weg, flink geplankt. Met 210+ de afrit van de snelweg genomen. even verkeerd ingeschat en vol in de abs net op tijd stil komen te staan, vlak voor ik de oprit en de snelweg weer op ging.

Kortom, gister niet verder gekomen dan ABSpomp testen en remmen gereinigd.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 8:58 am
by Jeroen
Kan me je frustratie wel voorstellen, zowel qua koets als qua blok liggen de zaken duidelijk anders dan oorspronkelijk het idee was, of de verwachting, mijn inschatting was ook stukken positiever. Maar goed, straks staat er een van de mooiste of misschien wel DE mooiste 323i van NL en dan is het nog een voor-facelift en originele Nederlander ook. Dan hopen dat de DH-41-FL (uiterlijk ook nog eens een complete kopie van jouw auto) nog eens te koop komt want ooit moeten die twee weer naast elkaar staan hoor!

Die remmentest is toch best leuk, of vond je 't meer zweten? Had een vergelijkbare situatie een tijdje terug met een E30 325i die ik voor een kennis voor de APK zou gooien, alleen had deze geen ABS. Ik sms de eigenaresse nog dat ik 'm met één blokkerend voorwiel nog de rotonde op stuurde en gas gaf om onderstuur op te heffen en hij z'n kont eruit mikte en ik kreeg geen boze reactie maar "grrrrr daar had ik bij willen zijn" :lol:

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 9:04 am
by loentje
Ik ben gisteren zwaar autogerelateerd bezig geweest,

Eerst natuurlijk een werkdag gehad. Daarna geconstateerd dat ik de sleutel van mijn e39 mee heb uitgewassen. Hij blinkt nu wel, maar werkt niet meer :wtf Kwam er dus achter dat de cv op de sleutel in verbinding staat met het alarm (dus net als Jeroen alarm getest :twisted: ) Als ik de sleutel gewoon in de deur stop blijf het alarm maar afgaan, dus mocht iemand hier tips over hebben dan hoor ik dat graag!!!

Gisterenavond samen met een maat de waterpomp van zijn Mercedes G vervangen. Ben geen Mercedes fan, maar kans is toch wel aanwezig dat er nog een keer een G-klasse komt.

De rest van de avond besteed aan het zoeken van de reservesleutel van mijn e39, welke natuurlijk nergens te vinden is. Nu dus continue aan het bedenken waar ik die reservesleutel gelaten kan hebben!!


groeten loentje

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 10:13 am
by Jeroen
Als het een origineel alarm is, helpt de transponder uit de sleutel om het alarm uit te zetten. Deur open en sleutel in het contact en draaien naar stand 1 en dan max 30 sec wachten, dan zet 'ie het alarm uit. De transponder zou 'loentje proof' :wha ingegoten moeten zijn in kunsthars dus die moet tegen een wasbeurt kunnen.

Wist eerst ook niet dat je het alarm zo uit kon zetten, met een lege batterij ook al eens staan te klooien, tot groot genoegen van Ite natuurlijk.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 10:29 am
by r@n-d
loentje wrote:Ik ben gisteren zwaar autogerelateerd bezig geweest,

Gisterenavond samen met een maat de waterpomp van zijn Mercedes G vervangen. Ben geen Mercedes fan, maar kans is toch wel aanwezig dat er nog een keer een G-klasse komt.

groeten loentje

Hier lezen we maar even overheen :wink:

Heb zelf ook aan een mercedes 190 2.6 6inlijn gesleuteld, van een maat van me... ook best wel leuk... ssssssssssssst... niet verder vertelle...

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 10:31 am
by r@n-d
Heb trouwens niet heel veel aan de e21 gedaan...
Visco-fan en dynamo proper gemaakt...
Kabelboom uitgeplozen, wat ik kan afdoppen, en wat ik nog gebruiken kan...
Wacht nog op de terugkomst van mn bolide...

(hierover dus meer deze week, in mijn eigen topic...)

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 11:17 am
by Peter V.
Vandaag weer aan het rotzooien geweest aan de carburateur van de 320/6. Ik kan er in ieder geval weer mee rijden maar zoals het hoort is het niet.

Een echte duidelijke CO- afstelling kan ik bijna niet maken. Of hij blijft niet lopen of hij loopt zo snel dat ik geen normale meting kan doen (terug stellen stationair toerental laat de motor weer uitvallen).

Ik kan er bijna niet omheen dat ik ergens een vacuumlek heb! Koude start is helemaal een ramp en dat terwijl alle losse componenten werken en juist staan afgesteld :hammer

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 11:56 am
by Jeroen
Ontsteking wel okee, inclusief correcte vervroeging?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 1:11 pm
by Peter V.
Jeroen wrote:Ontsteking wel okee, inclusief correcte vervroeging?
Jazeker. Inderdaad ook eerst dubbel gecheckt omdat dit ook alles in de war kan schoppen. Ik heb gewoon het idee dat ik iets vergeten ben te controleren/afstellen maar ik kom er nu even niet achter.

Even een paar dagen laten staan en dan komt het wel boven.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 5:37 pm
by Wondermike
Heeft zojuist besloten er een 2.3 van te maken :bag

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 6:29 pm
by Jeroen
Haha witte rook in Oudendijk?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 7:08 pm
by Wondermike
Haha witte rook in Oudendijk?
Nou zeker al licht grijs.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 7:14 pm
by 323baur
Ik was gisteren en vandaag weer even naar Duitsland voor de inkoop.
Op de autobahn even een zwaargewicht op flat out gezet..
Jullie mogen raden wat voor een gebakje dit nu weer was.

Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Wed Jul 06, 2011 7:25 pm
by Jeroen
Haha die zware hedendaagse lijken hebben moeite zat om de 200 te halen hihi